Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, zhruba tak před 14 dny jsem byla oslovena Callcentrem, že pro mne mají dárek, a to elektrický zubní kartáček plus ještě nějaká zubní hygiena. Bylo mi řečeno, že je to sice dárek, ale že při převzetí zaplatím 1990,- Kč a že normálně stojí 4000,-. O tom, že v případě nepřevzetí zaplatím 490,- Kč mne ale nikdo neinformoval, což pokládám za klamání zákazníka. Na tel. jsem se už nedovolala abych mohla ještě toto odmítnout. Když mi byl balíček doručován kurýrem, tak jsem byla s pejskem na operaci, napsala jsem tedy kurýrovi, že z vážných důvodů nemohu balíček převzít ať ho tedy vrátí. Odepsal, že není problém a zásilku vrátí. Nevidím důvod proč bych měla hradit 490,-Kč na které mne nikdo neupozornil. Takové praktiky jsou nekalé a nefér vůči zákazníkovi.
Chci tedy požádat o zrušení příkazu o zaplacení poštovného, z uvedených důvodů. Předem děkuji za rychlé vyřízení této nemilé záležitosti
Abertová Andrea
Chci tedy požádat o zrušení příkazu o zaplacení poštovného, z uvedených důvodů.
|
Tweet |
V popisovaném případě došlo pravděpodobně k uzavření smlouvy prostřednictvím telefonu a následnému nepřevzetí zboží spotřebitelem.
Kupní smlouva může být uzavřena při telefonickém hovoru, v takovém případě by ale společnost musela prokázat, že k hovoru došlo, a že při něm byla smlouva se spotřebitelem uzavřena.
Dále platí, že spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředků komunikace na dálku ve lhůtě čtrnácti dnů od převzetí zboží v souladu s ustanovením § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Nicméně dle čl. 9 odst. 1 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/ES má spotřebitel právo od smlouvy uzavřené na dálku odstoupit, přičemž směrnice nezmiňuje, že by lhůta začala běžet až od převzetí zboží. A vzhledem k tomu, že zákony vykládáme dle eurokonformního výkladu, dovozujeme, že spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit rovněž i před dodáním zboží. Nicméně odstoupení je třeba učinit prokazatelně, nejlépe písemnou formou, pouhé nepřevzetí balíčku nepostačí. Je tedy vždy lepší využít klasickou písemnou formu, která je průkaznější, i když ji zákon nevyžaduje.
Pokud ještě neuplynula 14 denní lhůta je možno odstoupit od kupní smlouvy. V případě, že podnikatel nepoučil spotřebitele o právu na odstoupení, prodlužuje se lhůta k odstoupení na jeden rok a čtrnáct dnů. Odstoupení je dobré zaslat doporučeným dopisem s dodejkou. Do odstoupení je dobré též připsat, že si spotřebitel nepřeje žádné další balíčky od předmětné společnosti.
Je taktéž vhodné zaslat žádost o odstranění osobních údajů z databáze, aby spotřebitel nemohl být v budoucnu kontaktován ze strany společnosti s dalšími nabídkami.
Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Dobrý den, přestože byl v hovorech souhlas se zasláním a tím vznikly zbytečné náklady na kurýra operátory administrativu balné apod, rozhodli jsme se ve Vašem případě celou záležitost uzavřít a tyto vícenáklady nakonec nepožadovat. Berte tedy Vám dodaný dopis i se složenkou jako stornovaný a nebudeme jej dále řešit ani nic požadovat. Mrzí nás vzniklé nepříjemnosti s tím spojené, mohlo zde jít pouze o administrativní chybu.
Prosím o vyřazení mých osobních údajů z databáze Vaší společnosti a děkuji za kladné vyřízení Abertová
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.