Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po dnešním zjištění že paní prodává pod firmou Briliant Site na facebooku chirurgickou ocel -prsteny a svatební šaty jsem docela rozhořčená po koupi za 545 kč i s poštovným snubní prstýnky a prodava fake které koupi na Ebay za pár korun po napsaní že chci vratit peníze atd nelze nebot si mě paní zablokovala a nemam přístup nikam tak lidičky dejte pozor ....a nedává k nakupu faktury nic takze mam jen vypis z konta
snubní prstýnky chirurgická ocel
vracení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel má nárok na odstoupení od kupní smlouvy bez uvedení důvodu a sankce při nákupu na dálku např. prostřednictvím internetu ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku. Zákon neurčuje, v jaké formě má spotřebitel toto odstoupení učinit. Lze tak tedy udělat i e-mailem, ačkoliv doporučujeme odstoupení zasílat poštou (doporučeně a s dodejkou).
Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení), a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu, na adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (Marcela Farová, Nebanice 40, 350 02).
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, popř. předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Nákup na sociálních sítích má probíhat podle stejných pravidel jako nákup v klasickém e-shopu, pokud tomu tak není, porušuje prodávající zákon o ochraně spotřebitele. Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Pokud prodávající deklaruje nabízené prsteny za zboží z chirurgické oceli, ačkoli tomu tak není, dochází ke klamání spotřebitele a porušení zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Prodávající má povinnost řádně informovat spotřebitele o vlastnostech zboží, údaji o materiálech použitých k jeho výrobě. Podle § 5 odst. 1 téhož zákona by se mohlo jednat o klamavé konání, což je obchodní praktika, která obsahuje věcně nesprávnou informaci a je tedy nepravdivá, což vede nebo může vést spotřebitele k rozhodnutí ohledně koupě, které by jinak neučinil.
Doporučujeme podat podnět dozorovému orgánu, tím je Česká obchodní inspekce. Inspekce může udělit podnikateli pokutu.
Prodávající má povinnost vydat doklad o zakoupení výrobku s veškerými povinnými náležitostmi, pokud o to spotřebitel požádá, podle § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
Není to tedy automatická povinnost prodávajícího, ale nereagováním na výzvu spotřebitele porušuje prodávající § 16 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. V takovém případě doporučujeme podat podnět České obchodní inspekci, a to na regionálním či ústředním inspektorátu České obchodní inspekce, či elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz. Česká obchodní inspekce je oprávněna porušování zákona sankcionovat ukládáním pokut.
Spotřebiteli doporučujeme prodávajícího opětovně a prokazatelně vyzvat k zaslání dokladu o zakoupení výrobku. V případě, že doklad nedodá, pečlivě si uschovat všechny ostatní listiny, emailovou komunikaci či fotografie, které mohou v případě budoucích soudních sporů sloužit jako důkaz.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.