Společnost


Expres inkaso s.r.o.

Počet nahlášených stížností:53
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

92%
8%
Toto skore je založeno na 28 stížnostech.

#10894Neoprávněné vymáhání poštovného

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 hodiny 15 minut

Detail stížnosti

Publikováno
20.05.2016, před 9 lety

Marta Kingová

Znění stížnosti

Dobrý den,
vážená paní, pane,
cca kolem poloviny dubna 2016 jsem byla telefonicky oslovena Callcentrem,že pro mne mají "dárek "- rakouský elektrický zubní kartáček a doplňky. Souhlasila jsem s dárkem, ale potom paní řekla, že to je sice "dárek",ale za velmi výhodnou cenu 1990,- Kč.Normální jena že je 4000,- Kč.
Na dotaz na přesnou značku zubního kartáčku nebyla schopna pořádně odpovědet.Abych ukončila obtěžující hovor na ulici, souhlasila jsem s dodáním, s tím, že mě stejně ještě musí zavolat než nějaké zboží povezou a bez mého výslovného potvrzení mě nic doručovat nebudou.
Protože žádný zubní kartáček rakouské výroby v ceně 4000,- Kč.jsem na internetových str. nenašla, považovala jsem telefonát za podvodný s cílem oklamat zákazníka.
Zkoušela jsem několikrát na číslo, z něhož bylo mě voláno volat, ale bylo nedostupné. Neměla jsem šanci jim sdělit můj nesouhlas s takto vynuceným "dárkem " (za dárky také pokud vím se neplatí !)
Potom mě už volal kurýr, že je u nás před domem. Toho pochopitelně nemuselo zajímat, že jsem o žádný "dárek " tohoto druhu nežádala.Slušně mě oznámil, že když zboží nechci, vrátí jej.

Chci tedy požádat o zrušení příkazu o zaplacení poštovného, z uvedených důvodů.

Myslím, že by se nějaká inspekce na tzv. Callcentrum a jimi vnucované "dárky " měla zaměřit. Je to vůči lidem nefér.

Děkuji

S pozdravem
Marta Kingová


Požadované řešení

Žádost o zrušení neoprávněně vymáhaného poštovního poplatku - 490,- Kč.
Kontrola činnosti tzv. Callcentra, které záměrně oklamává zákazníky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.5.2016 11:56, před 9 lety

V popisovaném případě došlo pravděpodobně k uzavření smlouvy prostřednictvím telefonu a následnému nepřevzetí zboží spotřebitelem.

Je pravdou, že smlouvu lze sjednat i prostřednictví telefonu, není třeba písemné formy. Dále platí, spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředků komunikace na dálku ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží v souladu s ustanovením § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Nicméně odstoupení je třeba učinit prokazatelně, nejlépe písemnou formou, pouhé nepřevzetí balíčku nepostačí. Je tedy vždy lepší využít klasickou písemnou formu, která je průkaznější, i když ji zákon nevyžaduje.

Pokud ještě neuplynula 14 denní lhůta je možno odstoupit od kupní smlouvy. V případě, že podnikatel nepoučil spotřebitele o právu na odstoupení, prodlužuje se lhůta k odstoupení na jeden rok a čtrnáct dnů. Odstoupení je dobré zaslat doporučeným dopisem s dodejkou. Do odstoupení je dobré též připsat, že si spotřebitel nepřeje žádné další balíčky od předmětné společnosti.

Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami.

Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

V případě podezření na klamavé obchodní praktiky lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.5.2016 12:03, před 9 lety

Dobrý den, přestože byl v hovorech souhlas se zasláním a tím vznikly zbytečné náklady na kurýra operátory administrativu balné apod, rozhodli jsme se ve Vašem případě celou záležitost uzavřít a tyto vícenáklady nakonec nepožadovat. Berte tedy Vám dodaný dopis i se složenkou jako stornovaný a nebudeme jej dále řešit ani nic požadovat. Mrzí nás vzniklé nepříjemnosti s tím spojené, mohlo zde jít pouze o administrativní chybu. Každopádně už Vám z dotyčného callcentra tedy již nikdo volat nebude, Vaše číslo jsem tam nechal zablokovat tak, ať se na něj již nedá dovolat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
20.5.2016 15:15, před 9 lety


Marta Kingová

Hodnocení:

Komentář: Omluva by bývala byla slušná.