Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Na webu AAA Auto jsem si vybrala vůz, u kterého nebylo uvedeno, po kolikátém majiteli je. Po dotazu u prodejce AAA na pobočce v Praze mi bylo řečeno, že to je vůz po prvním majiteli. Svoji otázku jsem zopakovala, protože u vozů po 1. majiteli bylo toto vždy na webových stránkách uvedeno, pokud byl vůz po více majitelích, bylo to uvedeno výjimečně, spíše nebyl počet majitelů zmiňován. Prodejce mi dokonce ukázal na monitoru počítače, že je to určitě vůz po 1. majiteli (ukázal pouze vrchní část tech. průkazu). Když jsem auto zaplatila a obdržela doklady, zjistila jsem, že vůz je po 2. majiteli, což výrazně snižuje jeho cenu při případném dalším prodeji. Toto jsem byla v AAA Auto reklamovat (v mojí reklamaci bylo ještě zmíněno, že po kontrole v autorizovaném servisu bylo zjištěno, že technický stav vozidla zdaleka neodpovídá počtu najetých kilometrů a cena nutných oprav se blíží k 20 000,- Kč). Požadovala jsem slevu z kupní ceny. Reklamace byla zamítnuta s odůvodněním, že jsem byla při koupi seznámena se stavem vozu a předmětem reklamace nejsou vady, za které prodávající odpovídá. To, že jsem byla obelhána při koupi auta prodejce úplně pominul.
FORD Fiesta
Požaduji slevu, neboť při nákupu auta každý sleduje počet majitelů a více majitelů snižuje cenu vozu.
|
Tweet |
Zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Informace poskytnuté zaměstnanci společnosti jsou tedy pro prodávajícího závazné.
Prodávající má vůči kupujícímu širokou informační povinnost a jakožto podnikatel odpovídá i za to, že spotřebitelce nějaký důležitý údaj zatajil. Informační povinnost plyne z § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Neuvede-li prodávající účelově důležitý údaj, dle § 5 odst. 1 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele, dopouští se správního deliktu klamavé obchodní praktiky dle § 24 odst. 1 písm. a) tohoto zákona. Dozorovým orgánem v této oblasti je Česká obchodní inspekce, k níž je možné podat podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele a autobazaru může být následně uložena vysoká pokuta.
V případě, že se jednalo o neposkytnutí takové informace, jejíž poskytnutí by vedlo k neuzavření smlouvy, a prodávající o tom věděl, jedná se o podstatné porušení smlouvy dle § 2002 odst. 1 občanského zákoníku. Toto podstatné porušení by spotřebitelka musela prokázat, např. tím, že si před uzavřením smlouvy písemně vymínila určitou vlastnost vozu. Odmítne-li prodávající odstoupení respektovat, doporučujeme se o dalším postupu poradit s advokátem.
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly. Sjednané vlastnosti by měly být zaneseny ve smlouvě.
Pro tento případ bude rozhodující, co konkrétně má spotřebitel uvedeno v převzatých smluvních dokumentech k nákupu vozu. Ze strany spotřebitele by byla možná rovněž argumentace, že prodávající neupozornil spotřebitele na všechny vady vozidla, že se tedy jedná o skryté vady, jež má právo reklamovat. Pokud se vada na věci projeví v prvních šesti měsících od převzetí vozidla, musela by společnost v případě soudního sporu prokázat, že věc nebyla vadná již v době převzetí.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Vážená paní Kultová,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupila, abychom mohli celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den,
SPZ: 4P1 8291
Jitka Kultová
Vážená paní Kultová,
záležitost jsme prověřili. Stav km vozu je skutečně ověřený a úvahy o neodpovídajícím počtu km tedy neopodstatněné. Rovněž nemáme žádný záznam o tom, že by byl vůz prodáván jako po prvním majiteli. Omlouvám se, ale společnost setrvává na zamítnutí reklamace.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Upozorňuji, že podstatou a hlavním bodem stížnosti byl fakt, že mě společnost AAA auto (prostřednictví svého prodejce) uvedla v omyl o počtu majitelů (klamavá obchodní praktika). Prodejce mi sdělil, že auto je po prvním majiteli (tato informace by vedla k neuzavření smlouvy), ve skutečnosti je však po majiteli druhém. To při dalším prodeji podstatně snižuje jeho cenu. Věřím, že nemáte záznam o tom, že mi byl vůz prodán jako po prvním majiteli. Takové záznamy prodejci zcela jistě neprovádějí. Já trvám na tom, že, že tomu tak bylo a váš prodejce mi vůz prodal jako vůz po prvním majiteli. Bohužel to však nemám písemně. Bohužel jsem neuvěřila několika svým kolegům a známým, kteří mě před společností AAA auto varovali. Bohužel jsem nevěnovala pozornost ani dvěma podobným incidentům, jichž jsem byla svědkem ve vaší společnosti při čekání na doklady. S vašimi praktikami mohu akorát tak nesouhlasit a není to až tak úplně všechno, co proti nim mohu dělat. Přidám se k těm, kteří budou případné známé varovat před vaší společností. Samozřejmě nepředpokládám, že byste si z toho dělali těžkou hlavu, určitě mi ale věříte, že to budu dělat velice ráda.
