Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 04. 04. 2011 jsem v internetovém obchodě www.alza.cz pod č. faktury 2110475242 objednal výrobek – mini počítač PRESTIGIO U-Mouse HDMI pod kódem zboží UD260d, u kterého jsem si pod kódem zboží SL091 připlatil rozšířenou záruku „+1 rok“. V měsíci září 2013 se u napájecího adaptéru k uvedenému mini PC vyskytla závada, spočívající v nefunkčnosti adaptéru, který nedodává PC napětí a tedy neplní svou funkci. Proto jsem výrobek – adaptér dne 18. 09. 2013 zaslal v rámci rozšířené záruky k provedení opravy. Zásilku si pracovník společnosti do opravy převzal dne 19. 09. 2013.
- Dne 23. 09. 2013 jsem od pracovníka reklamačního oddělení na e-mail obdržel informaci, že reklamované zboží pod č. SRE13203359 přijali do reklamace.
- Dne 03. 10. 2013 mě stejným způsobem informovali o tom, že dosud nestihli reklamaci vyřídit.
- Dne 11. 10. 2013 mě poté zprávou do kontaktního e-mailu informovali o tom, že reklamace byla vyřízena zamítnutím, kdy toto zdůvodnili tím, že prodloužená záruka se nevztahuje na dané či dokoupení příslušenství.
- Téhož dne tedy dne 11. 10. 2013 jsem reagoval na způsob vyřízení reklamace tím, že jsem na e-mail ze které mě informovali o zamítnutí reklamace, zaslal své stanovisko k vyřízení reklamace v tomto znění: napájecí adaptér, který jsem Vám poslal k opravě v rámci rozšířené záruky, jsem zakoupil společně s výrobkem a byl nedílnou součástí tohoto zboží (lze lehce ověřit u výrobce zboží), proto s Vaším vyjádřením, že se záruka na toto "dané příslušenství", či "dokoupené příslušenství" nevztahuje, zásadně nesouhlasím. Odmítáte poskytnou záruční opravu, resp. službu, za kterou jsem si řádně zaplatil, což považuji nejen za nekorektní, ale rovněž za rozhodnutí, které není v souladu s právem kupujícího uvedeném v § 622 občanského zákoníku. Pokud toto je jediným důvodem odmítnutí opravy, resp. reklamace, tak Vás vyrozumívám o tom, že reklamaci za vyřízenou v době rozhodné pro uplatnění záruky nepovažuji a dále trvám na řádném, včasném a bezplatném odstranění vady výrobku v rámci rozšířené záruky.
Neboť na mou žádost o včasné a bezplatné odstranění závady výrobku nijak nereagovali, rozhodl jsem se dne 14. 10. 2013 zatelefonovat na infolinku společnosti Alza.cz, kde jsem věc řešil s operátorkou, která mi sdělila, že mám svůj nesouhlas s řešením reklamace poslat na e-mail: reklamace@alza.cz, což jsem dle instrukcí udělal. Asi za 15 minut jsem na e-mail, ze kterého jsem požadavek posílal obdržel informaci, že má zpráva nebyla na uvedenou adresu doručena, neboť adresa neexistuje. Proto jsem opět zatelefonoval na infolinku společnosti Alza.cz, kde mi další operátorka sdělila, že tato e-mailová adresa se již nepoužívá s tím, že své stanovisko mám poslat na e-mail: info@alza.cz. Toto jsem rovněž dle instrukcí provedl. Asi za 15 minut jsem opět obdržel do e-mailu informaci o tom, že má zpráva nebyla ze stejného důvodu opět doručena. Proto jsem téhož dne opět zatelefonoval na infolinku společnosti Alza.cz, kde jsem se s operátorem domluvil na tom, že věc tedy bude nejlepší vyřešit napsáním stížnosti přímo na stránkách společnosti, což jsem také realizoval, kdy jsem napsal, že za službu, tedy rozšířenou záruku k výrobku mini počítač PRESTIGIO U-Mouse jsem dne 05. 04. 2011 na pobočce Alza.cz v Karlových Varech řádně zaplatil a proto žádám o včasnou a bezplatnou opravu zboží, napájecího zdroje, který je nedílnou součástí tohoto PC. V rámci objednávky mi byl dle vystavené faktury ze dne 05. 04. 2011 zdarma dodán jen napájecí kabel o délce 2m. Tento ale nereklamuji, ten závadu jako dodané, resp. dokoupené příslušenství nevykazuje a ani jsem ho k reklamaci nezasílal. Napájecí adaptér je nedílnou součástí mini PC se kterým byl dodán a rozšířená záruka je připlacena právě k tomuto výrobku.
