Společnost


A U T O ... s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#10962Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

10 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
25.05.2016, před 9 lety

Michal Schilberger

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 5. 4. 2016 jsem u AUTO... s.r.o. zakoupil automobil Škoda Octavia Elegance 1.9 TDi, RZ 3J8 6368, VIN TMBGS61Z492022528, číslo smlouvy S-16-002. U tohoto vozidla přestal dne 12.5.2016 fungovat motor.
Vozidlo mělo při koupi najeto 217 416 km. S autem jsem po koupi absolvoval cestu domu (cca 250 km) a následně do servisu z důvodu odstranění závad, které jsme spolu řešili při koupi. Nechal jsem vyměnit spojku s dvouhmotnostním setrvačníkem, zadní ložiska, komplet přední brzdy, uložení přední i zadní nápravy (včetně ramen, silenbloků,..), motorový a převodový olej, kompletní rozvodovou sadu i s vodní pumpou, brzdovou kapalinu, všechny filtry, zámek bezpečnostního pásu řidiče (ten přestal fungovat už na dálnici D1 cestou domů), vzpěry víka kufru, atd. Auto bylo opraveno a předáno 22.4.2016. Od té doby jsem najel něco málo přes 1 000 km a jak uvádím výše, dne 12.5.2016 ve 21:45 na cestě do Brna na D1 u Humpolce přestal mít motor výkon a ozývalo se hlasité kovové bouchání (stav tachometru cca 218 800 km).
Vozidlo odvezla odtahová služba zajištěná pojišťovnou (platil jsem 6 060 Kč) a zajistili mi náhradní vozidlo (přistavení 1 210 Kč, odstavení 605 Kč a PHM 980 Kč). Nepojízdné vozidlo se nyní nachází v Údlicích - servis Auto Kelly.

Prodejce Škoda-auto ve Žďáru nad Sázavou mi odpověděl:
Chceme Vás upozornit, že pokud je kvalifikace závady Vaším opravce správná, nejedná se o skrytou vadu a neneseme za ni odpovědnost. V okamžiku prodeje vozidla motor nevykazoval vyšší hlučnost, nesvítila jakákoliv kontrolka na palubním štítu, vozidlo nemělo snížený výkon, ani zvýšenou spotřebu motorového oleje. S vozidlem bylo ujeto dle Vašeho sdělení cca 1500 km/ bez projevů výše popsaných/. Pokud by vozidlo mělo při koupi poškozenou klikovou hřídel nebo její uložení, v žádném případě by nebylo schopno ujet cca 1500 km bez hlukových projevů, bez zvýšené spotřeby oleje a v běžném výkonu.

Nastalé problémy nás velice mrzí a jako našemu zákazníkovi bychom vám rádi vyšli vstříc v rámci dobrých vztahů i naší obchodní cti. Nabízíme Vámi požadovanou slevu z kupní ceny, jako příspěvek na odstranění problémů s Vašim vozidlem. Slevu nabízíme v částce 15000,-Kč. Po doložení účtu o provedené opravě, Vám částku zašleme na bankovní úcet


Produkt

Škoda Octavia Elegance 1.9 TDi, RZ 3J8 6368, VIN TMBGS61Z492022528 - poškození klikového hřídele na uložení čtvrtého válce. Při koupi mi prodejce tvrdil, že se jedná o nejspolehlivější motor.


Požadované řešení

Oprava tohoto poškození může stát více než 40 000 Kč. Plus mé výdaje s odtahem a problémem, že nemám jak jezdit do zaměstnání apod.

Přes všechnu mojí snahu, kdy jsem na vozidle nechal opravit nebo vyměnit vše, co stav vozidla vyžadoval (okolo 50 000 Kč) a s vozidlem jsem do poruchy najel ani ne 1 500 km, si myslím, že vada motoru je tzv. "skrytá vada". Podle Občanského zákoníku č.89/2012 Sb. (dále jen OZ) je správná terminologie vadné plnění. V souladu s OZ § 2161 odst. 2 - Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Dále se dle mého názoru jedná o podstatné porušení smlouvy z důvodu vadného plnění (viz. OZ § 2106 odst. 1) a mám právo na:
a/ na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
b/ na odstranění vady opravou věci,
c/ na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
d/ odstoupit od smlouvy.

Protože jsem do vozidla investoval mimo kupní ceny, ceny za opravu, nová letní kola, fólie, klíč, pojištění atd. navrhuji, aby se závada vyřešila opravou, nebo adekvátní slevou z kupní ceny. V případě odstoupení od smlouvy budu vyžadovat ke kupní ceně vyplatit i celou cenu opravy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.5.2016 10:15, před 9 lety

Jestliže spotřebitel automobil zakoupil k nepodnikatelským účelům a smlouvu uzavřel přímo s autobazarem, tedy autobazar nebyl pouze zprostředkovatel, odpovídá prodávající za to, že věc při převzetí nemá vady dle ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Pokud se vada na věci projeví v prvních šesti měsících od převzetí vozidla, musela by společnost v případě soudního sporu prokázat, že věc nebyla vadná již v době převzetí. Rovněž autobazar odpovídá za vady, které se vyskytnou u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí dle § 2165 odst. 1 téhož zákona. Přičemž tuto lhůta lze zkrátit u použitého spotřebního zboží, ale ne méně jak na jeden rok dle ustanovení § 2168 téhož zákona.

Doporučujeme uplatnit reklamaci u autobazaru a požadovat opravu automobilu (popřípadě se pokusit rozporovat její zamítnutí). Odstoupit od smlouvy při první reklamaci spotřebitel nemůže, ledaže by automobil již nešel opravit, případně by cena opravy dosahovala výše ceny automobilu. V takovém případě by nárok na odstoupení od smlouvy spotřebitel měl. Rovněž doporučujeme pořídit si fotografie o stavu výrobku před uplatněním reklamace a veškerou komunikaci s prodávajícím provádět písemnou formou.

V případě zamítnuté reklamace se může spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru a se soudně-znaleckým posudkem rozporovat závěry reklamace. Náklady na znalečné, pokud posudek vyzní ve prospěch spotřebitele, je možno požadovat dle ustanovení § 1924 zákona 89/2012 Sb., po prodejci z titulu účelně vynaložených nákladů, souvisejících s uplatněním reklamace. Seznam soudních znalců je k nalezení na stránkách www.justice.cz.

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2016 08:26, před 9 lety

Na žádost spotřebitele přeřazujeme stížnost na něj. Spotřebitel má nyní možnost případ doplnit o svůj komentář.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
4.6.2016 15:25, před 9 lety


Michal Schilberger

Hodnocení:

Komentář: Vyřešeno osobně vzájemnou dohodou obou stran.