Společnost


MAMA CAR a.s.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#10984Neúspěšná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 29 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.05.2016, před 9 lety

Jan Vážný

Znění stížnosti

Dne 18.3.2016 jsme zakoupili vuz Mini Clubman najeto 120t km, rok 2008. Po zhruba tydnu jsme zacali pozorovat horsi starty, coz se zacalo zhorsovat auto nastartovalo klidne napoosme, auto zacalo nadmerne kourit a ani vymena svicek nepomohla. Rozhodli jsme se tedy 11.5.2016 auto reklamovat, kdy dnes 26.5.2016 nam zaslali vyjadreni ze se jedna o normalni opotrebeni ventilu a neopravene auto si muzeme vyzvednout. My si myslime ze auto melo v dobe skrytou vadu a nikdo nas na to neupozornil. Jak muzeme postupovat abychom mohli odstoupit od kupni smlouvy? Neopravene auto nechceme prevzit. Dekuji Vazna


Produkt

Nakup vozu


Požadované řešení

Vraceni penez, odstoupeni od smlouvy nebo oprava.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.5.2016 09:12, před 9 lety

Jestliže spotřebitel automobil zakoupil k nepodnikatelským účelům a smlouvu uzavřel přímo s autobazarem, tedy autobazar nebyl pouze zprostředkovatel, odpovídá prodávající za to, že věc při převzetí nemá vady dle ustanovení § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Pokud se vada na věci projeví v prvních šesti měsících od převzetí vozidla, musela by společnost v případě soudního sporu prokázat, že věc nebyla vadná již v době převzetí. Rovněž autobazar odpovídá za vady, které se vyskytnou u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí dle § 2165 odst. 1 téhož zákona. Přičemž tuto lhůta lze zkrátit u použitého spotřebního zboží, ale ne méně jak na jeden rok dle ustanovení § 2168 téhož zákona.

Doporučujeme uplatnit reklamaci u autobazaru a požadovat opravu automobilu (popřípadě se pokusit rozporovat její zamítnutí). Odstoupit od smlouvy při první reklamaci spotřebitel nemůže, ledaže by automobil již nešel opravit, případně by cena opravy dosahovala výše ceny automobilu. V takovém případě by nárok na odstoupení od smlouvy spotřebitel měl. Rovněž doporučujeme pořídit si fotografie o stavu výrobku před uplatněním reklamace a veškerou komunikaci s prodávajícím provádět písemnou formou.

V případě zamítnuté reklamace se může spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru a se soudně-znaleckým posudkem rozporovat závěry reklamace. Náklady na znalečné, pokud posudek vyzní ve prospěch spotřebitele, je možno požadovat dle ustanovení § 1924 zákona 89/2012 Sb., po prodejci z titulu účelně vynaložených nákladů, souvisejících s uplatněním reklamace. Seznam soudních znalců je k nalezení na stránkách www.justice.cz.

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.12.2016 13:54, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.