Společnost


ZIMBO CZECHIA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10911Dvojí platba za jeden nákup

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 28 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.05.2016, před 9 lety

Pavel Košťál

Znění stížnosti

Dobrý den,
řeším problém s dvojí platbou za jeden nákup s obchodem Novák maso uzeniny. A prosím Vás o radu. Dne 28. 02. jsem u Nováka koupil nějaké potraviny (viz stvrzenka v příloze). Rozhodil jsem se pro platbu kartou, takže paní prodavačka došla pro terminál, naťukala částku a podala mi terminál. Přiložil jsem bezkontaktní kartu, terminál pípnul, takže jsem odendal kartičku. Pak ale v terminálu s největší pravděpodobností došla rolička papíru, takže se nevytiskla stvrzenka (pro obchodníka ani pro zákazníka), což prodavačka interpretovala jako, že transakce byla zamítnuta, takže po mě chtěla nákup zaplatit hotově. Měl jsem u sebe dostatečnou hotovost, takže jsem zaplatil hotově. I když mi v peněžence zbylo asi dvacet korun. Proto jsem chtěl platit kartou. A až doma po dvou hodinách jsem zjistil po přihlášení do banky, že transakce byla schválená a proběhla tudíž v pořádku. Takže jsem za jeden nákup zaplatil dvakrát. Okamžitě jsem napsal do banky, abych vyreklamoval platbu kartou. Banka (AirBank) předala reklamaci asociaci MasterCard, která to předala obchodníkovi. Před cca týden se obchodník vyjádřil s tím, že reklamaci zamítá, protože přiložena stvrzenka není dokladem o platbě v hotovosti. Což je docela nesmyslné. Běžná praxe v pobočce, kde nákup proběhl, je následující. Zákazník udělá nákup. Z pokladny, která je zároveň váhou, vyjede stvrzenka. Je jedno, kdy zákazník sdělí způsob platby hotově/kartou. Stvrzenka je stejná pro obě varianty. V případě platby kartou personál dojde pro platební terminál, přeťuká částku ovšem bez haléřového vyrovnání, zákazník přiloží kartu (eventuálně proběhne Cardholder Verifycation) a z terminálu vyjede stvrzenka o platbě kartou. Takže argument obchodníka je zcela zcestný. Jak mám reagovat? Takovéto chování obchodníka se mi zdá ostudné.
Je vůbec korektní, když je na stvrzence z kasy částka zaokrouhlená na celé koruny, ale obchodník na terminál naťuká částku i s haléři? V mém případě je na stvrzence 147 Kč, ale platba kartou bylana částku 147,44 Kč.
Děkuji Mgr. Pavel Košťál


Požadované řešení

Chci vrátit na účet peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.5.2016 09:35, před 9 lety

Kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, musí ochuzenému vydat, oč se obohatil. Pokud tedy byla částka za jediný nákup stržena z účtu spotřebitele a navíc ještě zaplacena hotově při nákupu, ačkoli se tak stát nemělo, jedná se o bezdůvodné obohacení na straně společnosti a ta ho musí vydat tomu, na jehož úkor bylo získáno.

Společnost doporučujeme vyzvat k vrácení částky písemně nebo na pobočce s tím, že je nutné si nechat žádost potvrdit. Vhodné je také doložit doklad o koupi, aby si společnost mohla dohledat potřebné údaje v systému.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.5.2016 11:12, před 9 lety

Stížnost byla přeřazena znovu na spotřebitele, aby mohl případ doplnit o přílohu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.5.2016 11:17, před 9 lety


Pavel Košťál

Dobrý den,

přikládám předmětnou stvrzenku.

S pozdravem Mgr. Pavel Košťál

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.5.2016 15:22, před 9 lety

Nyní dáváme společnosti prostor pro vložení svého vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.5.2016 17:22, před 9 lety

Vážený zákazníku,
předně je nám líto, že vůbec došlo k Vámi popsané situaci během nákupu zboží v naší prodejně.

Dnes, několik měsíců od Vašeho nákupu (28.2), je velice těžké Vaši platbu v hotovosti prokázat. Přiložená stvrzenka není dokladem o platbě v hotovosti. Jediným prokazatelným doložením o platbě za zboží je v tomto konkrétním případě výpis z Vaší banky, na kterou jste se obrátil. Jak popisujete, skutečnost o zaúčtování transakce jste znal již 2 hodiny po nákupu.

Tak, jak jste zahájil nákup v naší prodejně, jste mohl platbu obratem reklamovat u prodavačky, která jediná byla přítomna Vaší platbě a jejíž jméno je uvedeno na stvrzence. Celá tato záležitost by byla vyřízena k Vaší spokojenosti na místě a v řádu několika hodin.

