Počet nahlášených stížností: | 820 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Žiletky byly zaslány, ale vůbec nepřevzaty, proto zůstali na poště a předpokládám, že pošta je následně vrátila odesílateli.
I přesto mi byla doručena jejich upomínka a nezaplaceném balíčku + poplatek za prodlení. Za balíček, který jsme ani nevyzvedli a vrátil se jim.
GoodShave - Westerfield Int. AG
úplné zrušení, taky nechci zaplatit za něco, co jsem ani neměla v ruce
|
Tweet |
Smlouvu lze uzavřít i ústně po telefonu. Pokud spotřebitel v telefonickém hovoru odsouhlasí společnosti zaslání balíčku zdarma spolu s dalšími informacemi od podnikatele, uzavírá tím kupní smlouvu po telefonu (společnost si hovor nahrává a má o něm záznam). Na trvání smlouvy pak nemá vliv, zda balíček spotřebitel rozbalí nebo ne, smlouva trvá dál, dokud ji jedna ze stran (nebo obě) nějakým způsobem neukončí. Především nepřevzetí zboží nic neřeší. To, že zboží spotřebitel nepřevezme, neznamená, že tím smlouvu zruší. Pokud před doručením zásilky spotřebitel od smlouvy neodstoupí nebo se s prodejcem nedohodne na jejím zrušení, je jeho povinností zásilku se zbožím převzít.
Dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, má spotřebitel právo od smlouvy uzavřené po telefonu odstoupit do čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží. Ale jelikož společnost Westerfield na tuto skutečnost spotřebitele prokazatelně neupozorňuje, dle ustanovení § 1829 odst. 2 téhož zákona se tato lhůta prodlouží na rok a čtrnáct dní. To znamená, že stále od smlouvy může spotřebitelka odstoupit.
Pokud odstupuje spotřebitel od smlouvy, smlouva se zruší od počátku a hledí se na ni, jako by nikdy nevznikla. V takovém případě jsou obě strany povinni si vrátit vše, co plnily. Spotřebitelka je tedy povinna balíček společnosti vrátit, ale vzhledem k tomu že již balíček nemá, doporučujeme tuto upomínku zaplatit a smlouvu ukončit do budoucna.
Sepsané odstoupení od smlouvy uzavřené po telefonu je třeba vytisknout ve dvou vyhotoveních a jedno si ponechat, v dopise zmínit ustanovení § 1829 odst. 2 nikoli odstavec 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Rovněž doporučujeme zmínit, že jelikož již první balíček nemáte, bude spotřebitelkou uhrazen, ale žádné další balíčky si již nepřejete. Poté dopis je třeba zaslat prokazatelně, tj. doporučeně s dodejkou, na adresu společnosti: Westerfield International AG, P.O. BOX 18, 120 00 Praha 2.
Spotřebitel může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.