Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:645
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#11002Tablet bez smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.05.2016, před 9 lety

Simona Macková

Znění stížnosti

V březnu 2016 šla má matka reklamovat rozbitý tablet společnosti T-mobile. Již po třetí. NA prodejně zjistila, že tablet ale reklamovat nemůže z důvodu, že smlouva není uzavřena na její jméno, ale je uzavřena na mou osobu - dcera. Já jsem ovšem žádnou smlouvu o mobilním internetu a tabletu neuzavírala. Po 3 měsících řešení jsme v situaci, kdy já musím svým souhlasem zaslat tablet na reklamaci, i přesto, že není reálná smlouva o mém vlastnictví tabletu. Je pouze smlouva na mé jméno s podpisem mé matky. Po této mé nespokojenosti mi společnost t-mobile odmítla bezplatně vypovědět smlouvu, která má končit v roce 2017. Jsem rozčarována, jak je možné, že i přes neplatnost smlouvy a nezákonné jednání ze strany T-mobile mám teď tablet doma:) bez jakéhokoli podpisu. Současně jsem v šoku, že předešlé dvě reklamace byly vyřízeny bez problému s podpisy a OP mé matky, i přestože podle společnosti je smlouva uzavřena mou osobou.


Produkt

Tablet


Požadované řešení

Ráda bych, aby byl tablet přepsán na mou matku, tak jak to bylo původně zamýšleno bez jakýchkoli průtahů a finančních poplatků. Zároveň chci okamžitě bezplatně vypověď své smlouvy, které se společností T-mobile mám - 2 telefoní čísla, mobilní internet a tablet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.6.2016 11:28, před 9 lety

Pokud by byla smlouva podepsána třetí osobou, která neměla svolení ani oprávnění zastupovat zavazující se smluvní stranu a smlouva byla uzavřena proti vůli spotřebitelky, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy. Byla-li však sjednána dohoda mezi spotřebitelkou a zástupcem, aby tento zástupce uzavřel jménem spotřebitelky smluvní závazek, bude spotřebitelka tímto závazkem vázána.

U běžné reklamace řešené opravou zpravidla obchodníci neřeší, kdo věc do reklamace předá a zase si ji vyzvedne, ale v případě požadavku na odstoupení od kupní smlouvy, například z důvodu opakované vady po opravě a vrácení zaplacené finanční částky se tak už zpravidla děje. Je tomu tak proto, že práva z vadného plnění a z nesplněné jakosti při převzetí se nevážou na věc jako takovou, jedná se o práva a povinnosti smluvních stran kupní smlouvy.

V ustanovení § 63 odst. 1 písm. p) zákona o elektronických komunikacích (ve znění účinném od 4. 12. 2014) je zakotveno oprávnění účastníka, kterým je spotřebitel, ukončit předčasně smlouvu pod sankcí úhrady ve výši odpovídající maximálně jedné pětině součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, nebo jedné pětině součtu minimálního sjednaného měsíčního plnění zbývajícího do konce sjednané doby trvání smlouvy.

Určitou zvláštností smluv s operátory je možnost účastníka ukončit smlouvu na dobu určitou předčasně. Smlouvu s operátorem lze tedy vypovědět kdykoliv, ale je třeba podnikateli zpravidla uhradit v takovém případě odstupné. O výši úhrady za předčasné ukončení musí operátor informovat už ve smlouvě a ta nesmí v případě účastníka spotřebitele přesáhnout pětinu všech dosud nezaplacených paušálů nebo minimálních plnění do konce smlouvy. Doplatit se samozřejmě musí i zařízení, které by spotřebitel dostal za zvýhodněnou cenu. Toto omezení výše odstupného je však stanoveno v zákoně pouze pro účastníky v postavení spotřebitele.

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, popřípadě v soudním občanskoprávním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.