Počet nahlášených stížností: | 53 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
můj tatínek (r. nar. 1933!) obdržel dopis od společnosti Expres inkaso s.r.o. ve stejném znění jako již několik stěžujících si zde:
... Na základě Vašich souhlasných telefonických hovorů s callcentrem Vám byl zaslán kurýrní službou balíček pro zdraví chrup. Balíček na dobírku jste však nepřevzal a tím vznikly callcentru zbytečné náklady na balné, logistiku, kurýra a telefonisty Tyto náklady 490 Kč uhradíte přiloženou složenkou nebo pošlete na účet.......... Přepsáním částky budeme považovat celou událost za uzavřenou a žádné další závazky po Vás nebudou požadovány. V opačném případě mohou být peníze vymáhány právní cestou, což by stálo daleko více peněz a v nahrávaném potvrzovacím hovoru, který máme k dispozici, je Váš souhlas se zasláním balíčku... atd.
Je přesvědčen, že o této záležitosti s nikým nemluvil (není zde uvedeno ani datum telefonátu pro jasnost případu a možnost ověřit si telefonát ve svém vlastním výpisu hovorů!) a žádný kurýr ho nekontaktoval ani u domu nezazvonil (mimochodem t.č. nemá na podobné obchody myšlenky, protože se léčí po operaci rakoviny, chrup má kompletně umělý a zjednodušeně řečeno si vystačí s kelímkem a vodou, neřeší nějaké "zubní balíčky")!
Snažili jsme se dohledat nějaké telefonní číslo a celou záležitost si objasnit, ale bez výsledku, jen několik společností s r.o., kde je jednatelem p. Černý, nedávno založených, ale žádný telefonický kontakt.
Je také s podivem, ze které databáze získal potřebné kontakty. Tatínek tedy žádá o zrušení celé záležitosti a nevymáhání výše uvedených poplatků.
Požaduje také vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti.
Prosím o radu, jak se účinně bránit.
Zdraví
S. Kudláčová, dcera kontaktovaného adresáta
"balíček pro zdraví chrupu" - nic bližšího v informačním dopise nestoji
Žádáme o zrušení celé záležitosti a nevymáhání výše uvedených poplatků.
Požadujeme také vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti.
|
Tweet |
Kupní smlouva mohla být nevědomky uzavřena při telefonickém hovoru, v takovém případě by ale společnost musela prokázat, že k hovoru došlo, a že při něm byla smlouva se spotřebitelem uzavřena.
Pokud by byla kupní smlouva takto sjednána, jedná se o smlouvu uzavřenou za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku. Při uzavírání smluv tímto (distančním) způsobem platí, že má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodu v prvních čtrnácti dnech od převzetí zboží. Nebylo-li zboží spotřebiteli doručeno, tato lhůta nezačala běžet. Spotřebitel by tedy mohl od kupní smlouvy odstoupit.
Žádá-li společnost po spotřebiteli náhradu nákladů spojených se zasláním a uskladněním zboží, které mělo být předmětem smlouvy, musela by také prokazatelně doložit, že zboží spotřebiteli zasílala a ten si jej nepřevzal.
Pokud si je spotřebitel vědom, že kupní smlouva uzavřena nebyla, nemá povinnost na takovýto dopis reagovat. Byla-li však smlouva uzavřena (spotřebitel například souhlasil se zasláním zboží tzv. „na zkoušku“), je nutné od smlouvy odstoupit a informovat společnost, že zboží mu nebylo nikdy doručeno. Z důvodu prokazatelnosti při případném soudním sporu, doporučujeme spotřebiteli, aby odstoupení od smlouvy zaslal písemně, nejlépe s dodejkou prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb.
Spotřebitel také může požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Musí tak učinit písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou). Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Dobrý den, přestože byl v hovorech souhlas se zasláním a tím vznikly zbytečné náklady na kurýra operátory administrativu balné apod, rozhodli jsme se ve Vašem případě celou záležitost uzavřít a tyto vícenáklady nakonec nepožadovat. Berte tedy Vám dodaný dopis i se složenkou jako stornovaný a nebudeme jej dále řešit ani nic požadovat. Mrzí nás vzniklé nepříjemnosti s tím spojené, mohlo zde jít pouze o administrativní chybu. Každopádně už Vám z dotyčného callcentra tedy již nikdo volat nebude, Vaše číslo jsem tam nechal zablokovat tak, ať se na něj již nedá dovolat.
Hodnocení:
Komentář: Děkujeme za možnost zde konzultovat naši záležitost a úspěšné vyřešení k naší spokojenosti.