Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Pro více závad na mobilním telefonu Apple v záruce jsem kontaktovala Alzu.Telefon byl přezkoušen na prodejně přijímajícím technikem,pro shledané závady byl přijat k reklamaci. Za 25 dní přišlo vyjádření servisu: ZAMÍTNUTO. Údajně se závady v servisu neprojevily.
Shledané závady: dotyk na displeji bez reakce
telefon neodesílala nepřijímal MMS
vynechávání mikrofonu- šum
zdvojené písmo na displeji,často chybí spodní lišta v menu
Dle zaslané SMS je telefon bez závad!!! a je k vyzvednutí na prodejně Alza,Truhlářská5, Plzeň
Nesouhlasím s tímto postupem v reklamačním řízení.
Závady byly ignorovány servisem.
Apple iPhone 5S /32Gb/ cena 19 990,- Kč
Dobropis . K opravě v servisu nemám důvěru.
|
Tweet |
Spotřebitel je oprávněn uplatnit reklamaci pro vadu, která se vyskytla v době 24 měsíců od převzetí věci. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení způsobené obvyklým používáním a na mechanické poškození, které si způsobil spotřebitel.
Přičemž se má dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, zboží bylo vadné již v okamžiku převzetí. Pokud spotřebitel reklamoval vady věci ve lhůtě 6 měsíců od převzetí, je nutné posoudit, zda se prodejce vypořádal s touto zákonnou domněnkou. Prodejce se odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení. Tvrzení by mělo být podloženo prokazatelnými a relevantními skutečnostmi.
Prodávající má povinnost se při reklamaci vždy vypořádat s vytýkanou vadou. Přetrvává-li vytýkaná vada i po vyřízení reklamace a společnost se s touto vadou během reklamace nevypořádala, nebyla reklamace vyřízena včas a spotřebitel by měl právo od smlouvy odstoupit.
Pokud byla reklamace prodejcem zamítnuta a zamítavé stanovisko k uplatněné reklamaci náležitě písemně odůvodněno, a to zejména s přihlédnutím ke konkrétní vytýkané vadě spotřebitelem, což je povinností prodávajícího, pokud reklamaci zamítá, doporučujeme spotřebiteli rozporovat závěr reklamace a uvedené důvody zamítnutí prostřednictvím znaleckého posudku vypracovaného znalcem z oboru. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy a na úhradu znalečného.
Vážená paní Viktorová,
velmi mě mrzí vzniklá situace. Uvedené závady se však neprojevily ani v servise, ani při našem testování přístroje na pobočce v Plzni. Z naší strany jsme udělali opravdu maximum pro dořešení Vaší reklamace.
Velmi mě proto mrzí, že nemohu v případě Vaší reklamace poskytnout příznivější závěr, než již přineslo vyjádření autorizovaného servisního střediska, jehož závěr se potvrdil i naším testováním přístroje. Jako možnost v tomto případě vidím shodně s pracovníky portálu dTest obrátit se s protokolem z reklamace na soudního znalce.
Děkuji za pochopení a přeji Vám pěkný den
Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.