Počet nahlášených stížností: | 182 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Na prodejně se nachází opět prošlé sandwiche od crocodille. V lednici jsou 3 a prošlé všechny a koktejlové třešně prošlé také všechny v regálu kontrola zboží tu moc nefunguje. Bojím se tu nakupovat.
Crocodille fresh sandwiche šunka,slanina,vejce a kuře vejce kuře
Důsledky pro zaměstnance kteří to mají kontrolovat nemůžete přeci nabízet prošlé zboží zakaznikum.
|
Tweet |
Jestliže zakoupená věc nemá očekávané, deklarované vlastnosti, je třeba ji reklamovat u prodávajícího. Spotřebitel by v tomto případě měl nárok na dodání nové věci bez vad, a nebylo-li by to možné, na odstoupení od smlouvy, anebo na přiměřenou slevu.
V případě zboží, které podléhá rychlé zkáze jako potraviny, se používá označení datem minimální trvanlivosti, kdy při skladování se uchová příslušná jakost, nebo datum minimální spotřeby, po které už nesmí být potravina nabízena k prodeji, neboť není zaručena její bezpečnost.
Datum použitelnosti se uvádí slovy "Spotřebujte do...". Za tímto výrazem následuje buď vlastní datum, nebo odkaz na místo, kde je datum uvedeno na etiketě nebo obalu. Datum se uvádí v předepsaném pořadí - den, měsíc a rok. Je-li potravina označena dobou použitelnosti, tedy slovy: „Spotřebujte do…“, musí výrobce na obal doplnit i údaje o podmínkách uchování, které musí být dodrženy. Doba použitelnosti se používá pro potraviny, které podléhají rychle zkáze, a musí být proto rychle spotřebovány, např. jogurty a jiné mléčné výrobky, ryby, chlazenou drůbež, výrobky studené kuchyně atp. Potraviny s prošlou dobou použitelnosti se nepovažují za bezpečné v souladu s čl. 14 odst. 2 až 5 nařízení (ES) č. 178/2002 a nesmí se uvádět do oběhu.
Potraviny s prošlou dobou minimální trvanlivosti lze uvádět do oběhu, pouze pokud jsou zdravotně nezávadné a pokud jsou jako prošlé označeny a odděleně umístěny. (Označení slovem "sleva", "akce" není v žádném případě dostačující).
Má-li spotřebitel podezření, že společnost porušuje při prodeji zboží některou ze svých zákonných povinností, je vhodné se obrátit s podnětem na Státní veterinární správu (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3343/podnet-statni-veterinarni-sprave) případně na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci.
Společnost AHOLD Czech Republic, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Je v zájmu společnosti, aby její zákazníci byli spokojení s poskytovanými službami. V tomto případě je tedy vhodné a účelné obrátit se s touto stížností přímo na společnost například prostřednictvím zákaznické linky.