Společnost


ORCHID FASHION TRADE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10921Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 1 den 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
23.05.2016, před 9 lety

Barbora Vošická

Znění stížnosti

Objednala jsem si boty Nike Air Max 90 - White Camouflage, 1790 Kč,samozřejmě padělek, přes e-shop Kicks-store.cz (stejné IČO jako u webu tvojeboty.eu). IČO je vedeno pod touto společností. Obuv dorazila do třech týdnů, na poště jsem balík vyzvedla 1.3.2016.

31.3. jsem psala na e-mail e-shopu, že podrážka na botách je za necelý měsíc používání prasklá a že na některých místech se dokonce udlupuje barva. Chtěla jsem boty vrátit s tím, že jsem opravdu zklamaná.

Do 4.4. jsem nedostala žádnou odpověd a tudíž jsem napsala znovu, jelikož jejich mobilní telefon neexistuje, že bych byla ráda, kdyby se zabývali mojí reklamací nebo budu nucena danou věc začít řešit jinak přes příslušné orgány. Ke zboží jsem neobdržela ani daňový doklad, nic.

8.4. přišla konečně odpověd, že mám boty odeslat na adresu nějaké fyzické osoby. A na jaké číslo účtu budu chtít vrátit peníze. O 5 pracovních dní jsem odeslala cenný balík za cca 65 Kč na adresu, kterou mi udali a ten samý den jsem napsala, že jsem boty odeslala a že doufám, že to vyřešíme a vrátí mi peníze plus poštovné, které jsem zaplatila.

26.4. jsem psala znovu, že boty jsou od 20.4. uloženy na poště a jestli by byli tak ochotní a vyzvedli je, abychom konečně danou věc uzavřeli. Ten samý večer jsem dostala odpověd, že jelikož jsem boty odeslala o 10 dní později (5 pracovních dní), tak bohužel je na dané adrese není už nikdo schopný vyzvednout a že budeme muset počkat, až mi je Pošta vrátí zpět a pak mi dají aktuální adresu.

5.5. jsem psala o adresu, protože je měla ČP doručovat zpět, opět jsem dostala adresu na jinou fyzickou osobu.

10.5. jsem odeslala opět cenný balík za cca 65 Kč a odeslala číslo balíku v online sledování zásilky s tím, že doufám, že to konečně dořešíme.

11.5. se mě pán ptal, na jaké číslo účtu budu chtít vrátit peníze. Obratem jsem odpověděla.

13.5. kdy byl balík vyzvednut, jsem opět dostala e-mail, že mi budou peníze vráceny do konce příštího týdne, tzn. 20.5. Peníze nepřišli, tudíž jsem psala znovu, že peníze jsem neobdržela.

Dnes 23.5. mi přišla odpověd cituji: vrácení zboží do 14 dnů je možné, pokud je nepoužité a vrácené v originálním balení. Boty od Vás dorazily značně poškozené a velmi špinavé. Odstoupení do 14 dnů tedy není možné a boty Vám budou vráceny zpět.

Tudíž peníze nedostanu zpět a evidentně z toho pán Zdeněk N. měl ohromnou legraci, že na svoje náklady dvakrát posílám balík, o kterém už předem věděl, že mi nikdy peníze nevrátí.
Takže dostanu zpět boty, které jsou zničené a peníze za poštovné, které jsem naprosto zbytečně utratila už neuvidím.


Produkt

Nike Air Max 90 - White Camouflage


Požadované řešení

Vrácení peněz, jak bylo slíbeno.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.5.2016 09:47, před 9 lety

Ochranu práv duševního vlastnictví má jako dozorový orgán na starosti úřad Celní správy. Na tento úřad je možné se obracet s konkrétními podněty, pokud se setká spotřebitel s prodejem padělaného zboží či jeho nabídkou, a to prostřednictvím internetových stránek zde: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/internetova-kriminalita.aspx.

Ohledně konkrétních nabídek je možné se na Celní správu obrátit s tím, zda neevidují určitá podezření či podněty ohledně spotřebitelem uvedeného internetového obchodu.

Nabízení nebo prodej výrobků nebo služeb porušujících některá práva duševního vlastnictví se považuje za klamavou obchodní praktiku. Dozor v této oblasti vykonává jednak Česká obchodní inspekce a jednak celní správa, které spotřebitel může podat podnět.

Současně se však jedná i o nesplněnou jakost při převzetí. Byl-li dodán padělek, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit v rámci uplatněné reklamace podle § 2002 občanského zákoníku. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky. Je-li kupující oprávněn požadovat nápravu vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva (tedy v daném případě vynaložené peníze za poštovné).

Pokud si je spotřebitel jistý, že mu byl dodán padělek a obchodník dle referencí dalších zákazníků nekomunikuje, doporučujeme podat trestní oznámení na policii nebo státním zastupitelství. Pokud byl tedy dodán padělek, lze podat trestní oznámení z trestného činu podvodu dle § 209 trestního zákoníku, případně z trestného činu poškozování spotřebitele dle § 253 trestního zákoníku.

Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.6.2016 10:20, před 9 lety

Od spotřebitelky jsme obdrželi následující vyjádření:

"Dostala jsem v minulém týdnu e-mail, ze se mi moc omlouvaji za nedopatření a ze znovu prozkoumali moji reklamaci a ze mi pošlou začátkem týdne penize zpět, ze si prý mysleli, ze jsem chtela zboží vrátit do 14 dnu - v prvním e-mailu bylo jasne psáno PO 30 DNECH POUŽÍVÁNI, nevadi, na neco se vymluvit museli. Napsala jsem, ze v tom případě chci zpátky poštovné, které jsem DVAKRÁT musela platit. Napsali mi cituji: Dobrý den, došlo k omylu, kdy jsme si mysleli, že zboží vracíte ve 14-ti denní lhůtě. Vaše boty jsou však reklamovány. Proplacení poštovného se bohužel do vrácené částky nezapočítává. Jak jsem již psala, musela jsem balík posílat 2x za 65 korun, mam podaci lístky, vsechno. Mam právo na proplacení poštovného nebo ne? Zaplatili mi jen boty, tudíž částku 1790 Kč a vzhledem k tomu, kolik problému mi způsobili a jak se chovali to chci dotáhnout az do konce a pokud mam právo na proplacení, tak bych ho chtela zpět."

Pokud spotřebitelka uplatnila práva z vadného plnění a byla úspěšná (úspěšně věc reklamovala), náleží jí také v souladu s § 1924 občanského zákoníku náhrada účelně vynaložených nákladů souvisejících s uplatněním tohoto práva. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3279/zadost-o-nahradu-nakladu-spojenych-s-reklamaci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.12.2016 14:23, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.