Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 21.4.2014 jsem zakoupila elektronický obojek LCD 100LV Waterproof 998C u pana Daniela Mišury v obchodě Elektronickeobojkypropsy, který se krátce před skončením zákonné lhůty pro reklamaci porouchal a přestal fungovat náhle a neočekávaně. Impulzy v obojku přestaly fungovat a i dobíjení obojku se stalo nemožným. Proto jsem obojek i s ovladačem a příslušenstvím v originální krabičce poslala zpět s oznámením co se stalo. Bezmála po měsíci mi přišel obojek i s příslušenstvím zpět,neopravený ani případně nevyměněný s odpovědí, že s obojkem bylo neodborně manipulováno a že jsou uvnitř obojku viditelně zkorodované části, které svědčí o tom, že tento obojek byl údajně vystaven vodě.....Zavolala jsem proto panu Danieli Mišurovi a zeptala se ho na osvětlení jeho důvodu pro zamítnutí reklamace ještě jednou...bylo mi řečeno totéž. Zeptala jsem se proto ještě jednou naposledy na to, jak je možné, že obojek vydávaný za voděodolný, může jevit známky zkorodování následkem vody...bylo mi řečeno, že ne vždy je označení waterproof možno považovat za voděodolný v tomto smyslu. Jeho odpověď mě trochu překlvapila a tak jsem chtěla znát podrobnosti k tomuto označí a jak mám vůbec tuto věc chápat. Dozvěděla jsem se, že můj pes, který žije celoročně na zahradě jako hlídací a i když má své suché místo, tak ho déšť ani sníh nezastaví před hlídáním celého objektu i v tomto období a to byl právě ten důvod, proč jsem si pořídila obojek s tímto označením, abych se nemusela bát, že přestane fungovat z důvodu zmoknutí od deště nebo sněhu. Panu Mišurovi jsem se snažila vysvětlit,že na pozemku bazén ani metrové louže nemáme, proto, aby jak mi bylo tvrzeno, že pes musel nejspíš potápět hlavu do kýble s vodou nebo skákat do bazénu a tak obojek zničit!Setkala jsem se jen se zamítavým postojem a obviňováním na mojí adresu.Nejsem si úplně jistá, zda by tento postoj byl od prodávajícího stejný, kdyby se tato věc stala například po měsíci nebo čtvrt roce užívání a ne ke konci zákonné lhůty pro reklamaci.....
Elektronický Voděodolný obojek pro psy s označením LCD 100 LV Waterproof 998 C v hodnotě 1690,-Kč na dálkové ovládání s několika různými impulzy
Požaduji opravu nebo výměnu poškozeného zboží.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se však nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození věci.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Toto ustanovení zakládá důkazní břemeno prodejci, ale jen co se týče doby šesti měsíců od koupi zboží. Pokud dojde v průběhu této šesti měsíční lhůty ke sporu, musí prodejce dokázat svá tvrzení. Ve zbývajících případech (například ve zbytku 24 měsíční lhůty) má důkazní břemeno spotřebitel, proto se někdy v případě prvních šesti měsíců od koupi zboží mluví o tzv. obráceném důkazním břemeni.
Pokud se tedy vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dobrý den,
reklamaci od paní Violetty Dosedělové jsme přijali poštou a to dne 4.4.2016 na zboží které bylo objednáno dne 5.4.2014 faktura č. 1121038 ze dne 7.4.2014. Reklamace byla vyřízena a odeslána zákaznici v zákonné lhůtě 30 dní a to konkrétně 29.4.2016.
Reklamace nebyla zákaznici uznána z důvodu silné oxidace tištěných spojů v přijímacím obojku. Navíc bylo s přijímačem neoprávněně manipulováno, což bylo prokázáno použitím neoriginálního šroubku na krytu přijímače (3ks šroubů originální, 1ks neoriginální úplně jiné konstrukce (jiný závit, jiná hlava šroubku)
Přijímací obojek výše uvedeného modelu je odolný proti vodě dle normy IPx4 - Tedy chráněno proti stříkající vodě. Stejné jako u IP x3, jen s rozdílem, že voda stříká ve všech úhlech (specifikace IPx3 - Chráněno proti stříkající vodě - Vodní postřik až 60 stupňů od svislice na 10 litrů / min při tlaku 80-100kN/m2 5 min). , a to ještě za předpokladu řáďně utěsněných vstupů tedy konektoru napájení a konektoru tlačítka reset pomocí originální krytky.
Vzhledem k výše uvedeným zkutečnostem, na zamítnutí reklamace trvám.
Příloha: fotogafie tištěného spoje ze dne 21.4.2016
S pozdravem Daniel Mišura
Jak bylo také uvedeno v předchozím vyjádření dTestu, pokud spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Dobrý den,
velmi děkuji za vyjádření D testu a návod na postup. Vzhledem k opětovnému negativnímu postoji prodávajícího, budu postupovat cestou soudního znalce.
Děkuji s pozdravem
Dosedělová
Podnikatel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz