Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Přišel nás navštívit dohazovač společnosti O2. Nasliboval, že na naší chatě, kde nutně potřebujeme k práci internetové spojení, nám Telefonica zajistí příjem. Že sjednotí naše účty do jednoho a zpřehlední je. Źe na tom celkově ušetříme. hlavně pro tu první podmínku jsme přijali jejich smlouvu. Nevolnictví na dva roky. Nestalo se nic z toho. Sami jsme se museli dopátrat toho, že příjem signálu nebo pevnou linku nám O2 prostě nezavede. Zato nám prodali drahé zesilovače ještě s dalšími "čísly"(což jsme netušili), které nepomohly, ale platit jsme museli o to víc. Hned po začátku té smluvy jsme psali, že nesplnění služeb reklamujeme, že chceme od O2 odejít a nikdy s nimi již nemít nic společného. Na písemné sdělení žádné odpovědi, vedení společnosti prostě nereaguje. Dílčí odpovědi lze získat tu telefonem (ty ovšem zase jiný popře), tu na stáncích (kde ovšem řeknou, že mohou ovlivnit jen část problémů, ale na ostatní je potřeba se obrátit - vždycky - jinam). Velmi rafinovaný systém, kde člověk nemůže jít někam, třeba na vedení, kde by se mohl konkrétně domoci svých práv. Pokud vám v něčem vyhoví, vždy parciálně a tak, že ve skutečnosti je to nevýhoda: z několika našich linek zrušili většinu, ale ne jednu, na kterou se pak platilo víc a dále chtěli tučné pokuty za to, že z té jedné linky se prostě neprotelefonuje "smluvní" obnos. Takže platíme jak mourovatí za hovory, které jsme neuskutečnili, za linky, které neužíváme (a ani jsme používat nemohli), účtování je naprosto nepřehledné, každý článek toho systému odpovídá jinak. Najednou řekli, že linky sice "uvolnili", ale že je stejně musíme platit, když jsme přešli s nimi jinam. Plus pokuty, protože vždy se objeví něco, o čem nám nikdo neřekl ale co jaksi souvisí se smlouvou. Je mi 73, ale s takovým jednáním jsem se nesetkal. Velice připomíná jednání dnes již pověstných šmejdů. Zastala se nás Česká televize 30.ledna t.r. v pořadu Černé ovce. Mluvčí společnosti před celým národem slíbil, že nás O2 propustí bez jakýchkoliv podmínek. Další slib, který nesplnili. Desítky hodin ztracených pokusy o dorozumění vysvětlení, reklamování, tisíce korun za užívání i neužívání "služeb". Oni nemusí nic, my musíme všecko. Už jsem psal českému vedení i šéfovi společnosti Telefonica do Madridu. Nestojíme jim ani za odpověď. Inu - ryba smrdí od hlavy.
Pomůže nám někdo? Spoustou materiálu můžeme doložit.
viz shora
Ihned pryč od O2 bez veškerých vynucených pokut a omezení, s nulovým kontem.
|
Tweet |
V případě, že je uzavřena smlouva o poskytování služby, jsou obě strany povinné plnit. Pokud nelze službu poskytnout dle smluvních ujednání a překážka je na straně poskytovatele, má spotřebitel nárok na přiměřenou slevu nebo odstoupení od smlouvy. V případě uplatnění reklamace služby elektronických komunikací má poskytovatel povinnost dle § 64 odst. 10 zákona o elektronických komunikacích vyřídit reklamaci do jednoho měsíce od jejího doručení. Dozorovým orgánem nad telekomunikacemi je Český telekomunikační úřad.
Dobrý den,
mrzí mne, pokud nebylo z technických důvodů možné poskytnout zřízení služby Internetu na doma. Z dalšího popisu usuzuji, že došlo také k sepsání smlouvy na O2 Mobilní datovou službu, tedy mobilní internet. Zde není garantovaná technologie a rychlost. Dostupnou technologii a rychlost je možné prověřit na mapě pokrytí zde: http://bit.ly/gOsyul.
Záležitost je také řešena prostřednictvím našeho tiskového mluvčího. Vyjádření Vám bylo zasláno na začátku tohoto týdne.
Dalšímu popisu bohužel nerozumím. Pokud se jedná o rušení konkrétních čísel, smluvní pokuty a účtování služby, pak to můžeme prověřit, pokud nás kontaktujete na www.o2.cz/dotazproguru se stručným popisem a čísly, jichž se rušení a účtování týká. Děkuji.
Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2
Tiskový mluvčí řekl, že nám neslíbil odstoupení od smlouvy, že o smlouvu se vůbec nejednalo, jen o dvě čísla na ten internet. Když jsem mu přeposlal doslovné znění pořadu Černé ovce z 30.1.2013 (hnedle budem mit výročí toho slibu), už se neozval. Pro přesnost tu korespondenci přenesu i sem:
Dne 20.11.2013 0:26, Hany Farghali napsal(a):
Dobrý večer pane Kutino
Celá reportáž byla o dvou chybně zřízených mobilních internetech a jedné nezrealizované přípojce kvůli tomu, že ve smlouvě byla jiná adresa, než skutečná. O problému v tomto rozsahu jsem mluvil s redaktorem ČT a problém v tomto rozsahu jsme vyřešili a tato dvě čísla jsme zrušili. Mluvil jsem o výpovědi smlouvy, pak šlo o tyto dva chybně zřízené mobilní internety, které jsme v reportáži řešili. Rozhodně jsem nemluvil o jakékoli rámcové smlouvě a ani jsem nemohl, neboť jsem v té době o žádné nevěděl. Odpovídám na dotazy médií i veřejnosti ke konkrétním případům. Věřte, že se snažím všem lidem vyjít vstříc, nicméně nemohu jít za hranici svých kompetencí. Nejsem reklamační oddělení a trvám na tom, že co jsem řekl v televizi (a prosím nechytejte mě za slovo, v širším kontextu reportáže jsme skutečně řešili jen ten mobilní internet), to jsem splnil. Redaktor Kryštof Benoni jistě rád potvrdí, že po mně chtěl jen řešení výše zmíněných dvou služeb.
>Mrzí mě vaše špatná zkušenost s našimi službami a buďte si jistý, že z každého takovéhoto nešťastného případu si berou naši prodejci poučení. Na zkvalitňování jejich komunikace neustále pracujeme.
Děkuji
Hany Farghali
I odpověděl jsem:
Dobré odpoledne, pane Farghali,
o čem jsme hovořili s panem Benonim, potažmo s Českou televizí po celou dobu bylo to, že jsme podepsali smlouvu s O2 za podmínky, že nám zřídí přijem internetu v Dubé - Nedamově,(jinak by to pro nás naprosto postrádalo smysl), a že tedy pro nesplnění této podmínky (a další zmíněné nedostatky) ze strany O2 žádáme o zrušení této smlouvy.
Co z řečeného ev. režie vystříhala, nevíme, ale vše pochopitelně zkrátila do vysílatelného formátu. Takže pokud jste odpovídal redaktorovi
"umožnili jsme jí vypovědět smlouvu bez jakýchkoliv sankcí, rozhodně nechceme nutit zákazníky, aby používali naše služby, pokud s nimi nejsou spokojeni",logicky z toho vyplynulo, že jde o tu smlouvu, o které byla pořád řeč - ne jen slova ke dvěma tarifům mobilního internetu (které navíc s tím zesilovačem a k němu přidanou linkou, o které nás neinformovali, byly tři) a navíc nás O2 nadále nutilo (citelnými sankcemi - zvlášť pro důchodce) používat vaše služby, přestože jsme s nimi opravdu, ale opravdu nebyli spokojeni, což jsme opakovaně všemi způsoby dávali na vědomí - viz původní přehled, komu všemu jsme o tom psali.
Nás mrzí kromě té velice špatné zkušenosti s vašimi službami těch skoro devět tisíc na pokutách, o kterých nám také nikdo expresis verbis neřekl, když říkal: čísla (kromě jednoho, jak se ale až později ukázalo) jsou uvolněna, můžete tedy odejít.
Zdravím
MUDr.Jiří Kutina
odborný lékař - psychiatr.
P.S.: Aby nebylo dohadů o tom, oč tehdy šlo, posílám přesný přepis tehdejšího pořadu i s odpovdající stopáží:
· Důležité je se nakonec domluvit.
· 00:05:07 K tomu nám mimo jiné slouží
telefony a internet.
· 00:05:10 Má to ale jednu podmínku:
musíme mít signál.
· 00:05:13 A kdo jiný by měl mít přehled
o signálu,
· 00:05:16 než telekomunikační firma.
· 00:05:18 Někdy to ale tak není
a signál nefunguje,
· 00:05:20 Hlavně však, že si firma
nechává za služby platit.
· 00:05:24 Není mojí povinností zjišťovat si,
že druhá strana -
· 00:05:29 předem si zjišťovat,
· 00:05:31 že druhá strana je schopná splnit,
co mi slibuje.
· 00:05:34 Paní Kutinová z Prahy
se se svým manželem plánuje
· 00:05:37 odstěhovat na venkov.
· 00:05:39 Protože ke své práci potřebuje
spolehlivé připojení k internetu,
· 00:05:43 začala shánět společnost,
· 00:05:44 která by jí zajistila dostatečné
pokrytí internetovým signálem.
· 00:05:48 Pokud možno pomocí pevné linky.
Zaujala ji nabídka společnosti O2.
· 00:05:52 Zástupce firmy pan Korábik
si se mnou dal schůzku,
· 00:05:56 navštívil mě doma,
vše vysvětlil,
· 00:05:59 nabídl výhodné tarify
a pevnou linku.
· 00:06:04 Pravil, že to není problém,
že to předá obchodnímu oddělení,
· 00:06:08 že mají pokrytí všude.
Není problém.
· 00:06:10 Paní Kutinová tedy podepsala
koncem června 2012
· 00:06:13 smlouvu na dvě telefonní čísla
a jednu mobilní internetovou linku.
· 00:06:18 A to na dva roky.
· 00:06:20 Problémy vyvstaly vlastně
hned od počátku,
· 00:06:23 protože na mobilní internetové
číslo byl problém se napojit,
· 00:06:27 signál nebyl.
· 00:06:33 Lítala jsem po domě, střecha,
na strom, nebyl.
· 00:06:36 Nebo byl tak mizivý,
že okamžitě padal.
· 00:06:39 Nejen, že nefungoval
mobilní internet,
· 00:06:42 ale O2 Kutinovým nezařídilo
ani slibovanou pevnou linku.
· 00:06:46 Já jsem tedy hned psal reklamaci,
· 00:06:48 že prakticky nesplnili nic z toho,
co slíbili.
· 00:06:52 To jest,
že ani není vzdušný signál,
· 00:06:55 ani nám neodpověděli ohledně
té linky.
· 00:06:57 Na to se prakticky
vůbec nikdo neozval.
· 00:06:59 Psali jsme opakovaně,
telefonovali mockrát,
· 00:07:02 na ten jejich O2 Guru
jsme se pokoušeli dostat,
· 00:07:05 osobně jsme byli na několika
jejich provozovnách,
· 00:07:08 ale v podstatě výsledek žádný.
· 00:07:10 Protože v Nedamově bylo nemožné
se k internetu připojit,
· 00:07:14 museli Kutinovi odložit stěhování
a zůstat v Praze.
· 00:07:17 Proto O2 poslali další reklamaci
s tím,
· 00:07:19 že když společnost
problém nevyřeší,
· 00:07:21 odstoupí Kutinovi od smlouvy.
· 00:07:23 Proč ale obchodní zástupce
pan Korábik
· 00:07:25 internet manželům sliboval, když se
k němu teď nemohou připojit?
· 00:07:29 Podle mých informací jste jí říkal,
· 00:07:32 že tam bude dobrý signál
bezdrátový,
· 00:07:34 který tam teda taky vůbec není.
· 00:07:36 Takže ona vlastně tam vůbec
nemá možnost
· 00:07:39 přes O2 se na internet
jakkoliv připojit.
· 00:07:42 Ono to je podle mapy pokrytí,
· 00:07:46 když se na to člověk podívá
přes O2,
· 00:07:48 já jsem na tom místě
samozřejmě taky nebyl,
· 00:07:51 takže já to nevím stoprocentně.
· 00:07:54 Smlouvu paní Kutinová podepsala
s vámi. Ona říkala,
· 00:07:57 že by ji nepodepisovala, kdyby tam
ten internet neměla jistý.
· 00:08:01 Ona přistoupila k O2 kompletně
se vším kvůli tomu,
· 00:08:04 že tam potřebovala internet.
· 00:08:06 Tak proč jste s ní tedy podepisoval
smlouvu, když nebylo jasné,
· 00:08:09 že tam ten internet bude?
· 00:08:12 Já jsem jí to nesliboval,
že tam stoprocentně bude.
· 00:08:15 Říkal jsem jí, že se musí udělat
technické šetření,
· 00:08:18 a tu smlouvu podepsala samovolně,
já jsem ji k tomu nenutil.
· 00:08:22 Ale proč by paní Kutinová
podepisovala smlouvu na něco,
· 00:08:26 co nebude fungovat?
· 00:08:27 Tak jsme zašli do dvou náhodně
vybraných prodejen O2 zjistit,
· 00:08:31 jak to vlastně se signálem
v Nedamově je.
· 00:08:34 Fialové 3G.
V Dubí jo, tady ne.
· 00:08:37 -Tam je vlastně pokrytí
jenom tou sítí H, což je dost málo.
· 00:08:41 Na chalupu to stačí, když se
potřebujete občas podívat na mail,
· 00:08:45 ale pro práci a nějaké
běžné užívání to nedoporučuji.
· 00:08:51 Tak teď už víme, že signál
v Nedamově prakticky není.
· 00:08:55 Přesto O2 reklamaci
Kutinovým zamítlo.
· 00:08:57 Manželé tak musí dál platit
700 korun měsíčně za internet,
· 00:09:01 který nefunguje.
· 00:09:03 Paní Kutinová uzavřela smlouvu
na dobu 24 měsíců.
· 00:09:08 V případě,
že by ji chtěla ukončit dříve,
· 00:09:11 je povinna
dle všeobecných podmínek
· 00:09:14 doplatit za služby
za všechny zbývající měsíce.
· 00:09:17 Vydáme se do společnosti O2,
· 00:09:18 abychom se pokusili pro manžele
Kutinovy najít nějaké řešení.
· 00:09:22 Zeptáme se také na to, jestli se
dočkají slibované pevné linky.
· 00:09:27 Problém se zřízením pevné linky
vznikl tím,
· 00:09:30 že už v objednávce byla uvedená
chybná adresa.
· 00:09:33 To se vlastně zjistilo až v průběhu
realizace té objednávky.
· 00:09:39 Nakonec se ukázalo,
že by bylo potřeba
· 00:09:42 k té správné adrese vykopat
bezmála 200 metrů přípojky,
· 00:09:46 což nebylo možné.
· 00:09:52 Možné by to bylo,
ale pro O2 zřejmě moc drahé.
· 00:09:56 Kdo má na svědomí chybnou adresu
na objednávce, dnes už nezjistíme.
· 00:10:00 Každopádně v Nedamově nefunguje
ani slibovaný bezdrátový internet.
· 00:10:05 Vlastně mi z toho všeho, co jsem
zažila, tak nějak docházelo,
· 00:10:09 že mi slibovali to, co už předem
museli vědět, že nemůžou splnit.
· 00:10:14 Společnost O2
po naší návštěvě uznala,
· 00:10:16 že při podpisu smlouvy došlo
k nedorozumění,
· 00:10:19 a svůj postoj k případu Kutinových
přehodnotila.
· 00:10:22 Stížnost zákaznice jsme nyní
opět otevřeli
· 00:10:26 a umožnili jsme jí vypovědět
smlouvu bez jakýchkoli sankcí.
· 00:10:30 Rozhodně nechceme
nutit zákazníky,
· 00:10:32 aby používali naše služby,
pokud s nimi nejsou spokojeni.
· 00:10:36 To je tedy dobrá zpráva.
· 00:10:37 Škoda, že O2 Kutinovým nevyšlo
vstříc dříve.
Dobrý den,
reklamace služby O2 Mobilního internetu byla již v minulosti uznána, čísla zrušeny a částky dobropisovány. Smlouvy na ostatní služby považujeme po vnitřním šetření za platné.
Vyjádření jsme Vám zasílali také z oddělení reklamací a stížností.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2
Já o voze, oni o koze. Celou dobu se jednalo o to, že žádáme o zrušení té smlouvy s O2 kompletně. Viz shora detailně citovaný televizní pořad.
Slíbili smlouvu ukončit a pak ukončili jen část, z čehož vyplynulo, že jediné číslo, které stále drží, musí platit pokuty za neprotelefonované hovory, což se vztahovalo na celý komplex.
Psal jsem jedné nově nadřízené složce:
Vážený pane xy,
dovoluji si Vás zase chvilku zdržet naším problémem.
Nerad a proto stručně:
...
Pan Farghalli mi naposledy napsal že v pořadu Černé ovce
se jednalo jen o dvou číslech na internet a ne o smlouvě.
...
Když jsem mu přeposlal přesný text toho pořadu, kde se o
dané smlouvě mluví průběžně, již se neozval.
...
Mezitím pan Ježek z odd. reklamací zamítl naše odvolání
(jejich postup: napřed zaplaťte a pak se odvolejte).
...
Paní Brabcová nám sdělila, že naše smlouva byla konečně
vypovězena bez nutnosti dalšího placení a že tedy můžeme
odejít.
...
Chtěl jsem tedy odhlásit své číslo 775271743 od O2.
Napřed mi slečna po telefonu řekla, že smlouva sice byla
zrušena, ale nikoliv můj závazek touto smlouvou daný:
buď zůstat u O2 a paltit paušál a hovory, nebo odejit a
zaplatit pokutu, nebo zvolit jakýsi free tarif.
...
Za chvíli volala, že se spletla a že ten free tarif sice mít mohu,
ale za podmínky závazku opět na další 2 roky.
...
Rozumíte tom?
Já ne.
Smlouva je zrušená, ale z nevolnictví z ní vyplývajícího vás nepustíme a dál věšechno plaťte, včetně pokut za služky, které jste nemohli využít.
...
Stohlavá saň: jedna hlava neví, co řekla ta druhá, o daných
slibech vůbec nemluvě - ty O2 neplní od začátku do konce,
zřejmě programově. Asi proto vykazuje takové zisky. O těch,
z nichž peníze ždímá a jakým způsobem to dělá už jaksi mlčí.
K nahoře uvedenému vyjádření páně Neubauerově: smlouvy (??) na ostatní služby považujeme za platné. Přitom máme písemně, že smlouva byla od začátku října zrušena. Ne tak moje číslo a ony pokuty.
S níkým odpovědným od nich se osobně nesetkáte, na doporučené dopisy nikdo z vedení, včetně vrchního z Madridu, neuzná za vhodné stejnou formou odpovědět a pokud se vám dostane odpověď, tedy touto formou: v části nejvíc do očí bijící (slíbený internet, který nikdy nefungoval a který zrušili po půlročním boji až po pořadu v televizi)jsme rekamaci uznali,
v ostatním požadovaném ne, plaťe (a nejlépe držte hubu s přáním hezkého dne). To, co jsme slíbili v televizi jsme neslíbili (smlouvu, o které jsme stále mluvili), "smlouvy na ostatní služby ... považujeme za platné".
Přitom se pořád jednalo o tu původní smlouvu jednu z června 2011. Ach jo. Je mi 73 a půl roku, v životě jsem se s takhle nekorektním jednáním nesetkal (a že mám ze své profese zkušensti s všelijakým jednáním a jedinci) Dožiju-li se toho data vypršení smlouvy, už s tímto podnikem nechci nikdy nic mít. Solidní by bylo ukončit onu celou smlouvu podle slibu daného v televizi a vrátit nesmyslné pokuty za neprotelefonované hovory, tedy za něco, co nebylo množno odebrat. Abych nemusel všechny varovat před pastí, do které se dají v dobré víře ve slušnost lapit a pak to takhle šeredně odnesou.
MUDr.Jiří Kutina
odborný lékař - psychiatr.
Dobrý den,
dříve řešena služba Mobilního internetu i Vaše rámcová smlouva byla skutečně ukončena, závazky vyplývající z jednotlivých služeb (čísel) ale pokračují a jsou platné. Pro uvedené telefonní číslo (775271743) platí závazek do 26. 6. 2014 s tarifem O2 Business 30 MAX (od 22. 11. 2013 máte nastaven tento nižší tarif, dříve O2 Business 120 MAX).
Převod k jinému poskytovateli, či zrušení závazku lze uskutečnit po úhradě smluvní pokuty, která bude účtována ve výši 195 Kč za každý nedodržený měsíc. Aktuálně by smluvní pokuta činila 1365 Kč vč. DPH.
Ve věci reklamací jsou naše vyjádření konečné a platné, pokud s nimi nadále nesouhlasíte, můžete je samozřejmě rozporovat u odpovědných úřadů.
Jaroslav Neubauer
Online Media Konzultant, O2
Rozumíte tomu, normální lidé? S m l o u v a b y l a u k o n č e n a, a l e z á v a z k y z t é t o s m l o u v y v y p l ý v a j í c í u k o n č e n y n e b y l y ??? Tedy závazky těch ubožáků, co se v dobré víře nechali ukecat a neměli s sebou právníka, který by pročetl bleší všechna písmena té smlouvy a řekl vám: bacha, tady je skrytý takovýhle zádrhel, kterému nerozumíte a tady zase takový. Závazky zavazovatele, O2, ovšem firma dodržet nepovažovala za potřebné, jako ten slibovaný internet do Dubé Nedamova, který jsme jako podmínku k uzavření oné smlouvy kladli - ovšem jejich dohazovač jen řekl samozřejmě, není problém, ale do smlouvy to nedal a skutek utek. Museli jsme si zrušení půlročním úsilím vybojovat a nebýt České televize, internet by nešel, ale platili bychom dodnes. T a k c o v l a s t n ě b y l o u k o n č e n o ? Rozporování u odpovědných úřadů je hezká čeština, ale co to přesně znamená? Po absolvování těchto jednání s O2, proti nimž jednání těch, kteří jsou teď obecně označovaní názvem "šmejdi" je nevinná hříčka, jsem ochoten "rozporovat" cokoliv a kdekoliv .
Z výše uvedeného vyvozujeme, že smlouvy byly ukončeny, služba již poskytována není, ale je třeba uhradit částky za dobu, kdy služba poskytována byla - jako závazek vyplývající ze smlouvy. V případě, že je smlouva vypovězena, končí závazek uplynutím výpovědní lhůty, společnost přislíbila smlouva bude vypovězena bez sankcí uvedených v obchodních podmínkách, tudíž zákazník má povinnost uhradit pouze částky, které přísluší době čerpané služby.
Vzhledem k výše uvedenému prosíme o informaci, zda bylo dosaženo dohody, případně, zda smlouva skutečně 26.6.2014 byla ukončena.
Hodnocení:
Komentář: Podařilo se zrušit to, co nikdy nefungovalo a co bylo jako podmínka našeho přestupu od Vodafonu k O2, to jest internetové připojení v Nedamově, přesněji platba za ně. Včetně nefungujících zesilovačů, k nimž přibývala námi netušená další telefonní čísla.Ty zesilovače jsme ovšem museli zaplatit a nemohli vrátit a má paní je, tuším, pořád ještě někde má. Slouží k chytání prachu. Posléze se podařilo vymanit se z područí O2 již bez dalších pokut nad ty,které jsme platili průběžně, protože s vypovídáním jednotlivých telefonních čísel jsme stále méně zvládali platit "nasmlouvanou částku".
Výsledek: internetové připojení v Nedamově,které velmi potřebujeme,dosud nemáme. Jsme o zkušenost bohatší a o nějakou desetitisícovku chudší. Ta drahá zkušenost učí: od O2 co nejdál.
Jsme už dosti v letech a tudíž technicky ne právě nějzdatnější. Ale zaslechli jsme, že internet se dá chytat do mobilu a z něj přenést třeba do chytrého televizoru. Snad je to jiná síť, než ta počítačová. Poradil by nám, prosím, někdo?
S díky za pomoc učiněnou a případně i vyprošenou a s pozdravy všem dobrým ochotným a pomáhajícím lidem
MUDr. Jiří Kutina.