Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
chtěl jsem si zakoupit ve Znojmě Basmati rýži 2kg, na prodejně žádná viditelně nikde nebyla, tázal jsem se tedy dvou prodavaček, které mi sdělily, že tento týden rýže v akci není. Tímto bych se chtěl tedy zeptat, proč do letáku dáváte zboží, které pak v akci nenabízíte a Vaši prodejci o tomto zboží neví.
Děkuji
Odpověď
|
Tweet |
Pokud se nejedná přímo o akci "do vyprodání zásob", zboží by mělo být na prodejně k dispozici po celou dobu trvání takové akce, pokud je časově omezena. Minimálně by měl personál obchodu být schopný spotřebiteli sdělit, kdy bude zboží k dispozici. Toto jednání by mohlo naplnit i znaky tzv. vábivé reklamy, kterou se rozumí situace, kdy podnikatel nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny. Je tedy možné podat podnět krajskému úřadu, který jednání prodávajícího vyhodnotí a za zjištěné porušení zákona o ochraně spotřebitele může uložit prodávajícímu pokutu.
Vážený pane Kroupo,
moc nás mrzí, že jste si u nás Basmati rýži nekoupil. Tuto rýži jsme v 2 kg balení nabízeli v rámci časově omezené akce s asijskými specialitami, což si naše prodavačky pravděpodobně neuvědomily. Přijměte prosím naši omluvu. Naším záměrem však rozhodně není klamat zákazníky.
Kolegy v příslušném regionu upozorníme a zařídíme, aby byli o našich akcích lépe informováni.
Děkujeme Vám za pochopení.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.