Společnost


BOHEMIA ENERGY entity s.r.o.

Počet nahlášených stížností:109
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

58%
42%
Toto skore je založeno na 43 stížnostech.

#10908Odmítání odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

9 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.05.2016, před 9 lety

Zdeněk Chromeček

Znění stížnosti

Dobrý den.
Dne 12.5.2016 jsem měl po noční směně a navštívil mne zástupce společnosti Bohemia Energy a já jsem neuváženě podepsal smlouvu na dodávku elektřiny a převzal ty jejich drahé žárovky.Dne 16.5.2016 jsem odeslal v doporučeném balíčku žárovky a dokumenty pro odstoupení od kupní smlouvy a o odstoupení od jejich smlouvy včetně odvolání všech plných mocí.Toto bylo odesláno na jejich formulářích.
Po několika mých e - mailech mi dne 21.5.2016 odpověděly, že jsem zaslal pouze odstoupení od kupní smlouvy na žárovky a vrátil žárovky,ale neposlal odstoupení od vlastní smlouvy.
Odepsal jsem jim že pokud budou dělat problémy obrátím se na D test a skontaktuji svého stávajícího dodavatele společnost ČEZ.
Tak se také stalo a dne 21.5.2016 jsem napsal na mém účtu u ČEZU požadavek o pomoc při řešení jednání se společností Bohemia Energy.
Zkusím ještě jednou vyplnit formulář na odstoupení od smlouvy z průvodním dopisem a poslat v pondělí 23.5.2016 doporučeně na jejich adresu.Doufám, že se tento tiskopis zase neztratí.
Mám u ČEZU smlouvu na 2 roky a nebudu platit nějaké nemalé poplatky za předčasné ukončení smlouvy.
Co jsem četl na internetu jejich reference to mi bohatě stačí a nechci s touto společností mít už nikdy nic společného.


Požadované řešení

Potřebuji pomoct přinutit společnost Bohemia Energy aby okamžitě zrušila moji smlouvu se vším všudy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.5.2016 11:01, před 9 lety

Odstoupit od smlouvy lze podle § 11a odst. 2 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, spolu s § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od uzavření smlouvy. Pro dodržení lhůty k uplatnění práva odstoupit od smlouvy je dostačující, aby bylo písemné odstoupení odesláno poslední den této lhůty.

Toto odstoupení je třeba zaslat nejlépe doporučeně a s dodejkou na adresu společnosti. Výsledný text se musí vlastnoručně podepsat. Doporučujeme ho vytisknout ve dvou kopiích – jednu pro adresáta a druhou pro spotřebitele k uložení do složky sporu. V případě osobního předání stačí nechat podepsat převzetí na kopii. V případě přikládání různých dokladů k dopisu je doporučujeme zasílat v kopii (v případě nutnosti ověřené) a originál si ponechat. Názvy příloh, včetně jejich dat (jsou-li datované), doporučujeme v dopisu uvést.

Pokud již uplynula čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení od smlouvy, může spotřebitel smlouvu vypovědět dle novelizovaného ustanovení § 11a odst. 3 energetického zákona, a to bez jakékoliv sankce ve lhůtě do patnáctého dne po zahájení dodávky. Nebude se formálně jednat o odstoupení jako v prvním případě, ale o výpověď. Od 1. ledna 2016 tedy přibyla ještě možnost ukončit distanční smlouvy a smlouvy uzavřené mimo obvyklé obchodní prostory i výpovědí podanou ve lhůtě do 15 dnů od zahájení dodávek. Energetický regulační úřad vyložil ustanovení zákona tak, že výpověď je možné podat již od uzavření smlouvy.

Výpovědní doba činí 15 dnů a začíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi dodavateli. Dodavatel v tomto případě nemůže vůči spotřebiteli uplatňovat v souvislosti s výpovědí smlouvy žádnou sankci, tedy například smluvní pokutu či poplatek za ukončení smlouvy.

Pokud tedy spotřebitel smlouvu ukončil jedním z výše uvedených způsobů, nemůže společnost po spotřebiteli žádat žádné poplatky související s ukončením smluvního závazku. Je proto vhodné vyjádřit nesouhlas s případným naúčtovaným poplatkem.

Nebude-li spotřebiteli vyhověno, má spotřebitel možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory o určení, zda právní vztah mezi zákazníkem a společností trvá nebo zanikl, a kdy se tak stalo (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2016 13:52, před 8 lety

Od spotřebitele jsme obdrželi následující vyjádření:

"Ozval se mi Energetický úřad. Bylo to prošetřeno a smlouva z BEE byla ukončena bez vystavení poplatku."

Na základě tohoto sdělení stížnost uzavíráme, neboť spor byl již vyřešen.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.