Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
rodina mi jako dárek koupila vůni na Testers.cz jedná se o Christian Dior J'adoree parfémovaná voda 100 ml tester za cenu 1810 Kč. Zboží bylo rychle doručeno a v daný den mi bylo předáno jako dárek. První co mě zarazilo je výrazně jiný flakón a naprosto odlišná vůně i barva parfému. S podezřením, že jde o padělek jsem se vydala do 3 parfumerií, kde mi to bylo bohužel potvrzeno.
Obrátila jsem se na firmu emailem, jelikož neuvádějí telefon (čímž porušují občanský zákoník). Byla jsem X krát ujištěna, že mohu zboží vrátit ale, že rozhodně neprodávají padělky. Jednání zde strany společnosti je velmi neprofesionální psát zákazníkům cituji: Naozaj nepotrebujeme Vasich par korun, mi přijde velmi nemístné. Mám obavu zboží zaslat jelikož firma nemá ani adresu pouze P.O.BOX. Jak se mohu chránit abych nezaslala zpět zboží a peníze mi byly vráceny? Téměř 2 tis. korun opravdu není málo a má důvěra v tuto firmu je na bodu O. Navíc veškeré emaily, které jim poslední dva dny zasílám se ihned vracejí tudíž mám strach poslat balík zpět.
Děkuji Ševčíková
Christian Dior J'adoree parfémovaná voda 100 ml tester : 1 810,00 Kč
Vrácení zboží s jistotou, že mi budou peníze vráceny.
|
Tweet |
Pokud zmiňovaný e-shop jakýmkoli způsobem míří a cílí i na české spotřebitele, což lze při použití české internetové domény předpokládat, použije se pro zakoupené zboží režim českého platného práva.
Zaměření prodejce na český trh je kvalifikováno v čl. 6 nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I.). Podle čl. 6 nařízení Řím I. se bude smlouva řídit právem, kde má spotřebitel bydliště, pokud prodejce provozuje svou profesionální nebo podnikatelskou činnost v ČR, nebo se jakýmkoli způsobem na trh ČR zaměřuje. Zaměření může mít několik forem, jednak může prodejce nabízet dovoz zboží ze svého skladu na Slovensku do ČR, dále může na svých stránkách nabízet možnost platby v českých korunách namísto eur, anebo může stránky vedle slovenštiny také vést v češtině. Tehdy se na smluvní vztah použije český občanský zákoník, zákon č. 89/2012 Sb., konkrétně jeho ustanovení o jakosti při převzetí a právech z vadného plnění.
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se dají od věci očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, může spotřebitelka požadovat nápravu v podobě opravy věci. Není-li to možné, má spotřebitelka možnost požadovat dodání nové věci a není-li ani to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka požadovat přiměřenou slevu.
Byl-li zaslán padělek, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitelka má právo od smlouvy odstoupit podle § 2002 občanského zákoníku. Spotřebitelka však musí prokázat, že se skutečně jedná o zboží, které porušuje práva duševního vlastnictví. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nabízení nebo prodej výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví se považuje za klamavou obchodní praktiku. Dozor v této oblasti vykonává Česká obchodní inspekce a celní správa, které spotřebitelka může podat podnět.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovensku), doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace ve smírném řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitelka k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitelka obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Společnost LEOSS s. r. o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.