Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na pobočce České pošty jsem si od 15.4. - do 15.7.2016 nechala zřídit dosílku poštovních zásilek na jinou adresu. Zhruba před třemi týdny jsem prvně zjistila, že na původní adrese mám dopis. Ihned jsem se obrátila na pobočku České pošty, kde jsem si výše uvedenou službu uzavřela a řádně zaplatila. Pracovnice na přepážce mě ujistila, že se jedná o ojedinělí případ, že je na původní mé adrese nová doručovatelka, že se tento případ již nebude opakovat ... Dnes jsem se znovu zastavila na své původní adrese, kde bych již neměla mít žádnou poštu a s hrůzou jsem zjistila, že mám ve schránce podklady pro zaplacení Daně z nemovitých věcí - tj. situace trvá dál a obávám se, že Česká pošta ani není schopna službu, za kterou si účtuje poměrně nemalou částku (Kč 546,- za tři měsíce) poskytnout. Na pobočce se se mnou nikdo nechce bavit a jediné co pro mě mohou udělat je, dát mi telefon na vedoucí doručovatelů a s tím se "pokusit" domluvit. Tomu trošku nerozumím.
Dosílka
Okamžitá náprava stavu a za poslední období, kdy služba nebyla poskytována vrácení peněz.
|
Tweet |
Dosílka je služba. Služba, která byla stanovena ve smlouvě. Česká pošta tak má povinnost plnit službu z této smlouvy. Pokud takovou smluvní povinnost poruší, má zákazník nárok na náhradu škody. Prvotní je vždy náprava služby a případná náhrada škody.
V tomto případě je možno reklamovat předmětnou službu. Dle poštovních podmínek odesílatel nebo adresát mohou do jednoho roku od podání u kterékoliv pošty reklamovat, že podnik nesplnil povinnost podle uzavřené smlouvy nebo že při poskytování poštovní služby vznikla škoda. Kvalitu poskytovaných služeb může zákazník poštovních služeb reklamovat u kterékoli pošty, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Jen tak lze docílit plnění závazků Českou poštou a zkvalitnění jejích služeb.
Reklamaci doporučujeme uplatnit prokazatelně písemně, například na stránkách České pošty jsou k dispozici formuláře, prostřednictvím kterých je možno reklamaci uplatnit. Dle čl. 41 odst. 8 poštovních podmínek České pošty má podnik na vyřízení reklamace, kterou zákazník uplatnil podle příslušného článku, třicet dní.
Jestliže by v rámci reklamačního řízení nedošlo k nápravě, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad, který je dozorových orgánem České pošty dle § 3 odst. 2 písm. a) zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách. Námitku k ČTÚ máte právo podat dle § 6a odst. 1 téhož zákona nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman