Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po ukončení poskytování telekomunikačních služeb v říjnu 2015 přislíbila společnost VBC Czech v následně zaslaném e-mailu vrácení kaucí a přeplatků na klientských účtech do třech měsíců při postupném vyřizování požadavků. Do dnešní doby (2.6.2016)mi dlužná částka nebyla vrácena. Klientská linka nefunguje, na e-maily nereagují, dříve přístupná stránka s telekomunikačním vyúčtováním již nefunguje. Uvedená adresa na webových stránkách dle vyjádření přerovského exekutorského úřadu je mrtvá schránka, kde není žádná kancelář firmy.
Dlužná částka za smlouvu, jejíž součástí bylo 7 účastníků činí 4079,- Kč
Lumír Kadlas CZ11188-5
Účastnické číslo CZ11188-5,
Vrácení dlužné částky na účet dle uzavřené smlouvy o poskytování telekomunikačních služeb.
|
Tweet |
Pokud společnost nevrátí peněžní prostředky ani ve lhůtě, která byla stanovena, zadržuje tyto peněžní prostředky neoprávněně. V takovém případě se jedná o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. U peněžitého prospěchu je tedy povinnost vracet i úroky, pokud druhá strana dobře věděla, že jí daný obnos nenáleží.
Předžalobní výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo, a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se můžete svého nároku domáhat u soudu.
Nereaguje-li společnost na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, doporučujeme zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (VBC CZECH s.r.o., náměstí Přátelství 1518/2, Hostivař, 102 00 Praha 10). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné, za předpokladu, že odesílatel je schopen prokázat odeslání zásilky.
To znamená, že pokud by se zásilka vrátila spotřebiteli, pak se uplatní právní domněnka dojití zásilky odeslané prostřednictvím provozovatele poštovních služeb. Jde o § 573 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve spojení s § 570 odst. 1 téhož zákona. Zásilka se má za dojitou (doručenou),pokud adresát zásilky záměrně nepřebírá na adrese uváděné klientům jako kontaktní, a to třetí pracovní den po odeslání zásilky, byla-li zaslána poštou.
Pokud společnost peníze nevrátí ani ve lhůtě stanovené věřitelem ve výzvě, bude nutné se obrátit na veřejný dozorový orgán, aby spor o peněžité plnění s poskytovatelem telekomunikačních služeb vyřešil. Formulář lze nalézt na http://www.ctu.cz/spory-o-penezite-plneni-podle-ss-129.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.