Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Mám smlouvu s Českomoravskou stavební spořitelnou (ČMSS, Liška), na kterou jsem delší dobu nespořil a nechával pouze zhodnocovat vklad výhodným úročením. Dopisem ze dne 11.6 2013 mne ČMSS vyzvala k obnově pravidelného spoření, což jsem v termínu učinil. Nedopatřením jsem vklad za září 2013 zaplatil až 9.10.2013, tj. prodlení o cca 10 dnů. Dopisem z 14.10 2013 mi ČMSS dala výpověď smlouvy. Na tel. dotaz mi pracovnice ČMSS doporučila napsat písemnou žádost o zrušení výpovědi, resp. obnovení smlouvy, což jsem učinil, avšak tato mi byla písemně zamítnuta. Domnívám se, že 10ti denní zpoždění platby by největší stavební spořitelna mohla omluvit, zvláště když jsem platbu zaplatil o několik dnů dříve, než mi poslali výpověď. Dle Všeob. obch. podmínek ke smlouvě je v čl. V. odst. 4) k výpovědi ze strany ČMSS potřeba 2 měsíční lhůta po písemné výzvě k obnově pravidelného spoření a čl. IX. odst. 6) umožńuje na písemnou žádost vzetí výpovědi zpět.
Očekával bych od ČMSS vstřícnost, omluvení 10 denního zpoždění platby, přehodnocení rozhodnutí a vzetí výpovědi zpět.
|
Tweet |
V takovém případě záleží, zda je možnost výpovědi z důvodu opožděného zaslání platby zakotvena ve smlouvě nebo obchodních podmínkách. Pokud by tam takové ujednání nebylo, byla výpověď spoření dána neoprávněně.
Společnost Českomoravská stavební spořitelna, a.s. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.