Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V měsíci září 2015 jsem byla telefonicky kontaktována mužem, který říkal, že jedná za firmu Helvetia Direct Marketing a že jsem byla vybrána abych si vyzkoušela balíček jejich produktů pouze za poštovné Kč 79,-. Upozornil mě, že hovor je monitorovaný. Ptala jsem se ,zda se tím k něčemu zavazuji a bylo mi sděleno, že ne, že pokud mi vitamíny nebudou vyhovovat, nemusím si je již objednávat, že jde jen o jakýsi zkušební balíček. UPOZORŇUJI, že hovor BYL MONITOROVANÝ, takže vše co výše píši musí mít zaznamenané. V té době mě pálily oči, takže jsem si objednala nějaké vitamíny na podporu očí. Oči mě i po 14 dnech braní těch vitamínů pálily dál, takže jsem si došla do lékárny v místě bydliště. Balíček jsem uhradila bankou dne 15.9.2015, 79,- Kč. Nevím, zda byl poslán doporučeně nebo obyčejně. Dnes (po více než půl roce) mi přišel zcela obyčejně poslaný dopis od firmy M.B.A. consulting s.r.o., kde je napsáno, že jde o 1. upomínku na 1.400,- Kč, protože jsem firmě Helvetia Direct Marketing s.r.o. dlužila nějakou částku. Nevím, kde se ta částka vzala a za co mám být dlužná. Částku 79,- jsem zaplatila a mám na tu platbu doklad. Od firmy jsem si nic nadále neobjednávala ani mi nic nepřišlo. Z dnešního dopisu jsem se dočetla, že mám nějaké přidělené zákaznické číslo: 1924535 a když se chci na jejich internetových stránkách pod tímto číslem přihlásit, hlásí mi to, že je přihlášení neplatné.
nepamatuji si název výrobku
Okamžitě zrušit můj domnělý dluh a napsat mi nějaké čestné prohlášení, že žádný dluh nemám a že mi opět po půl roce nepřijde nějaká upomínka na vymáhání dluhu.
|
Tweet |
Mají-li si strany navzájem plnit zároveň, může splnění požadovat jen ta strana, která sama dluh již splnila, nebo je ochotna a schopna splnit dluh současně s druhou stranou.
Pokud tedy zboží nebylo společností nikdy dodáno, nemůže společnost požadovat jeho zaplacení dříve, než zboží kupujícímu sama dodá. Z obchodních podmínek společnosti nadto vyplývá, že k úhradě kupní ceny dochází až po převzetí zboží prostřednictvím složenky, která je přiložena ke každé zásilce. Dodání zboží proto musí předcházet úhradě kupní ceny.
Nabídka pravidelných zásilek inzerovaná společností Helvetia Direct Marketing s.r.o. uvádí, že pro jejich zrušení je třeba informovat zákaznické oddělení. Pravidelné zasílání lze tedy zrušit i telefonicky, ale spotřebitelka by měla vždy dbát z důvodů předběžné opatrnosti na to, aby učiněné právní jednání bylo prokazatelné pro případ sporu, tedy nejlépe písemně doporučeně s dodejkou.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Spotřebitelka rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitelka odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Źádost na dTest:
Proč prosím místo obecného vyjádření pro urychlení řešení stěžovatelce nejprve nedoporučíte, aby kontaktovala zákaznický servis společnosti???
Od objednávkového hovoru s námi zákaznice nijak nekomunikovala. Přitom zákaznická linka je každému k dispozici v pracovní dny od 8 do 17 hodin. Nejde o žádné extra tarifované číslo. Na lince máme denně 16 operátorů, kteří jsou připraveni pomoci.
Mimo to zákaznice zmiňuje, že se pohybuje na našich stránkách. Tam máme taktéž kontaktní formulář, zákazník může poslat zprávu 24 hodin denně.
Pro paní Markovou.
Paní Marková, necháme v archivu vyhledat objednávkový hovor, abychom ověřili, zda Vám v nabídce bylo řečeno vše o pravidelném odběru. Jakmile jej vyhledáme, spojíme se s vámi.
Samozřejmě máte možnost nám na číslo 234 099 888 zavolat sama, rádi Vás uslyšíme, vše ověříme a vysvětlíme.
zákaznický servis
Helvetia Direct Marketing s.r.o.
E-mail ZS: info.cz@helvetia-dm.com
K podaným stížnostem vždy vkládáme naše právní stanoviska. Strany sporu jsou tak poučeny o svých právech. Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na komentář společnosti reagovat.