Prodejcům ojetých automobilů zdar a těm férovým zvlášť.
Jitka Kultová
Vážená paní Kultová,
chápu Vaše stanovisko a je možné, že slova prodejce nemusela být správně pochopena - ve všech kupních dokumentech pak vidím počet majitelů uvedený správně. Denně vykoupíme cca 200 vozů a věřte mi, že rozdíl mezi vozem po druhém a po třetím majiteli není tím, co by „podstatně snižovalo jeho cenu."
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den,
ujišťuji vás, že slova prodejce bylo mnou pochopena naprosto přesně, zvláště po tom, co jsem mu položila otázku o počtu majitelů opakovaně. Váš prodejce Tomáš Vozár mne informoval mylně buď neúmyslně - neumí odrolovat kolečkem myši obrazovku počítače, nebo úmyslně, což je pravděpodobnější varianta, pokud předpokládám, že jako prodejce nezaměstnáváte osoby se sníženou inteligencí. Pokud se týká kupních dokumentů, tak tam já také vidím počet majitelů správně, problém, je, že tyto dokumenty jsem dostala do ruky až po zaplacení peněz. Jinak bych si samozřejmě auto nekoupila. Zajímavé je, že na vašich webových stránkách nebyl počet majitelů auta uveden (proto jsem se také prodejce opakovaně dotazovala), ale u vozů, které byly po prvním majiteli toto uvedeno bylo - jistě si můžete ve vašem archivu dohledat text, který byl u toho vozu uveden. A pokud jde o váš názor týkající se ceny vozu po více majitelích, tak zřejmě nepracujete v oboru dlouho, jinak byste toto nemohla tvrdit.
Jitka Kultová
Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Spotřebitelka má nyní možnost se k případu vyjádřit, případně jej uzavřít.
Dobrý den,
v tomto týdnu jsem zjistila další problém týkající se uvedeného auta. Když jsem chtěla vyměnit v servisu pneumatiky zakoupené přesně dle údajů ve velkém technickém průkazu (175/65 R14 T82), byla mi servsním technikem v autorizovaném servisu sděleno, že tyto pneumatiky není možné vyměnit, neboť na autě jsou kola zcela jiných rozměrů - neuvedených v TP (195/50 R15 82H). S koly těchto rozměrů nemohu v podstatě ani vyjet na silnici bez rizika vysoké finanční pokuty. Tento fakt jsem při nákupu zjistit nemohla, neboť technický průkaz mi byl předán až po zaplacení finanční částky. Požaduji buď výměnu nesprávných kol za kola správných rozměrů, nebo přiměřenou slevu z ceny vozidla. V případě odmítavého postoje společnosti předám věc České obchodní inspekci.
Jitka Kultová
Stížnost znovu přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.
Vážená paní Kultová,
pokud jste zjistila novou závadu, je potřeba, abyste se spojila s oddělením reklamací, aby se záležitostí mohli reklamační technici řádně zabývat. Kontaktujte nás prosím na infolince 800 110 800.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení: