Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
vážená paní, pane,
cca kolem poloviny dubna 2016 jsem byla telefonicky oslovena Callcentrem,že pro mne mají "dárek "- rakouský elektrický zubní kartáček a doplňky. Souhlasila jsem s dárkem, ale potom paní řekla, že to je sice "dárek",ale za velmi výhodnou cenu 1990,- Kč.Normální jena že je 4000,- Kč.
Na dotaz na přesnou značku zubního kartáčku nebyla schopna pořádně odpovědet.Abych ukončila obtěžující hovor na ulici, souhlasila jsem s dodáním, s tím, že mě stejně ještě musí zavolat než nějaké zboží povezou a bez mého výslovného potvrzení mě nic doručovat nebudou.
Protože žádný zubní kartáček rakouské výroby v ceně 4000,- Kč.jsem na internetových str. nenašla, považovala jsem telefonát za podvodný s cílem oklamat zákazníka.
Zkoušela jsem několikrát na číslo, z něhož bylo mě voláno volat, ale bylo nedostupné. Neměla jsem šanci jim sdělit můj nesouhlas s takto vynuceným "dárkem " (za dárky také pokud vím se neplatí !)
Potom mě už volal kurýr, že je u nás před domem. Toho pochopitelně nemuselo zajímat, že jsem o žádný "dárek " tohoto druhu nežádala.Slušně mě oznámil, že když zboží nechci, vrátí jej.
Chci tedy požádat o zrušení příkazu o zaplacení poštovného, z uvedených důvodů.
Myslím, že by se nějaká inspekce na tzv. Callcentrum a jimi vnucované "dárky " měla zaměřit. Je to vůči lidem nefér.
Děkuji
S pozdravem
Marta Kingová
Žádost o zrušení neoprávněně vymáhaného poštovního poplatku - 490,- Kč.
Kontrola činnosti tzv. Callcentra, které záměrně oklamává zákazníky.
|
Tweet |
V popisovaném případě došlo pravděpodobně k uzavření smlouvy prostřednictvím telefonu a následnému nepřevzetí zboží spotřebitelem.
Je pravdou, že smlouvu lze sjednat i prostřednictví telefonu, není třeba písemné formy. Dále platí, spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředků komunikace na dálku ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží v souladu s ustanovením § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Nicméně odstoupení je třeba učinit prokazatelně, nejlépe písemnou formou, pouhé nepřevzetí balíčku nepostačí. Je tedy vždy lepší využít klasickou písemnou formu, která je průkaznější, i když ji zákon nevyžaduje.
Pokud ještě neuplynula 14 denní lhůta je možno odstoupit od kupní smlouvy. V případě, že podnikatel nepoučil spotřebitele o právu na odstoupení, prodlužuje se lhůta k odstoupení na jeden rok a čtrnáct dnů. Odstoupení je dobré zaslat doporučeným dopisem s dodejkou. Do odstoupení je dobré též připsat, že si spotřebitel nepřeje žádné další balíčky od předmětné společnosti.
Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami.
Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
V případě podezření na klamavé obchodní praktiky lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Dobrý den, přestože byl v hovorech souhlas se zasláním a tím vznikly zbytečné náklady na kurýra operátory administrativu balné apod, rozhodli jsme se ve Vašem případě celou záležitost uzavřít a tyto vícenáklady nakonec nepožadovat. Berte tedy Vám dodaný dopis i se složenkou jako stornovaný a nebudeme jej dále řešit ani nic požadovat. Mrzí nás vzniklé nepříjemnosti s tím spojené, mohlo zde jít pouze o administrativní chybu. Každopádně už Vám z dotyčného callcentra tedy již nikdo volat nebude, Vaše číslo jsem tam nechal zablokovat tak, ať se na něj již nedá dovolat.
Hodnocení:
Komentář: Omluva by bývala byla slušná.