Společnost


Krzysztof Marek Konieczny

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10881Neuznaná reklamace krytu pružin na trampolínu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.05.2016, před 9 lety

Alexandra Dubová

Znění stížnosti

Od firmy jsme v červnu 2014 zakoupili náhradní kryt pružin na trampolínu. Předem jsme se ujišťovali o kvalitě materiálu a bylo nám sděleno, že kryt je vytvořen z trvnlivého materiálu, který vydrží dlouhou dobu. Neuplynuly ani dva roky a kryt se začíná olupovat a vydrží ještě max. jednu sezónu. ( i přesto, že jsme jej na zimu vždy uskladnili do domu). Vadu jsme nafotili a zaslali na posouzení technikům firmy. Bylo nám zodpovězeno toto:

Dobrý den, tento kryt jste tedy používala téměř 2 roky. Vždy, když jste na něm skákali, dochazelo ke tření. Kryt leží přímo na pružinách. Na zimu jste jej schovávali, aby se nezničil, ale v sezóně jste ho měli každý den venku a ovlivňovaly ho měnící se atmosférické vlivy (srážky, teplota...). Tato část trampolíny se velmi rychle opotřebuje z důvodu užívámí a je zapotřebí ji měnit po nějaké době. Z fotografii je patrné, že kryt vydrží ještě nějakou dobu, ale tato část trampolíny se má měnit po pár letech. Poškození z běžného používání nepodléhá záruce 2 roky a tudíž reklamaci nevyhovíme.

Myslím si, že kryt je vyroben z materiálu, který není pro tyto účely vhodný. Sousedé, kteří mají také trampolínu již několik let, s jejich krytem žádné problémy nemají.

Prosím o radu, jak v tomto případě postupovat. Děkuji.


Produkt

Náhradní kryt na pružiny trampolíny 304 cm 10´´. Modrý kryt.


Požadované řešení

Chtěli bychom buď vrátit peníze nebo vyměnit zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.5.2016 10:37, před 9 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.5.2016 13:01, před 9 lety

Dobrý den, Vážená Paní Dubová. Zboží jste používala 23 měsíců. Záruka je 24 měsíců. Vaši reklamaci jsme nuceni zamítnout z důvodu, že na fotografiích, které jste nám poskytla, je běžné opotřebení gumového krytu pružin trampolíny, což nemá nic společného s nekvalitním materiálem výrobku. Během skoro dvou let používání jste po krytu Vy či jiné osoby skákali, čímž vzniklo ošoupání povrchu krytu a jeho funkčnost je stále zachována. Nedoporučuji jej vyhazovat a pořizovat nový, původní kryt stále plní svou funkci, ke které je určen. Mohu Vám uvést malý příklad z praxe? Koupíte si do auta nové brzdové destičky, jak dlouho Vám vydrží a pokud je častým bržděním ošoupete dříve než uplyne doba 2 let, uzná Vám prodávají reklamaci kvůli nekvalitnímu materiálu, když jste je využívala běžným provozem auta, protože sousedovi vydržely déle? V podobných příkladech můžeme pokračovat i dále. Jedná se prostou a běžnou amortizaci používané věci jejím používám, která není reklamovatelná. Doufám, že jsem Vám zamítnutí reklamace podrobně vysvětlila a uznáte, že se ve Vašem případě opravdu nejedná o reklamaci. Chtěla bych Vám popřát ještě dlouhé používání krytu pružin a zároveň pěkný den.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2016 22:44, před 9 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2016 10:13, před 8 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.