Počet nahlášených stížností: | 69 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
na slevomat.cz jsem si 19.4. objednal produkt s doručením poštou.
Dodnes však nic nedorazilo, na slevomat.cz u mé objednávky uvádí stav doručeno a včera mne kontaktoval jakýsi člověk ze Slovenska (prodejce produktu) s tím, že se mu zásilka vrátila, a pokud ji chci, musím opět zaslat nemalé poštovné.
Produkt jsem si nechal zaslat do práce, kam jezdí pošta min. 3x týdně, ale tuto zásilku nikdy nepřivezli. Ani jsem neobdržel informaci o uložení na poště.
Prodejce mi dost netaktně vysvětlil, že to není jeho problém a vše další mám řešit se slevomat.cz jakožto s eshopem. Tam jsem však taky neuspěl.
Prosím o radu jak nadále postupovat a na koho se obrátit.
Děkuji,
S pozdravem
Jan Kuba
Přírodní šťáva Mayapan chilli z papriček habanero – aby mělo vaše vaření grády
Zaslání zboží, příp. vrácení zaplacených peněz.
|
Tweet |
Prodejce zboží by v případě sporu musel prokázat, že zboží spotřebiteli dodal, popř. se pokoušel dodat na adresu spotřebitelem uvedenou při uzavření smlouvy.
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení) a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.
Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Dobrý den, pane Kubo,
prodejce, se kterým jste uzavřel kupní smlouvu, vám již jednou objednávku zaslal a tím se ze své strany pokusil o dodání. Dne 3. 5. jsme vám zaslali e-mail, který váš žádal o potvrzení doručení. Tento e-mail zákazníkům z naší strany zasíláme dobrovolně, i přesto, že nefigurujeme jako prodejce, právě proto, abychom věděli, že je vše na 100 % v pořádku.
Pokud v tomto případě již nechcete hradit další poštovné, což samozřejmě chápeme, máte možnost odstoupit od smlouvy, s tím, že se vám vrátí celá kupní cena včetně poštovného.
Pokud chcete, můžete samozřejmě prodejci sdělit za vás, že chcete odstoupit od smlouvy. Děkuji předem za informaci, jak jste se rozhodl.
Petr Bořuta
Slevomat.cz
Moc děkuji za vstřícný návrh řešení!
Velice bych ocenil, kdyby jste to s prodejcem dořešili.
Jen podotýkám, že toto řešení nastalo až po zveřejnění zde, nikoliv po kontaktování Slevomat.cz
Jan Kuba
Dobrý den, pane Kubo,
prodejce objednávku stornoval již ve středu večer. Ve stejný okamžik došlo i k vrácení peněz, nyní už tedy určitě máte peníze zpět na kartě, ze které bylo placeno.
O možnosti stornovat objednávku se zmiňovala i kolegyně v e-mailu. Jsem rád, že jsme věc rychle dořešili.
Petr Bořuta
Slevomat.cz
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného a o případné uzavření stížnosti.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.