Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Nesouhlasím s vyjádřením znalce v oboru, které se nezakládá na pravdě.
Dne 26.12.2015 jsem v prodejně A3 sport s.r.o. ,Volgogradská 2972/25, Tábor zakoupil "venkovní obuv do přírody" značky SALOMON model ESKAPE AERO. Obuv byla poté užívána v souladu s doporučením, které jsem od prodejce obdržel. Dne 4.5.2016 jsem zjistil, že u obou bot v oblasti vnitřní paty se objevily díry. Obuv jsem proto dne 5.5.2016 odnesl na provozovnu prodejce a s přesným popisem vady a návrhem na řešení, jsem obuv předal k reklamaci. Dne 30.5.2016 jsem obdržel zamítavé stanovisko k mojí reklamaci. V odborném posouzení pana Petra Janaty-znalce z oboru, které jsem obdržel společně s protokolem o zamítnutí, jsem se mimo jiné dočetl že: Obuv nevhodně používána k danému účelu, intenzita používání zkrátila životnost obuvi. Reklamace nebyla uplatněna ihned po zjištění vady a došlo k postupné destrukci všech dílců obuvi. Obuv je ovšem až na vydřené dírky o velikosti cca 1cm v oblasti obou pat v naprostém pořádku.
Požaduji výměnu zboží, nebo odstoupení od kupní smlouvy.
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel nesouhlasí se závěrem prodávajícího ohledně reklamace, má možnost zamítnutou reklamaci rozporovat znaleckým posudkem. Seznam soudních znalců lze nalézt na stránkách www.justice.cz. V případě že se spotřebitel rozhodne obrátit na soudního znalce, doporučujeme kontaktovat jich více, jejich ceny se mohou lišit. Zároveň doporučujeme informovat se dopředu, zda je znalec schopen danou vadu posoudit. Pokud by znalecký posudek dopadl ve prospěch spotřebitele, má právo rozporovat u prodávajícího zamítnutou reklamaci a z důvodu, že reklamace nebyla vyřízena řádně a včas požadovat odstoupení od smlouvy. Zároveň má právo spotřebitel požadovat po prodávajícím proplacení znaleckého posudku, který dopadl v jeho prospěch, dle ustanovení § 1924 téhož zákona.
Pokud bude prodávající trvat na zamítnutí reklamace i přes kladný znalecký posudek, bude nutné se svého nároku domáhat u soudu podáním žaloby.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.