Dobrý den. Od objednávkového hovoru jsem nepotřebovala s firmou Helvetia Direct Marketing s.r.o. komunikovat. Balíček mi přišel a zaplatila jsem jej. Netušila jsem, že mi mají chodit nějaké další balíčky. Za vyhledání mého telefonického rozhovoru v archivu budu ráda. Přes internet si objednávám drtivou většinu věcí od vitamínů, přes zubní pasty, krémy až po trika, boty a kalhoty. Každý měsíc něco. Nikdy jsem s žádnou firmou neměla problém. Vše objednané došlo, vše jsem zaplatila. A najednou mi přijde nějaký upomínkový dopis od vymahačské firmy. Na stránky Helvetia Direct Marketing s.r.o. jsem v ten den koukla, ale jak jsem psala výše, chtělo to po mně nějaké přihlašovací údaje. Prostě jsem nevěděla, kam se obrátit. A potom jsem si přečetla na internetu o více podobných případech tomu mému. Takže jsem to zkusila touto cestou. Zatím děkuji za reakci. Anna Marková
Dobrý den.
Paní Marková, byla jste kontaktována s naší telefonickou nabídkou vyzkoušet si doplněk stravy z našeho sortimentu dle vlastního výběru s tím, že Vám jako první zašleme Uvítací balíček zdarma a platí se pouze poštovné a balné 79 Kč. Uvítací balíček byl expedován dne 7.9.2015 jako "Balík do ruky" prostřednictvím České pošty (číslo zásilky DR1191314811U).
Vy jste si při hovoru s Operátorem vybrala doplněk stravy OcuLux na oči.
Každý nabídkový hovor má předepsanou strukturu a to, že se jedná o nabídku s pravidelným odběrem, v něm padnout musí, jinak ani my nepovažujeme objednávku za platnou. Prokáže-li se nedodržení postupu, veškeré náklady pak dáme na vrub volajícího operátora. Toto ověříme, jakmile nahrávku vyhledáme.
V nabídce zákazníka informujeme o systému zasílání, a nedohodne-li si s námi zákazník jinak, po 20 dnech expedujeme další zásilku se zvýhodněnou cenou 159 Kč, aby mu nechyběla další dávka vybraného doplňku stravy. Takto to muselo být i u Vás.
Vám jsme, paní Marková, po neuhrazení tří pravidelných zásilek (expedovaných po Uvítacím balíčku už rovnou do schránky) zaslali celkem pět upomínek, poslední upomínka měla splatnost 18.4.2016. Bohužel jste nám, paní Marková. nereagovala na ani jeden z těchto dopisů. Proto jsme po splatnosti 5. upomínky celou záležitost předali společnosti M.B.A. Consulting, s.r.o., která pohledávku převzala.
Když už jste byla na internetu a hledala informace o nás, mohla jste si z našich stránek opsat telefonnní číslo a v případě jakýchkoliv pochybností se hned obrátit na naši zákaznickou linku, nebo poslat zprávu přes kontaktní formulář. Hledání diskusí a dTestu Vás muselo stát více času, než by byl jeden krátký telefonát na naši linku, kterým bychom si vše vyjasnili a mohli jsme zabránit eskalaci nedoplatku až k MBA.
Počkejme tedy na ověření hovoru a pak se zaměříme na ověření dotyčných upomínaných zásilek.
Společnost MBA jsme požádali o pozastavení procesu vymáhání, dokud to spolu neprošetříme.
S pozdravem
Zákaznický servis
Helvetia Direct Marketing s.r.o.
(vlastník značky Helvetia Apotheke)
Dobrý den. Počkám si na to prozkoumání monitorovaného hovoru. Jsem si jistá, že jsem se ptala, zda nebudu muset něco dále odebírat a bylo mi řečeno, že ne. Anna Marková
Dobrý den.
Na e-mail zákaznice jsme dnes odeslali nahrávku hovoru a přiložili čestné prohlášení, s nímž provedeme dohledací řízení na doručovací poště, aby se dořešily upomínané zásilky.
Vymáhací řízení bylo z výše uvedeného důvodu zastaveno.
Zákaznický servis
Helvetia Direct Marketing s.r.o.
(vlastník značky Helvetia Apotheke)
Čestné prohlášení podepsáno a odesláno. Anna Marková
Čestné prohlášení podepsáno a odesláno. Anna Marková
Čestné prohlášení podepsáno a odesláno. Anna Marková
Děkujeme za rychlé vyřízení. Kdyby vás v průběhu šetření kontaktovala pošta, prosíme o součinnost.
Prosíme o ozavření tohoto případu a zůstáváme s pozdravem.
Zákaznický servis
Helvetia Direct Marketing s.r.o.
(vlastník značky Helvetia Apotheke)
Hodnocení: