Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Hezký den,
chtěla bych Vám popsat můj problém s firmou webtelefony.cz.
Firma je údajně česká, web v češtině, ale sídlí na Slovensku.
Nechápu, jak můžou mít hodnocení 90% na heurece. Prodávají repasované telefony za nové, nekomunikují, nezvedají raději telefon.
Cca před měsícem jsem si objednala z jejich obchodu iPhone 5 64gb.
Na telefon jsem čekala o 4 dny více než jsem měla a telefon přišel v pomačkané krabici a repasovaný. Mám potvrzení od servisu, že se nejedná o originální iPhone, ale o repasovaný iPhone 5 za 9100 Kč. Telefon se mi začal strašně moc sekat a baterie vydrží asi 2 hodiny.
Když jsem po firmě chtěla vrátit peníze, nekomunikují.
Obrátila jsem se na SOI- slovenskou obchodní inspekci a stále to není vyřešené.
Prosím o vyřešení tohohle problému. Děkuji.
iPhone 5 64gb - repasovaný, IMEI: 99 0002812879516
Požaduji vrácení peněz. Nejedná se o originální iPhone 5.
|
Tweet |
Pokud zmiňovaný e-shop jakýmkoli způsobem míří a cílí i na české spotřebitele, což lze při použití české internetové domény předpokládat, použije se pro zakoupené zboží režim českého platného práva.
Zaměření prodejce na český trh je kvalifikováno v čl. 6 nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I.). Podle čl. 6 nařízení Řím I. se bude smlouva řídit právem, kde má spotřebitel bydliště, pokud prodejce provozuje svou profesionální nebo podnikatelskou činnost v ČR, nebo se jakýmkoli způsobem na trh ČR zaměřuje. Zaměření může mít několik forem, jednak může prodejce nabízet dovoz zboží ze svého skladu na Slovensku do ČR, dále může na svých stránkách nabízet možnost platby v českých korunách namísto eur, anebo může stránky vedle slovenštiny také vést v češtině. Tehdy se na smluvní vztah použije český občanský zákoník, zákon č. 89/2012 Sb., konkrétně jeho ustanovení o jakosti při převzetí a právech z vadného plnění.
Pokud byl spotřebiteli prodán mobilní telefon, který nebyl nový, ačkoliv byl za něj vydáván, nebyla splněna jakost při převzetí podle § 2161 zákona č. 89/201 Sb., občanský zákoník. Mobilní telefon totiž neměl vlastnosti, které prodávající popsal (nebyl nový). Nároky, které z toho plynou, jsou upraveny v § 2169 občanského zákoníku. Dovozujeme, že by spotřebitel mohl trvat na odstoupení od kupní smlouvy, neboť oprava telefonu by jeho vadu (repasovanost) nevyřešila a u výměny za nový kus lze předpokládat, že opět nový nebude.
Zároveň může spotřebitel poslat podnět České obchodní inspekci, že dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, a trestní oznámení na Policii ČR kvůli podezření spáchání trestného činu podvodu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovensku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.