Společnost


HOPA CZ, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11009Rozpor s kupní smlouvou

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 25 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.05.2016, před 9 lety

Andrey Bratukhin

Znění stížnosti

V únoru 2016 jsem objednal přes Internet shrnovací dveře Elvira (barvy dub) u firmy HOPA na základě jejich tištěného katalogu, který jsem získal v obchodě OBI. Podotýkám, že v katalogu chyběla model Elvira ale byla model Luciana. Barva dub modelu Luciana je absolutní identická barve dub modelu Elvira, podle elektronického katalogu na stránkách firmy HOPA (http://interiery.hopa.cz/media/interiery.hopa.cz/katalog_int/katalog-int.2015.pdf, str 4 a 12). To se dá jednoduší ověřit banálním počítačovým porovnáním obrázků. Když jsem obdržel dveře, zjistilo se že jejich barva neodpovídá barvě v tištěném katalogu (https://i.imgsafe.org/9d446554dd.jpg).

Proto jsem uplatnil rozpor z kupní smlouvou. Firma HOPA odmítla požadavek z toho důvodu že já porovnávám z barvou jiného modelu (i když jsou stejné).


Produkt

Shrnovací dveře Elvira, barva dub (č. 9)


Požadované řešení

Žádám o vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.5.2016 08:53, před 9 lety

Nejprve je třeba rozlišit, zda-li se chce spotřebitel vydat cestou reklamačního řízení či od smlouvy rovnou odstoupit ve čtrnáctidenní zákonné lhůtě od převzetí zboží, pokud však již neuplynula, ze stížnosti není zřejmé, kdy spotřebitel dveře obdržel. Nelze však vrátit zboží, které bylo upraveno na míru podle přání spotřebitele. Úprava zboží dle přání zákazníka není to samé jako zhotovení věci na zakázku. Vybere-li si zákazník věc z online katalogu a bude-li ji muset někdo vyrobit, lhůta na rozmyšlenou běží od doručení výrobku. V případě, že podnikatel nepoučil spotřebitele o právu na odstoupení řádně v souladu se zákonnou úpravou či vůbec, prodlužuje se lhůta k odstoupení na jeden rok a čtrnáct dnů. Pokud však v jejím průběhu dodatečně poskytne poučení, začíná tímto okamžikem běžet nová čtrnáctidenní lhůta.

V případě že by spotřebitel chtěl vadu odstranit a dodat zboží, které si objednal, mohlo by trvat reklamační řízení až 30 dní. Prodávající by v tu chvíli měl povinnost vadu odstranit, případně pak věc vyměnit za novou. Kdyby nic z toho nebylo možné, získal by spotřebitel možnost od smlouvy odstoupit. V rámci reklamačního řízení by však veškeré účelně vynaložené náklady spojené s reklamací hradil prodávající.

Od smlouvy je však také možné odstoupit, a to do 14 dnů od převzetí zboží. V takovéto situaci spotřebitel vrací zboží, prodávající pak vrací celou částku, která byla za zboží zaplacena. Poštovné směrem k prodávajícímu při odstoupení od smlouvy však má povinnost zaplatit zákazník.

Prodávající odpovídá kupujícímu (spotřebiteli) za to dle § 2161 odst. 1 občanského zákoníku, že věc je při převzetí kupujícím bez vad, tedy že má zákonem stanovenou jakost v době převzetí. Touto jakostí se rozumí, že věc:

• má vlastnosti předně ve smlouvě ujednané, prodávajícím nebo výrobcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy a s ohledem na povahu zboží očekávané, popřípadě vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé,
• hodí se k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
• odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze,
• je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
• vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2016 19:39, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.