Společnost


Westerfield Int. AG

Počet nahlášených stížností:820
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10940Odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 6 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
24.05.2016, před 9 lety

Markéta Nechlebová

Znění stížnosti

Nejdříve mi nabídka přišla výhodná ale poté co jsem si přečetla na internetu jaké praktiky tato firma využívá jsem se rozhodla že s firmou nechci mít nic společného. Ráda bych tedy odstoupila od smlouvy. Balík ještě nepřišel. Někdo tvrdí nerozbalovat a poslat zpět někdo zase zaplatit, rozbalit okopírovat vše a poslat zpět spolu s dopisem kde bude napsáno, že odstupující od smlouvy. Ráda bych tedy věděla jak mám dále postupovat. Dekuji


Požadované řešení

Zrušení smluvního vztahu s firmou


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.5.2016 19:16, před 9 lety

Pokud balíček přijde, doporučujeme jej poslat zpátky na adresu pražského p.o. boxu společnosti Westerfield. Současně s balíčkem zašlete i odstoupení od smlouvy. Především doporučujeme doplnit, že spotřebitel má vůli zrušit i zasílání všech ostatních zásilek. Kopii dopisu i doklad o zaslání je třeba si pečlivě uschovat.

V případě služby pravidelného zasílání může spotřebitel odstoupit od každé jednotlivé zásilky, nepřeje-li si však již dostávat žádné zboží, je třeba ukončit celou smlouvu níže uvedeným způsobem na základě podané výpovědi, a to prokazatelně písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou. Telefonické podání výpovědi nelze spotřebiteli z důkazních důvodů doporučit.

Doporučujeme spotřebiteli odeslat na adresu společnosti Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2, doporučený dopis s dodejkou, ve kterém podává výpověď smlouvy uzavřené po telefonu a požádá, aby již nebyly zasílány další balíčky a jeho osobní údaje byly vyřazeny z evidence společnosti. Po podání písemné výpovědi smlouvy by již neměla společnost nic zasílat. Jednalo by se o neobjednané plnění dle § 1838 občanského zákoníku. V takovém případě nemá spotřebitel povinnost zboží platit, zároveň ho však ani nemusí vracet, jelikož se dostává do pozice poctivého věřitele.

Společnost Westerfield souhlas se zasláním balíčku považuje za souhlas se smlouvou o zasílání zboží na dobu neurčitou. Obecně každou smlouvu na dobu neurčitou lze ukončit, a to výpovědí. Stačí jednoduchý dopis, "Vypovídám smlouvu o zasílání zboží, která byla uzavřena telefonicky dne atd. Nepřeji si již žádné nabídky od Vaší společnosti, současně tedy žádám o výmaz veškerých osobních údajů z Vaší databáze."

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Instrukcí, že spotřebitel má odstupování od smlouvy, výpověď smlouvy adresovat do jiné země, není třeba se řídit, neboť jde o nepřiměřený požadavek ze strany podnikatele, který má na území České republiky zázemí a kontaktní pracoviště, proto není rozumného důvodu, aby spotřebitelé vynakládali vyšší částky za poštovné, než je nezbytně nutné.

Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.10.2016 19:21, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.