Společnost


Expres inkaso s.r.o.

Počet nahlášených stížností:53
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

92%
8%
Toto skore je založeno na 28 stížnostech.

#10920Neoprávněné vymáhání poštovného

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 1 den 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.05.2016, před 9 lety

Václav Vaněček

Znění stížnosti

Dobrý den,

tak jako v předchozích stížnostech, byl jsem cca před měsícem kontaktován neznámým Callcentrem,že pro mne mají "dárek "- elektrický zubní kartáček. Souhlasil jsem s dárkem za "velmi výhodnou cenu 1990,- Kč". V tu chvíli jsem s dárkem souhlasil, později jsem si toto rozhodnutí rozmyslel. Měl jsem však problém s telefonem a dané číslo, ze kterého mi volali jsem již neměl k dispozici abych mohl tuto objednávku zrušit. Jediné řešení pro mě bylo, danou zásilku nepřevzít a tím jsem předpokládal, že je daná záležitost uzavřena. Při hovoru mě telefonista neupozornil na placení pohledávek v případě nepřevzetí zásilky.

Dnes mi přišel dopis od společnosti Expres Inkaso, s.r.o., že na základě souhlasných telefonických hovorů, které byly nahrány, vznikly callcentru zbytečné náklady na balné, logistiku, kurýra a telefonisty v souvislosti s nedoručenou zásilkou. Což činí 490,- Kč. Ovšem pokud se rozhodnou nabídky na balíček nakonec využít a zaplatit za něj 1990,- Kč na dobírku, bude tento požadavek stornován.


Produkt

Balíček pro zdravý chrup


Požadované řešení

Zrušení příkazu o zaplacení poštovného, z uvedených důvodů. (Chtěl jsem také kontaktovat firmu Expres Inkaso, ale žádné tel. číslo jsem nikde nenašel.)

Vymazání osobních údajů z databáze společnosti nabízející tento produkt.

Kontrola činnosti tzv. Callcentra, které záměrně oklamává zákazníky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.5.2016 10:55, před 9 lety

V popisovaném případě došlo k uzavření smlouvy prostřednictvím telefonu a následnému nepřevzetí zboží spotřebitelem.

Je pravdou, že smlouvu lze sjednat i prostřednictví telefonu, není třeba písemné formy. Dále platí, spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředků komunikace na dálku ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží v souladu s ustanovením § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Nicméně odstoupení je třeba učinit prokazatelně, nejlépe písemnou formou, pouhé nepřevzetí balíčku nepostačí. Je tedy vždy lepší využít klasickou písemnou formu, která je průkaznější, i když ji zákon nevyžaduje.

Pokud ještě neuplynula 14 denní lhůta je možno odstoupit od kupní smlouvy. V případě, že podnikatel nepoučil spotřebitele o právu na odstoupení, prodlužuje se lhůta k odstoupení na jeden rok a čtrnáct dnů dle ustanovení § 1829 odst. 2 občanského zákoníku. Odstoupení je dobré zaslat doporučeným dopisem s dodejkou. Do odstoupení je dobré též připsat, že si spotřebitel nepřeje žádné další balíčky od předmětné společnosti.

Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami.

Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

V případě podezření na klamavé obchodní praktiky lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.5.2016 16:15, před 9 lety

Dobrý den, přestože byl v hovorech souhlas se zasláním a tím vznikly zbytečné náklady na kurýra operátory administrativu balné apod, rozhodli jsme se ve Vašem případě celou záležitost uzavřít a tyto vícenáklady nakonec nepožadovat. Berte tedy Vám dodaný dopis i se složenkou jako stornovaný a nebudeme jej dále řešit ani nic požadovat. Mrzí nás vzniklé nepříjemnosti s tím spojené, mohlo zde jít pouze o administrativní chybu. Každopádně už Vám z dotyčného callcentra tedy již nikdo volat nebude, Vaše číslo jsem tam nechal zablokovat tak, ať se na něj již nedá dovolat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2016 09:28, před 9 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.7.2016 10:17, před 8 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.