Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#10990Přišlo Vám něco rozbité ? Váš problém, hezký den, Vaše Alza

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 2 dny 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.05.2016, před 9 lety

Lukáš Hlaváček

Znění stížnosti

Před vánoci jsme zakoupili LED TV. Byl zde bohužel poškozen plastový díl, drobnost v hodnotě $2, přesto nezbytný pro použití výrobku. Ten byl evidentně násilím vtlačen do polystyrenové transportní kazety a tím poškozen při už balení. ). V reklamaci nám i přes zapojení ČOI nevyhověli.

Poslední pokus o mimosoudní vyrovnání zamítl pan Jan Melicharík 26.5.

Nejde už ani tak o vyhovění reklamace, jako spíš absolutní fascinaci přístupem ALzy. Jako 7let věrný zákazník, který má historickou útratu ve statísících, už samozřejmě nikdy nic nenakoupím. To už je v rozporu se základní logikou.

Celou věc mi zpříjemnil už jen personál pobočky, který se doopravdy předvedl :) ...

Přeji všem příjemný nákup a lepší volbu prodejce než jsem měl já :)


Produkt

LED TV


Požadované řešení

Výměna banálního plastového dílů, který je však pro funkci nezbytný.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.5.2016 10:36, před 9 lety

Za předpokladu, že televizi zákazník zakoupil jako běžný spotřebitel (tedy nikoliv jako podnikatel uvedením IČ),reklamuje vadu zboží u prodávajícího pro nesplnění jakosti při převzetí dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Prodávající má povinnost dodat spotřebiteli bezvadné zboží dle uzavřené kupní smlouvy. Pokud dojde k poškození věci například během přepravy, odpovídá za to prodávající, ledaže by si spotřebitel nechal zboží přepravit vlastním kurýrem, tedy že by si nezvolil jeden ze způsobů dopravy nabízený prodávajícím. V rámci reklamace je možné požadovat dodání nové bezvadné věci. Prodávající má na vyřízení reklamace 30 dnů. Reklamaci doporučujeme uplatnit nejlépe písemnou formou, a to doporučeně a s dodejkou. Vše si pečlivě zdokumentovat.

Pokud prodávající nebude chtít reklamaci uznat, je nutné jej upozornit na zákonné ustanovení § 2161 odst. 2 občanského zákoníku, dle kterého se má za to, že věc byla vadná již při převzetí, projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí. Na základě této domněnky leží důkazní břemeno na prodávajícím, který musí prokázat, že spotřebiteli bylo doručeno bezvadné zboží, když by chtěl reklamaci zamítnout.

Za důkaz opaku však nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, nedostačuje.

Občanský zákoník nikde nestanoví, že je spotřebitel povinen otevřít zásilku přímo před dopravcem, popřípadě prodejcem stanovené lhůtě v řádu několika hodin či dní od převzetí. V § 2104 občanského zákoníku je pouze uvedeno, že kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství, což bylo spotřebitelem v daném případě splněno.

Prohlídka věci není právním předpokladem řádného uplatnění práv z vad, ale pouze faktickým předpokladem jejich oznámení. Pokud prodejce reklamaci zboží zamítl z nikoli zákonného důvodu, doporučujeme spotřebiteli její zamítnutí rozporovat s výše uvedenou právní argumentací, popřípadě se obrátit na státní dozorový orgán Českou obchodní inspekci k provedení kontroly podnikatele, v krajním případě je třeba se domáhat práv z odpovědnosti za vady v občanskoprávním soudním řízení.

V případě zamítnuté reklamace doporučujeme spotřebiteli obrátit se na soud za pomoci právního zástupce. Lze předpokládat, že prodávající důkazní břemeno před soudem neustojí, neboť by pro něj bylo velice obtížné prokázat, že spotřebitel převzal bezvadné zboží, které si následně sám poškodil.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.12.2016 23:11, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel může také využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz/cs.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.