Počet nahlášených stížností: | 123 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
chtěl bych se zeptat jestli jsem měl právo na vrácení peněz když jsem reklamoval boty už po čtvrté. Reklamoval jsem boty 3 krát stejný důvod(rozlepená špička) a po čtvrté jsem myslel že mi vrátí peníze ale že bylo rozlepeného něco jiného tak mi bylo řečeno že musí být 4 stejné reklamace. Boty docela ve slušném stavu (nesportuji s nimi)
Koupeno v Chrudimi dne 4.8.2014
REKLAMACE
1.Uplatnění-28.5.2015
Pravá bota rozlepená špička + podrážka guma (čtverečky)
2.Uplatnění-7.12.2015
Pravá rozlepená špička + levá podrážka guma (čtverečky)
3.Uplatnění-2.3.2016
Levá + pravá rozlepená špička
4.Uplatnění-11.5.2016
Levá rozlepená z boku
Pánská sportovní obuv ,Nike,716618
Vrácení peněz.
|
Tweet |
Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.
Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Jestliže však byla reklamace stejné vady (rozlepení obuvi) již třikrát uznána, má spotřebitel bez dalšího nárok na vrácení peněz.
Společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, jež je založena na principu dobrovolnosti. Přesto nám poskytla alespoň obecné vyjádření, které připojujeme níže.
"V případě zájmu poskytnutí zpětné vazby na společnost DEICHMANN-OBUV s.r.o. můžete učinit na e-mailové adrese service-cz@deichmann.com, případně prostřednictvím kontaktního formuláře na internetových stránkách www.deichmann.com. Děkujeme."
Z výše uvedeného důvodu stížnost uzavíráme. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.