Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
4.2.2016 - zaplacení zálohy 1.000,- Kč na nové sklo pro mobil
Samsung Galaxy III
22.3. - sklo konečně dorazilo, předán mobil do servisu
29.3. - po telefonické domluvě jsem se dostavil k vyzvednutí
zakázky, bohužel před uzamčenou provozovnu
30.3. - po dalším tel. hovoru jsem se opět dostavil k uzamče-
ným dveřím
31.3. - po dalším telefonátu a ujištění vč. času jsem se opět
dostal pouze k uzamčeným dveřím
1.4. a dále již nikdo ze společnosti nekomunikuje, nereaguje na
telef.volání, SMS, e-maily
Posléze se ještě objevila cedulka s informací o zrušení
provozovny a květnové výzvě klientům servisu k vyzvednutí
oprav.
23.5. - Zatím stále nikdo nereaguje
Mobilní telefon Samsung Galaxy III - black
Já - doplatím práci apod.
Oni - konečně mi vrátí mobilní telefon
|
Tweet |
Doporučujeme podnikatele prokazatelně, nejlépe doporučeně s dodejkou, vyzvat k vydání opraveného telefonu se stanovením dodatečné lhůty k plnění a nedojde-li v této lhůtě k jeho vrácení, uplatnit žádost o náhradu škody na převzaté věci. K podání je třeba doložit popis stavu telefonu, ve kterém byl, když byl podnikateli předáván k opravě.
V případě, že podnikatel věc při plnění svého závazku z uzavřené smlouvy o opravě poškodí nebo dokonce vůbec nevrátí, je možné po něm požadovat náhradu škody dle ustanovení § 2944 občanského zákoníku, a to buď uvedením v původní stav či formou finanční kompenzace. Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 občanského zákoníku za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Nereaguje-li podnikatel na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (ABASE s.r.o., Praha 8, Libeň, Primátorská 296/38 ). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k vydání opraveného zboží, popř. předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Pokud spotřebitel výše uvedené kroky již učinil (zaslaná výzva k plnění se stanovením konkrétní lhůty ke splnění dluhu)a podnikatel přesto nesplnil svůj závazek ve stanovené lhůtě, pak má spotřebitel rovněž možnost podat i trestní oznámení Policii ČR pro trestný čin poškozování spotřebitele.
Jedná se o speciální případ podvodu, který je přísněji trestný než podvod dle § 209 TZ, protože u prodeje zboží v obchodě a poskytování služeb se předpokládá vyšší důvěra zákazníka v poctivost prodeje. K trestní odpovědnosti se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.