Počet nahlášených stížností: | 12 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, nelíbilo se mi, že firma ZAPLO použila neoprávněně moje č.mobilu a proto jsem jim napsala e-mail. Dostala jsem tuto odpověď:
Kontaky, které jsou evidovány v naší databázi nakupujeme od společnosti Solidis. Na Vaší žádost je možnost nechat tento kontakt odstranit.
Jakékoliv další informace Vám rádi poskytneme na naší zákaznické lince 800 399 399, 225 852 311, v pracovní dny v době od 8:00 do 20:00 hodin a o víkendu v době od 9:00 do 17:00 hodin.
Se srdečným pozdravem a přáním hezkého dne
Jakub | Zaplo.cz | Customer Service Specialist
Jak je možné, že firma PRODÁVÁ cizí čísla bez vědomí majitelů.
Požadované řešení? No aby nezneužívali telefonní čísla zákazníků a neobohacovali se něčím, co jim nepatří.
|
Tweet |
Telefonní číslo v souvislosti s konkrétní fyzickou osobou je v souladu s ustanovením § 4 písm. a) zákona č. 101/2000 Sb. jejím osobním údajem. Na základě § 5 odst. 2 tohoto zákona může správce zpracovávat osobní údaje pouze se souhlasem subjektu. Zpracováním osobních údajů se pak myslí široký okruh činností, jakými lze s osobními údaji nakládat (shromažďovat je, předávat, používat, upravovat atd.). Subjektem údajů je pak fyzická osoba, jejíž osobní údaje jsou zpracovávány.
Nejčastějším takovým zpracováním jsou případy, kdy byly osobní údaje získány z veřejného seznamu (např. z telefonního seznamu, z katastru nemovitostí) nebo v souvislosti s činností daného obchodníka – správce osobních údajů (např. si spotřebitel u něj již něco kupoval a předal mu při té příležitosti osobní údaje).
Takové zpracování osobních údajů je většinou v souladu se zákonem, ale pokud vysloví spotřebitel svůj nesouhlas, pak musí dotyčný obchodník jeho osobní údaje z databáze odstranit (viz § 5 odst. 5 zákona o ochraně osobních údajů). Pokud by tak neučinil, jednalo by se o porušení zákona a spotřebitel by se mohl obrátit s podnětem na Úřad pro ochranu osobních údajů. Nesouhlas s dalším zpracováním osobních údajů je nutné vyslovit dle zákona písemně. To se může stát buď dopisem (doporučeným) nebo i e-mailovou zprávou na adresu toho, kdo databázi vede.
Společnost SOLIDIS s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti námi poskytovaného smírného řešení sporů. Zástupce společnosti nás také informoval, že pro řešení stížností mohou spotřebitelé kontaktovat přímo společnost, která je připravena vše důkladně prověřit a odpovědět každému účastníkovi.
Jelikož služba VašeStížnosti.cz je založena na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme. V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.