Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#11038Předplacené časopisy nedocházejí

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

18 hodin 2 minuty

Detail stížnosti

Publikováno
01.06.2016, před 9 lety

Tomáš Jablonický

Znění stížnosti

Tyto časopisy si nechávám posílat POSTE RESTANTE na adresu pošty. Přesto nepřicházejí a pošta tvrdí, že jsou to obyčejné zásilky, a tedy nedohledatelné.Byl jsem to reklamovat, ale pověděli mi totéž, s tím, že se mi ozvou jak to vyřešili.Jedná se o časopisy Reportér(problém byl minulý měsíc,poslali znovu,dorazilo v pořádku)a časopis Spark rock magazine(problém nastal nyní).
Je zvláštní že časopisy procházejí pouze rukama pošty a ta od toho dává ruce pryč.


Požadované řešení

Lze to vůbec řešit?Má cenu chodit na policii s trestním oznámením(krádež/porušení listovního tajemství).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.6.2016 11:08, před 9 lety

Česká pošta odpovídá rovněž za doručení i poškození (popř. ztrátu) zásilek, které jsou zasílány formou obyčejného balíku. Obecnou odpovědnost za škodu při přepravě věci upravuje ustanovení § 2566 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Zde však vyvstává problém praktický, neboť pro účely prokázání nároku na náhradu škody je na poškozeném, prokázat, že ke škodě skutečně došlo a kdo ji způsobil. V případě obyčejné zásilky však zpravidla nelze prokázat ani odeslání, ani doručení zásilky. Není tak možné se úspěšně práva na náhradu škody u případného soudu domáhat. Především z toho důvodu je vhodnější varianta odesílání doporučeně s podacím lístkem, kde lze odeslání zásilky jednoznačně prokázat a pošta si rovněž nechává potvrdit převzetí.

V tomto případě je možno reklamovat předmětnou službu. Dle poštovních podmínek odesílatel nebo adresát mohou do jednoho roku od podání u kterékoliv pošty reklamovat, že podnik nesplnil povinnost podle uzavřené smlouvy nebo že při poskytování poštovní služby vznikla škoda. Kvalitu poskytovaných služeb může zákazník poštovních služeb reklamovat u kterékoli pošty, spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Jen tak lze docílit plnění závazků Českou poštou a zkvalitnění jejích služeb.

Reklamaci doporučujeme uplatnit prokazatelně písemně, například na stránkách České pošty jsou k dispozici formuláře, prostřednictvím kterých je možno reklamaci uplatnit. Dle čl. 41 odst. 8 poštovních podmínek České pošty má podnik na vyřízení reklamace, kterou zákazník uplatnil podle příslušného článku, třicet dní.

Jestliže by v rámci reklamačního řízení nedošlo k nápravě, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad, který je dozorových orgánem České pošty dle § 3 odst. 2 písm. a) zákona č. 29/2000 Sb., o poštovních službách. Námitku k ČTÚ máte právo podat dle § 6a odst. 1 téhož zákona nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace nebo marného uplynutí lhůty pro její vyřízení.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.