Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 17.4.2016 jsem si objednal na stránkách xiaomiforsale.com mobilní telefon Xiaomi Redmi Note 2, který ovšem v té době nebyl skladem v černé barvě. V době objednání bylo na stránkách napsáno dodání 1-2 týdny. Dnes je 25.5.2016 a stále nic nepřišlo, žádné sledovací číslo, nic. Psal jsem několik dotazů na email info@xiaomiforsale.com typu kdy mi příjde telfon, kdy plánují naskladnění apod. a vždy se vymluvili na nastávající týden, ale potom už se neozvali. Jelikož jsem platil platební kartou předem a přišlo mi potvrzení o provedené platbě tak jsem se ve smluvních podmínkách dočetl že jejich dodací doba je do 30 dní. Na základě toho jsem po uplynutí 30 dní napsal na jejich horkou linku email ve kterém žádám o vrácení peněz. Na tento email mi stále nebylo odpovězeno. Považuji to za neseriozní jednání ze strany společnosti Ximox Technology Ltd. Obracím na Vás tedy s dotazem, co mohu udělat pro to aby mi byly vráceny peníze?
Xiaomi Redmi Note 2
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Společnost ve svých obchodních podmínkách uvádí, že zboží bude spotřebitelovi doručeno v co nejkratší možné době, nejpozději však do 30 dní počínaje dnem následujícím po dni, kdy byla uzavřena objednávka. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Podle obchodních podmínek je prodávajícím společnost Ximox Technology Ltd., se sídlem RM 1101, San Toi Bldg No.139, Hong Kong. Ale zúčtovací a fakturační služby jsou prováděny společností Mi shop czech and slovak, s. r. o., se sídlem Fügnerovo náměstí 1808/3, Nové Město, 120 00 Praha 2. Pokud zahraniční společnost nereaguje na emailovou komunikaci, je vhodné obrátit se na výše uvedenou společnost (a to nejlépe písemně, prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb) s požadavkem na vrácení peněžních prostředků na základě odstoupení od kupní smlouvy uzavřenou mezi společností Ximox Technology Ltd. a spotřebitelem.
Bylo by také vhodné obrátit se na Českou obchodní inspekci, neboť je možné, že společnost porušuje zákaz užívání nekalých obchodních praktik. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Před nákupem prostřednictvím neznámého eshopu, doporučujeme daný obchod prověřit přes webovou adresu www.dtest.cz/eshopy. Na tomto webu zjistíte, kdo je provozovatelem webu, na kterém funguje eshop a další informace, která Vám mohou pomoci při rozhodování, zda u prodávajícího nakoupit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.