Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 17 . 5. 2016 jsme odnesli porouchaný telefon do provozovny v Berouně kde jsem ho dal do opravy. Podle pracovníka má O2na opravu 30 dní. Pracovník mi ale nabídl že kdyř zaplatím 300 kč oprava bude trvat do 1 týdne. Kekl že to je 5 až 7 dní. Souhlasil jsem s tímto a zaplati 300 kč. Jaké bylo ale zděšení když jsem po týdnu přišel do provozovny a bylo mi řečeno že tam opravený telefon ještě nebyl. Přišel jse opět ve čtvrtek 23 .5 abylo mi řečeno pracovníkem že tam volal a že je telefon na cestě. Přišel jsem tedy v Pátek 24.5 a ejhle telefon nebyl. Od jimého pracovníka jsem se ale dozvěděl že ta oprava po zaplacení není do týdne ale do 15 dnů. Takže ze mne vytáhli váš pracovík 300 penez a ůmyslně mi tahal týden za nos a dodnes telefon nemám. Jsme vašimi zákazníky asi 15 let ale nedovedu s ipředstavit že budu nadále vaše služby používat. Pravděpodobně asi budu usilovat o zrušení smlouvy a půjdu někam kde si ze stálých zákazníků nedělají legraci.a mají kradší termíny na opravy-
Oprava Mob. telefonu HUAWEY y 6
Navrátit 300 kč které jsem zaplatil po lžicé in formaci vašeho pracovníky
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uplatnil reklamaci, má prodávající dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinnost odstranit vadu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Prodávající je již tedy ze zákona povinen postupovat při vyřizování reklamace co možná nejrychleji.
Pokud však byla sjednána smlouva o opravě telefonu, bude záležet, jaká práva a povinnosti si strany ve smlouvě sjednaly. Jednou z nejpodstatnějších zásad soukromého práva je zásada "pacta sunt servanda" neboli smlouvy se mají dodržovat, která je mimo jiné zmíněna v § 3 občanského zákoníku. Závazky ze sjednaných smluv se musí splnit. Smlouva může být uzavřena i ústně, nebylo-li ujednáno jinak nebo nestanoví-li určitou formu zákon. Nabídka a poskytnuté informace zaměstnancem společnosti jsou zavazující a podnikatel by měl jednou navržené podmínky dodržet, neboť zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje.
Dohodl-li se tedy spotřebitel se zaměstnancem společnosti na nadstandardní službě, ale sjednané smluvní podmínky nebyly dodrženy, neboť tato služba nebyla vinou druhé strany řádně poskytnuta, může spotřebitel žádat vrácení peněžních prostředků. Neposkytnutí sjednaných služeb se považuje za porušení smlouvy podstatným způsobem. V takovém případě má druhá strana možnost od smlouvy odstoupit dle § 2002 občanského zákoníku.
Je vhodné zaslat společnosti odstoupení od smlouvy z výše uvedených důvodů (služba nebyla poskytnuta) a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Hezký den,
velice se za vzniklou situaci omlouvám a celou záležitost podrobně prověříme. Poprosím vás o doplnění reklamačního protokolu nebo jeho čísla a máte-li i doklad o zaplacení částky 300 Kč, prosím rovněž o přiložení.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Anna Typovská
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.