Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#10969Neuznání odstoupení od smlouvy, Alza Plzeň, notebook Asus

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 19 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.05.2016, před 9 lety

Zuzana Džupinková

Znění stížnosti

Na pobočce Alza Plzeň zakoupen notebook ASUS X751MA-TZ221H, již po prvním zapnutí chrčely reproduktory, od počátku se brání odstoupení od smlouvy, třikrát reklamováno, reproduktory stále nefungují, dokument o odstoupení od smlouvy z důvodu opakované vady nechtějí ani převzít, tvrdí, že mají vlastní postupy.


Produkt

notebook ASUS X751MA-TZ221H, bílý


Požadované řešení

navrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.5.2016 10:27, před 9 lety

Právo na odstoupení od kupní smlouvy vzniká při opakovaném výskytu stejné vady po opravě, v souladu s § 2169 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Rozhodnutí Nejvyššího soudu pod spisovou značkou č. R 22/83 stanoví, že se jedná o výskyt třetí.

Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy, a to dle své volby.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení (popř. na výměnu věci za novou). Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.

Spotřebitel je tedy oprávněn požadovat vrácení peněz pro opakovaný výskyt vad po opravě pouze za předpokladu předchozích 2 uznaných reklamací, neboli prodávající by musel telefon dvakrát opravit pro stejnou vadu (nikoli reklamaci zamítnout jako neoprávněnou - vada se neprojevila), a jestliže by se stejná vada objevila potřetí, byl by oprávněn požadovat vrácení peněz. Tuto volbu by musel sdělit prodávajícímu již při uplatnění třetí reklamace, která musí být také uznána jako oprávněná.

Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Lze odkázat rovněž na rozsudek Nejvyššího soudu ve věci tří stejných vad 33 CDo 348/2009 NS. K nalezení a ke stažení je tento rozsudek zde: http://nsoud.cz/Judikatura/judikatura_ns.nsf/WebSearch/5BBF8347F86E10BCC1257A4E0065E0BD?openDocument&Highlight=0.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.5.2016 17:01, před 9 lety

Vážená paní Džupinková,

mrzí mě to, podle uvedeného jména kupující ani modelu notebooku se mi nepodařilo dohledat, o jaký doklad, a tedy i reklamace, se jedná. Prosím, můžete mi zaslat číslo dokladu nebo jakékoliv číslo reklamačního protokolu? Velmi ráda pak celou situaci prověřím a zjistím, co pro Vás v této věci mohu udělat.

Předem děkuji a přeji pěkný den,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.5.2016 09:55, před 9 lety


Zuzana Džupinková

Dobrý den,

zasílám veškeré doklady, které mi kolegyně dodala,

děkuji Vám a jsem s pozdravem
Džupinková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.6.2016 13:13, před 9 lety

Vážená paní Džupinková,

děkuji moc za strpení i dodání podkladů. Situaci se mi podařilo dohledat a velmi se omlouvám za nesrovnalost při příjmu poslední reklamace. Došlo bohužel k omylu pracovnice, která reklamaci přijímala.

Notebook aktuálně čeká na pobočce v Plzni na vyzvednutí, prosím, ať se kolegyně na tuto pobočku zastaví. Vše jsem předem domluvila, aby nedošlo k případnému nedorozumění, naši pracovníci s ní vše na místě dořeší a vrátí jí platbu za zboží. Věřím, že nyní již vše proběhne v naprostém pořádku.

Děkuji za pochopení a přeji pěkný den,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.6.2016 13:47, před 9 lety


Zuzana Džupinková

Vážená paní Petrů,

velmi Vám děkuji za Váš přístup a rychlé vyřešení, vzkaz předám.

Toto byla první nedobrá zkušenost s Alzou, snad také poslední, ostatní nákupy a případné reklamace proběhly v pořádku.

Děkuji Vám a přeji příjemný den

Džupinková

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
5.8.2016 10:28, před 8 lety

Dobrý den,

podnět paní Džupinkové je vyřešený, prosím o uzavření stížnosti.

Předem děkuji

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.8.2016 12:42, před 8 lety

Žádáme spotřebitelku o potvrzení, že byl případ úspěšně dořešen a o případné uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
15.8.2016 09:02, před 8 lety


Zuzana Džupinková

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den,

děkuji všem za Váš čas při rychlé, a hlavně kladně, vyřízené žádosti.
Pořízen jiný stroj, ten funguje bezchybně.

S pozdravem a přáním příjemného týdne
Džupinková