Počet nahlášených stížností: | 790 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 10 |
po rozbaleni pokosovej pily a jedinom reze na skusku som zistil ze je nefunkca aretacia pily v urcitom uhle.vratil som vyrobok na predajnu.poslali ju na reklamaciu.do 30dni mi prisla sms.na predajni v lidlu barandov mi bolo zdelene ze reklamacia nebola uznana bez udania dvovodu preco!reklamoval som znova a cakam ako to dopadne.neprofesionalny pristup v predajni z mojho pohladu u beznej reklamacie.je mi luto ze musim takymto sposobom ziadat o urychlenie reklamacie.pilu by som rad vyuzil k jej ucelu Dakujem!
Pokosova pila parkside
Vratenie penazi,pripadne novy vyrobok.
|
Tweet |
Zamítá-li prodávající reklamaci musí vždy odůvodnit, proč tak učinil. Prodávající například neodpovídá za vadu, která byla způsobena na věci jejím obvyklým užíváním nebo pokud kupující vadu sám způsobil (více v § 2167 a § 2170 občanského zákoníku).
Prodávající má rovněž povinnost vystavit spotřebiteli potvrzení o uplatnění reklamace a zamítnutí reklamace písemně odůvodnit podle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebiteli. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Podle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku se má za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, tak jako v tomto případě, věc byla vadná již při převzetí. V případě soudního sporu by tak musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Případné odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu. Ustanovení § 2169 odst. 1 občanského zákoníku stanoví určitou hierarchii nároků z vadného plnění.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, avšak spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením soudního sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vážený pane Vadeli,
mrzí nás, že nebyla reklamace vyřízena k Vaší spokojenosti. Celou záležitost jsme prověřili a dle vyjádření našeho servisu pracuje stroj bez závad. Doporučujeme Vám spojit se přímo se servisní firmou na e-mailu infoservis@garland.cz nebo na telefonním čísle 493 523 523, kde Vám poradí.
Věříme, že se Váš problém vyřeší a pila bude plně funkční.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.