Společnost


Expres inkaso s.r.o.

Počet nahlášených stížností:53
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

92%
8%
Toto skore je založeno na 28 stížnostech.

#11021Neoprávněné vymáhání

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
30.05.2016, před 9 lety

Soňa Kudláčová

Znění stížnosti

Dobrý den,
můj tatínek (r. nar. 1933!) obdržel dopis od společnosti Expres inkaso s.r.o. ve stejném znění jako již několik stěžujících si zde:
... Na základě Vašich souhlasných telefonických hovorů s callcentrem Vám byl zaslán kurýrní službou balíček pro zdraví chrup. Balíček na dobírku jste však nepřevzal a tím vznikly callcentru zbytečné náklady na balné, logistiku, kurýra a telefonisty Tyto náklady 490 Kč uhradíte přiloženou složenkou nebo pošlete na účet.......... Přepsáním částky budeme považovat celou událost za uzavřenou a žádné další závazky po Vás nebudou požadovány. V opačném případě mohou být peníze vymáhány právní cestou, což by stálo daleko více peněz a v nahrávaném potvrzovacím hovoru, který máme k dispozici, je Váš souhlas se zasláním balíčku... atd.

Je přesvědčen, že o této záležitosti s nikým nemluvil (není zde uvedeno ani datum telefonátu pro jasnost případu a možnost ověřit si telefonát ve svém vlastním výpisu hovorů!) a žádný kurýr ho nekontaktoval ani u domu nezazvonil (mimochodem t.č. nemá na podobné obchody myšlenky, protože se léčí po operaci rakoviny, chrup má kompletně umělý a zjednodušeně řečeno si vystačí s kelímkem a vodou, neřeší nějaké "zubní balíčky")!
Snažili jsme se dohledat nějaké telefonní číslo a celou záležitost si objasnit, ale bez výsledku, jen několik společností s r.o., kde je jednatelem p. Černý, nedávno založených, ale žádný telefonický kontakt.

Je také s podivem, ze které databáze získal potřebné kontakty. Tatínek tedy žádá o zrušení celé záležitosti a nevymáhání výše uvedených poplatků.
Požaduje také vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti.
Prosím o radu, jak se účinně bránit.

Zdraví
S. Kudláčová, dcera kontaktovaného adresáta


Produkt

"balíček pro zdraví chrupu" - nic bližšího v informačním dopise nestoji


Požadované řešení

Žádáme o zrušení celé záležitosti a nevymáhání výše uvedených poplatků.
Požadujeme také vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2016 08:30, před 9 lety

Kupní smlouva mohla být nevědomky uzavřena při telefonickém hovoru, v takovém případě by ale společnost musela prokázat, že k hovoru došlo, a že při něm byla smlouva se spotřebitelem uzavřena.

Pokud by byla kupní smlouva takto sjednána, jedná se o smlouvu uzavřenou za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku. Při uzavírání smluv tímto (distančním) způsobem platí, že má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez udání důvodu v prvních čtrnácti dnech od převzetí zboží. Nebylo-li zboží spotřebiteli doručeno, tato lhůta nezačala běžet. Spotřebitel by tedy mohl od kupní smlouvy odstoupit.

Žádá-li společnost po spotřebiteli náhradu nákladů spojených se zasláním a uskladněním zboží, které mělo být předmětem smlouvy, musela by také prokazatelně doložit, že zboží spotřebiteli zasílala a ten si jej nepřevzal.

Pokud si je spotřebitel vědom, že kupní smlouva uzavřena nebyla, nemá povinnost na takovýto dopis reagovat. Byla-li však smlouva uzavřena (spotřebitel například souhlasil se zasláním zboží tzv. „na zkoušku“), je nutné od smlouvy odstoupit a informovat společnost, že zboží mu nebylo nikdy doručeno. Z důvodu prokazatelnosti při případném soudním sporu, doporučujeme spotřebiteli, aby odstoupení od smlouvy zaslal písemně, nejlépe s dodejkou prostřednictvím poskytovatele poštovních služeb.

Spotřebitel také může požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Musí tak učinit písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou). Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.5.2016 09:01, před 9 lety

Dobrý den, přestože byl v hovorech souhlas se zasláním a tím vznikly zbytečné náklady na kurýra operátory administrativu balné apod, rozhodli jsme se ve Vašem případě celou záležitost uzavřít a tyto vícenáklady nakonec nepožadovat. Berte tedy Vám dodaný dopis i se složenkou jako stornovaný a nebudeme jej dále řešit ani nic požadovat. Mrzí nás vzniklé nepříjemnosti s tím spojené, mohlo zde jít pouze o administrativní chybu. Každopádně už Vám z dotyčného callcentra tedy již nikdo volat nebude, Vaše číslo jsem tam nechal zablokovat tak, ať se na něj již nedá dovolat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
1.6.2016 19:44, před 9 lety


Soňa Kudláčová

Hodnocení:

Komentář: Děkujeme za možnost zde konzultovat naši záležitost a úspěšné vyřešení k naší spokojenosti.