Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
15.9. 2015 jsem si koupila v Euronicsu mobilní telefon Lenovo, kde mi byla nabídnuta i pojistka nahodilého poškození věci. Asi po půl roce mi telefon spadl na zem a rozbil se. Zavolala jsem tedy na pojišťovnu popsala co se stalo, sepsali jsme událost. za pár dní mi přišlo vyrozumění, že moje reklamace byla zamítnuta z důvodu: ,,Z obdržených dokladů vyplývá, že zařízení bylo uloženo v kapse, která nebyla nijak zajištěna proti riziku vypadnutí
obsahu při pohybu, především předklonu. Zboží tedy nebylo dostatečně chráněno před rizikem vypadnutí z kapsy
a tím jeho následnému poškození, a proto jsme dospěli k závěru, že se v daném případě jedná o naplnění výše
citované Výluky, která je uvedena Rámcové pojistné smlouvě HP Invest AD+T 1/2015, kterou se řídí Vaše pojištění.
Pojišťovna tedy uplatní své právo pojistnou událost neplnit.,,
Na víc v obchodě mi nebyli předány žádné pojistné podmínky stejně jako ve vašem videu na streamu. Euronics má na internetu lživé informace o pojištění, které je vlatně k ničemu.
Lenovo A5000 DualSim, VČ: HKE5BCWD
Pojišťovna by v tom případě měla informovat prodejce, kteří nabízí jejich pojištění hlavně podávat pravdivé informace o pojištění.
|
Tweet |
Doplňkovou službu „Pojištění nahodilého poškození“ zajišťuje rámcová pojistná smlouva mezi společnostmi - prodejcem (pojistník) a BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s. (pojistitel). V případě pojistné události zákazník kontaktuje prodávajícího a oznámí mu pojistnou událost. Oznámení o pojistné události musí být zaznamenáno do formuláře. O tom, zda se jedná o pojistnou událost nebo ne, rozhodne pojišťovna. V této smlouvě jsou také v čl. 10 uvedeny výluky z pojištění. Pokud bylo pojistné plnění zamítnuto, může spotřebitel požádat o písemné zdůvodnění tohoto zamítnutí. Konkrétní nárok se řídí uzavřenou pojistnou smlouvou nebo k tomu připojenými pojistnými podmínkami.
Nesouhlasí-li spotřebitel s důvody zamítnutí, je možné obrátit se se stížností přímo na pojišťovnu prostřednictvím e-mailu: czinfo@cardif.com nebo na tel. 234 240 234. Po dokončení šetření jsou osoby, které podaly stížnost, informovány dopisem. Dále má pojištěná osoba možnost obrátit se se stížností na orgán dohledu nad pojišťovnami - Českou národní banku. Orgán dohledu se bude zabývat důvody zamítnutí práva na pojistné plnění, a pokud shledá, že pojistná událost byla vyhodnocena nesprávně, může se spotřebitel dožadovat pojistného plnění.
Podnikatel musí spotřebitele před uzavřením smlouvy informovat o službě a o jejích hlavních vlastnostech. Neučiní-li tak nebo učiní-li tak nesrozumitelně, může to mít za následek, že smlouva se vyloží ve prospěch spotřebitele. Spotřebitel by mohl v takovém případě požadovat vrácení peněžních prostředků uhrazených za doplňkovou službu. Pokud byl při prodeji zboží použit nepravdivý údaj o doplňkové službě, mohlo by se jednat i o nekalou obchodní praktiku, která je zakázaná zákonem o ochraně spotřebitele. Za porušení zákazu používání nekalých obchodních praktik hrozí podnikateli pokuta za správní delikt a to až do výše 5 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.
Pokud jsou údaje na kupní smlouvě odlišné od slovního ujištění prodejce, musel by nyní spotřebitel prokázat, že bylo mezi subjekty ujednáno jinak. V opačném případě by se vycházelo z vystavených listinných důkazů. Z tohoto důvodu doporučujeme spotřebitelům, aby si smluvní dokumenty při jejich vystavení kontrovali a ještě před sjednáním služby se seznámili s jejími podmínkami, jsou-li součástí smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.