Rádi bychom Vás ujistili, že kvalita zboží a spokojenost našich zákazníků jsou naším prvotním cílem. I přes skutečnost, že jste platbu v hotovosti neprokázal, jsme ochotní učinit vstřícný krok a předmětnou částku Vám poukázat na bankovní účet, a to v zájmu upevňování dobrého jména naší společnosti.

S pozdravem
Martin Kalvoda, specialista marketingu

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.5.2016 07:08, před 9 lety


Pavel Košťál

Dobrý den,

já tvrdím, že přložená stvrzenka je dokladem o platbě v hotovosti, protože je na ní vyúčtované haléřové vyrovnání. Při platbě kartou je z účtu ztrhnuta částka i s haléři. Rád bych Vás poprosil o vysvětlení, jak poznám doklad o platbě v hotovosti a o platbě kartou, když přiložená stvrzenka není dokladme o platbě v hotovosti? Zajímá mě, na základě čeho jste dospěli k závěru, že přiložená stvrzenka není dokladem o zaplacení v hotovosti? V případě, že trváte na tom, že jsem nákup zaplatil pouze kartou, tak Vás žádám, abyste mi poslali originál stvrzenky z terminálu. Nechci vidět stvrzenku, na které bude vytištěna obdoba hlášku „kopie stvrzenky“. Žádám originál stvrzenky z terminálu, který dle Vás měl 28. 02. vyjet z terminálu. Rád bych se Vás zeptal, jestli máte k dispozici součet z pokladny, ze které mám stvrzenku? Tj. jestli sedí součet z kasy, kolik by mělo být v pokladně, a suma peněz, která skutečně v pokladně byla. Nebo jestli náhodou v pokladně nebylo o nějakých 147 Kč více než by mělo být.
Moje číslo účtu je 1026321018/3030.
S pozdravem Mgr. Pavel Košťál

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.5.2016 08:54, před 9 lety

Vážený zákazníku,
stejnou "růžovou" stvrzenku obdržíte od personálu prodejny k platbě kartou i v případě platby v hotovosti. Pokud došlo k pochybení na prodejně, že jste neobdržel stvrzenku z terminálu při platbě kartou z důvodu, kdy došla v terminálu páska, obdržel byste tuto stvrzenku hned po vložení pásky nové, kterou by Vám prodavačka vytiskla na místě.

A v případě inventury hotovosti nelze takovouto "nizkou" částku snadno identifikovat jako přebytek vzniklý "dvojí" platbou, a to z důvodu, že prodejnou každý den projdou desitky až stovky zákazníků a mnozí při platbě v hotovosti zaokrouhlí částku nahoru. Tím se generuje každý den přebytek, který nelze tak snadno spárovat ve Vašem konkrétním případě s Vašimi 147 Kč.

V případě dalších dotazů se neváhejte na mě zas obrátit.

S pozdravem
Martin Kalvoda, specialista marketingu

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.5.2016 09:28, před 9 lety


Pavel Košťál

Dobrý den,

děkuji za vyjádření a potvrzení, že dostanu stejnou stvrzenku při platbě kartou a platbě hotově. Teď mi, prosím, vysvětlete na základě čeho usuzujete, že přiložená stvrzenka není dokladem o platbě v hotovosti?
Věřím tomu, že bych stvrzenku z terminálu obdržel po vložení nové pásky, ALE jak jsem uvedl, došlo k mylné interpretaci nastále sitaci. Paní prodavačka nevložila nový pásek, ALE chtěla po mě nákup uhradit hotově. Na místě jsem z pochopitelných důvodů neměl čas a možnost ověřit si, že platba kartou proběhla v pořádku. Přes IB jsem si na to přišel až za dvě hodiny. Velice se omlouvám, že v neděli odpoledne jsem neměl čas a naladu tento problém řešit a od pondělí do pátku jsem v práci. Proto Vás žádám o vydání bezdůvodného obohacení.

S pozdravem Mgr. Pavel Košťál

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2016 13:12, před 9 lety

Na žádost spotřebitele, byla stížnost přeřazena na něj. Spotřebitel má tak nyní možnost případ doplnit o svůj komentář.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.6.2016 13:21, před 9 lety


Pavel Košťál

Dobrý den,

děkuji za vrácení peněz. Prosím o zodpovězení otázek v reklamaci a v předchozí reakci. Myslím, že v rámci slušnosti by ty otázky měli být zodpovězeny. Nebyly to titož akademické ani řečnické otázky. Bylo by velmi trapné a arogantní, kdyby obchodník tyto otázky za řečnické považal.

S pozdravem Mgr. Pavel Košťál

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2016 14:41, před 8 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.