Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,prosim o vyřešení mé stížnosti.Dne 23.3.2016,jsme zakoupili v prodejně Euronics v OC Chomutovka v Chomutově televizor zn.Samsung.Dne 21.5. televizor již nefungoval,tedy,ponecelych dvou měsících. Žádáme nový televizor,protoze,uz nemáme důvěru a opraveny nechceme.Ja osobně,mam problém s očima proto,jsme si s manželem pořídili tento televizor. Teď,tedy nemám nic,ani peníze,ani zboží.Pochopitelne mi výrobek na prodejně,nechteji vyměnit,cemuz nerozumím,protoze,jsem zaplatila celý televizor a chci kvalitní zboží hned a ne za 30 pracovních dnů. Mimo to,me velmi šokovalo chování zaměstnanců,kteri se dne 21.5 a 22.5 nacházeli na prodejně.Tez nebyl vstřícný,ani p.vedouci.Kde,jsou ty sliby,kvalitni péče o zákazníky? Jsem znechucená já i manžel.Uz jsi zde nikdy nic nekoupime. Ani my,ani nikdo z mého okolí. Já se chovám slušně a žádám zpět výrobek plně funkční. Prosím o vyřízení.Dekuji,nechci koukat do prázdna,jak mi řekl,jeden s prodavačů.S pozdravem Pertlovi
Vyřízení stížnosti
Žádáme zpět.plne funkční výrobek.Ale,hned. ne,az za 30 dnů.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se však nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození věci.
Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, tak jako v tomto případě, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Případné odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu. Ustanovení § 2169 odst. 1 občanského zákoníku stanoví určitou hierarchii nároků z vadného plnění.
Prodávající je povinen rozhodnout o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů, avšak je-li třeba k posouzení oprávněnosti reklamace odborné posouzení vady odborníkem či servisem, pak platí, že reklamace musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění. Marné uplynutí této zákonné lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitel má při jejím překročení nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz za reklamované zboží.
Konkrétní zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Z tohoto důvodu se jako nejlepší možné řešení jeví konzultovat tento problém přímo s vedením společnosti, která by měla mít zájem na profesionálním chování zaměstnanců k zákazníkům a plnění jejich pracovních povinností, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance.
Pokud se spotřebitel setká s neprofesionálním chováním zaměstnanců společnosti, doporučujeme to řešit rovnou na místě, nejlépe s vedoucím dané prodejny. Zpětně často bývá obtížné zjistit a prokázat, jak se celá situace udála.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.