Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, reklamovala jsem po roce konvici na čaj, která je určená na indukci. Upadla mi tam páčka, kterou se nalévá voda. Připsala jsem k popisu závady, že v případě neopravitelnosti zboží chci vrátit peníze.
Společnost vyřešila reklamaci tím , že mi poslala úplně jinou konvici.
Psala jsem jim, že s takovým řešením reklamace nesouhlasím a požaduji vrácení peněz.
Odpověděli:
Dobrý den, je nám líto, že jste nespokojená s výměnou konvice.Na vrácení peněz podle spotřebitelského zákona máte do 6-ti měsíců nebo opakované 3-tí stejné závadě.V rámci dobrých vztahů jsme vám zaslali zboží stejného charakteru.Pokud nejste spokojena můžeme si konvici vyzvednou a vrátit vám vaši reklamovanou , je nyní na vás dokazování ,že vámi uvedená vada existovala již při převzetí zboží.
Chtěla bych poradit co mám v této situaci dělat. Děkuji s pozdravem Vysloužilová
Konvice na čaj PITO 3,0L bílá, nerez 18/10, KL-16958
Chtěla bych vrátit peníze na které mám nárok, protože zboží nešlo opravit. a žádost na dokazování zda vada již existovala mi přijde jako pokus o vyhnutí se vrácení peněz.Děkuji. S pozdravem Vysloužilová
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka požadovat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitelka možnost žádat dodání nové věci (stejné) a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Uplatnit právo z vadného plnění je možné v době 24 měsíců od převzetí zboží.
Pokud byla věc reklamována v prvních 6 měsících od jejího převzetí, má se za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Výše uvedené se však nevztahuje k právu na odstoupení od smlouvy podle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku.
Spotřebitelka tedy může žádat dodání nové věci. Pokud prodávající nemůže zajistit dodání nové věci, může spotřebitelka odstoupit od kupní smlouvy a žádat vrácení peněžních prostředků.
K reklamaci č.16RZ00174 výše uvedené konvice: jedná se o mechanické poškození výrobku po více než ročním používání - ulomená páčka ovládání otevírání konvice.
V místě poškození nebyla shledána žádná vada materiálu. Jedná se tedy o vadu, na kterou se záruka nevztahuje a kterou způsobil zákazník neoparným nebo nesprávným užíváním v rozporu s návodem na použití a obecně známými skutečnostmi.
Vzhledem k výše uvedenému nemá zákazník nárok ani na výměnu zboží, ani na vrácení peněz.
I přes výše uvedené jsme zákazníkovi po dohodě s výrobcem konvici vyměnili za nový kus. Vzhledem k tomu, že zakoupený model se již neprodrodává, zaslali jsme zákazníkovi nový model, který původní model nahrazuje a který je ze stejného materiálu, má stejné užitné vlastnosti, stejnou barvu, liší se pouze designem.
Postupovali jsme tedy nad rámec zákona a ku prospěchu spotřebitele.
Pokud prodávající reklamaci zamítne, nemůže bez souhlasu kupujícího provádět jakoukoli nápravu, a to ani za předpokladu, že tuto nápravu poskytuje zdarma (nadstandardní služby). Takové jednání lze považovat za obcházení zákona, neboť je tím spotřebitelce fakticky znemožněno rozporovat důvody pro zamítnutí reklamace. K prokázání stavu zboží před reklamací a po reklamaci by mohl posloužit reklamační protokol, který musí prodávající spotřebitelce povinně vydat.
Dobrý den, reklamační protokol jsem dostala, můžu ho doložit. Je tam pouze napsané:
Výměna zboží nový kus model KI-11657 bílá.
Není tam napsané, že reklamace nebyla uznána.
Při koupi konvice jsem neměla návod jak mačkat páčku. Takže mně společnost nemůže vinit, že jsem nepostupovala při mačkání páčky dle návodu. Mechanické poškození to nemůže být, konvici jsem používala já. Psala jsem, že začala voda málo téct. To si myslím, že už páčka nebyla ok no a pak opravdu upadla. Stalo se to mně. Takže jsem si jistá.
Společnost prostě má svá pravidla a těmi se řídí. Napsala jsem, že chci vrátit peníze a na tom trvám.
Spotřebitelka má v takovém případě právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací v souladu s § 1924 občanského zákoníku.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
1. reklamace byla vyřízena řádně a včas - zákazník dostal nový kus v zákonem stanoveném termínu
2. informovali jsme zákazníka jsme zákazníka, jak má postupovat, pokud nesouhlasí s vyřízením reklamace. Vzhledem k tomu, že nový kus dodnes nevrátil, považujeme stále reklamaci za vyřízenou.
2. návod na použití je standartně přiložen ke každému výrobku - je součástí balení a byl i v tomto případě
3. je nesporné, že konvice byla mechanicky poškozena zákazníkem
4. naše společnost postupuje dle platných zákonů, řídí se jimi a nijak je neobchází - v tomto případě nemá zákazník nárok na vrácení peněz.
Společnost píše , že jsem jim neposlala konvici zpět. Když jsem jim psala, že tu novou konvici nechci a pošlu tak mi napsali, že si pro ni přijedou. Takže mně nemůžou vinit, že ji mám ještě doma.
Návod nebyl ani u té nové konvice.
Opravdu nerozumím proč nemůžou vyhovět zákazníkovi. Poslali mi novou konvici jen z toho důvodu, aby nemuseli posílat peníze o žádné nadstandardní služby se nejedná.
Mechanické poškození odmítám. Ta konev ani nespadla nafotila jsem si ji když jsem ji odesílala.
Jak již bylo uvedeno výše, spotřebitelka má právo žádat nápravu nebo má možnost od smlouvy odstoupit, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas (reklamace byla uznána jako oprávněná, náprava však byla provedena nesprávně - nebyla dodána nová stejná věc).
Stížnost znovu přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.