Společnost


innogy Česká republika a.s.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10946Zamítnutá reklamace vyúčtování společnosti RWE Energie

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

12 hodin 16 minut

Detail stížnosti

Publikováno
24.05.2016, před 9 lety

Jaromír Vitner

Znění stížnosti

Dne 03.05.2016 jsem písemně podávala reklamaci. Rozporovala jsem v ní vyúčtování za sdružené dodávky elektřiny č. 113004286062, v němž společnost uvedla u elektroměru jako konečný stav ke dni 10.04.2016 19,90700 KWh, zároveň je ve vyúčtování uvedeno, že jako způsob odečtu byl proveden AUTOMATICKÝ ODHAD.
Uváděla jsem (a doložila písemným záznamem o stavu elektroměru podepsaným mnou a novou majitelkou bytu), že ke dni ukončení smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny byl stav výše uvedeného elektroměru 1771,0 KWh.
Reklamace byla zamítnuta se zdůvodněním, že mnou provedený samoodečet 1771,0 KWh nekoresponduje s přímým odečtem ze dne 18.06.2015 se stavem 17109 KWh (pravděpodobně poslední odečet,kdy pracovník skutečně viděl elektroměr a zároveň počáteční stav vyúčtování).
Zde je můj názor takový, že došlo k omylu. Vyfotografovala jsem elektroměr a fotografii zaslala spol. RWE. Je z ní zcela zřejmé,že před posledním číslem je šipka vyvolávající dojem, že se jedná o desetinnou čárku. Pravděpodobně by pro společnost byl vyhovující samoodečet v podobě 17710 KWh.Požadovala jsem tedy provedení opravného vyúčtování s tímto konečným stavem.
Jako důkaz svého tvrzení jsem doložila fotografii předmětného elektroměru ze dne 23.05.2016 ze zaznamenaným stavem 1797,1 (resp. 17971 KWh, stav se změnil, jelikož v bytě je již nová majitelka. Pro doložení dne pořízení je k fotografovanému elektroměru přiložen dopis společnosti RWE, doručený téhož dne a pořízení fotografie byla přítomna nezúčastněná osoba.
Z takto zaznamenaného stavu je více než zřejmé, že stav elektroměru nemohl být ke dni 10.04.2016 19,90700 KWh tak, jak uvedla společnost RWE ve svém vyúčtování.
V reklamaci jsem zároveň zdůraznila, že byt byl posledních 10 měsíců prázdný a bez elektrických spotřebičů, z toho důvodu je skutečný stav elektroměru relativně nízký. Reklamace byla i přes zaslané důkazy o skutečném stavu elektroměru ukončena jako neoprávněná a společnost RWE po mě požaduje okamžitou úhradu nedoplatku ve výši 7.009,44 Kč, tento nedoplatek jsem již uhradila.Bohužel mi společnost již nedává možnost řešit tento spor smírnou cestou a uhrazený nedoplatek bohužel budu nucena vymáhat soudní cestou.


Požadované řešení

Provedení opravného vyúčtování se skutečným konečným stavem elektroměru, nikoli se stavem ODHADNUTÝM společností RWE Energie, Limuzská 3135/12,108 00 Praha 10


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.5.2016 10:08, před 9 lety

Dozorovým orgánem v oblasti energetiky je Energetický regulační úřad. Na něj se může spotřebitel obracet v případě problémů s připojením, nepřiměřených či nedodržovaných smluvních podmínek dodávek, užívání nekalých obchodních praktik apod. Energetický regulační úřad poskytuje především veřejnoprávní ochranu. Shledá-li pochybení, uloží dodavateli pokutu či přijme jiné opatření. Na návrh zákazníka také rozhoduje některé spory mezi zákazníkem a dodavatelem o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce plynu.

Pokud byla spotřebiteli špatným odečtem způsobena určitá škoda, kterou může spotřebitel prokázat a vyčíslit, lze žádat o náhradu škody. Nejprve je nutné náhradu škody uplatnit písemně u podnikatele. Pokud spotřebiteli nevyhoví, lze žádat náhradu soudní cestou.

Společnost RWE Česká republika a.s. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Dle zaslaného vyjádření se společnost veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků plně zabývá, avšak musí být zaslány přímo na společnost. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:

- nonstop Zákaznická linka 840 11 33 55
- Skype http://www.rwe.cz/cs/2467-3011/
- Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.rwe.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/
- Videotelefon http://www.rwe.cz/cs/videotelefon/
- korespondenčně

Případný spor tak může být řešen pouze v občanskoprávním řízení. V případě potřeby další konzultace se stěžovatel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.