Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Začátkem října 2015 jsem zakoupila 2 vouchery na adventní zájezd do Drážďan. 4.12. mi přišel mail, že tento zájezd je z bezpečnostních důvodů zrušen a já dostanu vráceny peníze. V lednu jsem urgovala a mailem jsem byla informována, že probíhá audit atd., pak v dubnu a v květnu, od ledna však žádné informace, žádné peníze, telefon hluchý(od začátku), zkrátka mrtvý brouk...
Vrácení peněz za zrušený adventní zájezd
|
Tweet |
Byla-li zrušena kupní smlouva a spotřebitelka již plnila, má společnost povinnost spotřebitelce vrátit uhrazenou částku. Pokud takto nepostupuje, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod dohodou o zániku smlouvy odpadl). Jednalo by se tak o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému.
V takovém případě doporučujeme společnost vyzvat k vydání bezdůvodného obohacení. Výzvu je vhodné z důvodu prokazatelnosti pro případ soudního sporu zaslat doporučeně za využití poskytovatele poštovních služeb (ponechat si dodejku a kopii výzvy) na adresu společnosti. Má se za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla druhé straně třetí pracovní den po odeslání. Ve výzvě je vhodné shrnout podstatné body související se sporem a stanovit lhůtu, do kdy má možnost společnost vrátit peněžní prostředky (např. 7 dnů).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.