Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#10988Reklamácia - xiaomi mi 4c

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 18 dnů 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.05.2016, před 9 lety

Petra Baleková

Znění stížnosti

Dobry den prajem, pred cca 2,5 mesiacom som si kupila cez internet telefon xiaomi mi 4c. Asi po 2mesiacoch som ho mala na nabijacke ked sa mi zacal znacne prehrievat a ,,roztiekol,, sa mi display. Bola sa ba pobocke v Prievidzi kde mi bolo povedane ze to je rozteceny display a 100% vada telefonu a mozem uplatnit reklamaciu. Uplatnila som ju v teb den na pobocke v Bratislave na centrale, aby sa vybavila rychlejsie. Po skoro mesiaci mi prisla sms - zamitnuto. Volala som do ciech kde mi povedali ze za vadu moze alkohol v display. Chcela by som sa informovat o dalsom postupe - hoc by sa jednalo aj o postup pravny. V case roztecenia displaya som bola dlhodobo prace neschopna a na liekoch, takze ziaden alkohol ani nehrozil, a po dalsie nemam oblubu chytat 340 eurovy novy telefon alkoholovymi rukamu vobec. Vedeli by ste mi prosim poradit postup, a aj nasledny postup-ak alza znova zamietne? Pretoze mam uz skusenost ked mi zacal sekat stary mobil a alza si vymyslela ze mi spadol-pritom bol bez skrabanca.a toto uz tak neneham. Dakujem za pomoc :-)


Produkt

Xiaomi mi 4c -zamirnuta reklamacia


Požadované řešení

Vymena dotykovej plochy alebo kus za kus


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.5.2016 09:28, před 9 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se však nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození věci.

Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, tak jako v tomto případě, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Případné odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu. Ustanovení § 2169 odst. 1 občanského zákoníku stanoví určitou hierarchii nároků z vadného plnění.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.6.2016 14:10, před 9 lety

Vážená paní Baleková,

velmi mě mrzí vzniklá situace. Předem musím upozornit na fakt, že pracovníci portálu dTest uvádí ustanovení platné pouze pro Českou republiku, Váš nákup proběhl v rámci Slovenské republiky, kde platí odlišný Občanský zákoník, čísla paragrafů i znění tak neodpovídá.

Prověřovala jsem pro Vás reklamaci přímo u autorizovaného servisu a omlouvám se za nedorozumění. Servis k případu dodal, že se vůbec nemuselo jednat o alkohol, byl to pouze příklad z praxe. Technikovi, který řešil Váš případ se jednou v minulosti stalo, že vylil v domácích podmínkách technický líh na displej zařízení a stala se stejná skvrna, proto lihovinu píše příkladem.Autorizované servisní středisko však v rámci zkoumání výrobku objevilo jednoznačné známky prolití přístroje, které má za následek právě skvrnu na obrazové ploše.

Velmi mě mrzí, že nemohu v případě Vaší reklamace poskytnout příznivější závěr, než již přineslo vyjádření autorizovaného servisního střediska. Jako možnost v tomto případě vidím shodně s pracovníky portálu dTest obrátit se s protokolem z reklamace na soudního znalce, na základě jehož posudku může být případ v servisu přehodnocen.

Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný den

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.7.2016 14:44, před 9 lety

Spotřebitelka má nyní možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.8.2016 17:37, před 8 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.