Na stížnost jsem dne 23. 10. 2013 obdržel odpověď, kdy mi přišla do e-mailu zpráva o tom, že rozšířená záruka se nevztahuje na dokoupené či dodané příslušenství. O stížnosti bohužel rozhodoval stejný pracovník jako o reklamaci, resp. uplatnění rozšířené záruky.
Neboť na faktuře, tedy prodejním dokladu k zboží je rozšířená záruka zaplacena za položku mini počítač PRESTIGIO U-Mouse HDMI, jehož součástí je napájecí adaptér (bez něj by PC nefungovalo), domnívám se, že jednání obchodu Alza.cz je nejen nekorektní ale i v rozporu s právní úpravou, kdy jako spotřebitel mám právo na službu, za kterou jsem si řádně zaplatil.
rozšířená záruka k mini počítači PRESTIGIO U-Mouse HDMI, resp. napájecímu adaptéru k tomuto PC
oprava vadného výrobku v rámci zaplacené služby - rozšířené záruky
|
Tweet |
Pokud se prodejce s kupujícím dohodne na záruce smluvní, je možné pro její uplatňování stanovit podmínky. V tomto případě bude zásadní, co bylo stanoveno v záručním listu či na dokladu o zakoupení. Pokud by tato podmínka uvedena nebyla, má spotřebitel nárok, jako by se jednalo o záruku zákonnou.
Vážený pane Heth,
Vámi zakoupena rozšířená záruka se vztahuje pouze na dané zařízení. Zdroj, který jste reklamoval byl dárek zdarma.
S pozdravem,
Jan Melicherík
Manažer reklamací
Dobrý den, Vaše jednání považuji za nekorektní. Již dále nehodlám v této věci ztrácet čas a energii. Zdroj jsem si již zakoupil.
(můj názor na obchod: společnost Alza.cz zřejmě řeší na poměrně dobré hodnocení svého obchodu na www.heureka.cz, proto si může takovéto jednání dovolit, můj případ řešení reklamace, resp. opravy zboží není zdaleka ojedinělý = stačí na internetu pohledat, nekorektní někdy nezákonné jednání společnosti při vyřizování reklamací je celkem časté..., v mém případě se naštěstí nejedná o nijak drahou zkušenost..., na trhu je spousta korektnějších, spolehlivějších a teké levnějších obchodů a tím se rozhodně budu řídit, všem zákazníkům společnosti alza doporučuji před zakoupením zboží zvážit, zda výhody které obchod poskytuje, za toto opravdu stojí...)
Pro všechny zájmence o zboží v tomto obchodějako jeden z největších
do věci vkládat svou (můj případ není u Vaší společnosti zdaleka ojedinělý, dle mého o názor zákazníka a to i přes "krásné" , je zřejmé že o názor jednotlivého zákazníka vám moc nejde, zřejmě řešíte na dobré ). Naštěstí na trhu je spousta spolehlivých prodejců a nejlépe na to budu reagovat tím, že již u Vás nebudu nakupovat. Toto samozřejmě doporučím i všem, kteří o můj názor stojí.
Dobrý den,
poprosím o uzavření této stížnosti. Důvod stížnosti není v souladu s naši platnou legislativou.
S úctou,
Jan Melicherík
Manažer reklamací
V případě, že je v podmínkách smluvní záruky stanoveno, že se nevzahuje na příslušenství výrobku, je takové ujednání platné. Pokud bylo příslušenství součástí balení a nebylo zvlášť účtováno, tak by se v rámci reklamace určovala jeho cena poměrně vzhledem k ceně a obsahu celého balení.
Hodnocení:
Komentář: * pro dTest: Napájecí adaptér je součástí výrobku, na který jsem si službu rozšířené záruky zaplatil. Proto jsem také oprávněně žádal jeho opravu. Děkuji za Váš čas. Napájecí adaptér jsem si již zakoupil, neboť jsem po přečtení zkušeností dalších zákazníků obchodu Alza.cz. a.s. pochopil, že opravy bych se nedočkal. Jak již jsem psal, nehodlám dále v této věci ztrácet čas a energii.
* pro Alza.cz a.s. : Stížnost již uzavřu. Nesouhlasím však s Vašim tvrzením, že není v souladu s legislativou. Pokud nechcete poskytovat rozšířené služby, tak je nenabízejte. Pokud jsou navíc zpoplatněny, může se jednat o podvodné jednání.
* pro spotřebitele : Před nákupem zboží, resp. zaplacením služeb u společnosti Alza.cz a.s. doporučuji pohledat na internetu a přečíst si zkušenosti zákazníků s tímto obchodem a poté zvážit, zda výhody které poskytuje, za to opravdu stojí. Pokud společnost nezmění své chování k zákazníkům, tak věřím, že i na této stránce brzo bude pěkné počtení.