Počet nahlášených stížností: | 370 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 15 |
28.5.2016 jsem cestoval vlakem Praha-Návsí, odjezd z Prahy v 17:46. Cestoval jsem z Prahy do Nového Jičína. Kvůli výpadku zabezpečovacího zařízení měl vlak v Olomouci, kde jsem měl přesedat na autobusový přípoj do Nového Jičína, 100 minut zpoždění. Kvůli zpoždění přípoj z Olomouce nečekal, dopravce navrhl, že mě dopraví do Hranic s tím, že do Nového Jičína se musím dopravit sám. Vzhledem k tomu, že po 22.hodině žádné spoje z Hranic do Nového Jičína nejsou a dopravce mi nezajistil žádný náhradní způsob dopravy, byl jsem nucen přenocovat na nádraží, což považuji za zcela nedůstojné a zásadně to oslabilo moji důvěru ve služby Regiojetu.
Očekával bych, že dopravce zajistí náhradní dopravu do všech cílových stanic, ke kterým se zavazuje a pokud k tomu není schopen svými prostředky, zajistí na své náklady např. dopravu taxislužbou. Není možné vysadit v noci cestujícího na nádraží s tím, ať si poradí sám.
|
Tweet |
Ustanovení § 2553 občanského zákoníku stanoví, že jedná-li se o pravidelnou přepravu osob, stanoví přepravní řády, jaká práva má cestující vůči dopravci, nebyla-li přeprava provedena včas. V tomto případě je tedy třeba vycházet z přepravního řádu společnosti.
Dle přepravního řádu společnosti uveřejněného na stránkách https://www.regiojet.cz/dokumenty/prepravni-rad/index.html je stanoveno pro uvedený případ následující:
Jestliže z příčin na straně dopravce dojde zpožděním spoje ke ztrátě přípoje v rámci jedné přepravní smlouvy nebo nebyla-li dokončena započatá přeprava spojem, má cestující právo na jednu z těchto variant:
9.1.na přepravu nejbližším vhodným spojem dopravce do cílové stanice
9.2.na přepravu nejbližším vhodným spojem dopravce do nástupní stanice a vrácení jízdného
9.3.na vrácení jízdného za neprojetý úsek cesty
10.Cestující nemá nárok na náhradu škody, jestliže nebyl přepraven včas.
Případný dopis společnosti je žádoucí zasílat doporučeně, nejlépe s dodejkou. V případě osobního předání stačí nechat podepsat převzetí na kopii. V případě přikládání různých dokladů k dopisu je doporučujeme zasílat v kopii (v případě nutnosti ověřené) a originál si ponechat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.