Společnost


Geis CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:258
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11052Neinformování o doručení, nemožnost platit kartou

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 22 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.06.2016, před 9 lety

Ivan Tichý

Znění stížnosti

Dobrý den,

dnes mi byl na adresu Ivan Tichý, Čestmírova 522/13, Praha 4 doručen balíček. V SMS jsem byl informován, že řidič bude dopoledne volat, aby upřesnil čas doručení. Dále pak bylo v SMS uvedeno, že je možné dobírku zaplatit kartou. Řidič nevolal, balík doručoval odpoledne okolo 14 hodiny, na nepřijatý hovor v telefonu jsem reagoval za minutu až dvě, to už měl řidič u položky pro podpis napsáno "nezastižen". Platit kartou nebylo možné.

Pokud bych nereagoval ihned, balík by doručen nebyl. Pokud bych neměl rezervní hotovost, nemohl bych zaplatit.


Požadované řešení

Dodržet avizované podmínky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.6.2016 09:10, před 9 lety

Pokud je uzavřena zasilatelská smlouva, jsou smluvními stranami příkazce a zasílatel. Reklamaci dodání zásilky proto musí uplatňovat příkazce. Vzhledem k tomu, že v daném případě zasílatelskou smlouvu uzavíral prodávající (odesílatel zboží), ten je také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou. Jestliže by zásilka byla dodána později, než bylo stanoveno ve smlouvě, resp. obchodních podmínkách, a v důsledku toho vznikla škoda, mohl by se příkazce domáhat její náhrady na zasílateli.

Bylo by proto třeba, aby reklamaci uplatnit příkazce a trval na jejím řádném vyřízení. Reklamaci je třeba uplatnit písemně podle obchodních podmínek společnosti.

Občanský zákoník stanoví v § 2558, že dopravce provede přepravu do místa určení s odbornou péčí v ujednané době, a nebyla-li ujednána, bez zbytečného odkladu. Má se za to, že tato doba počíná běžet dnem následujícím po převzetí zásilky dopravcem.

Spotřebitel by mohl upozornit prodávajícího na to, že uvedená přepravní společnost nedoručuje řádně balíky. Prodávající má s přepravní společností uzavřenou smlouvu, a proto jako jediný může ovlivnit, zda do svojí nabídky vloží jiné přepravce, aby mohl předcházet problémům v budoucnosti. Má-li prodávající na výběr i jiné přepravce, může si spotřebitel zvolit pro doručování balíku primárně je. Zároveň si může spotřebitel stěžovat na centrále přepravní společnosti na to, že zásilka nebyla řádně doručována. Přepravní společnost odpovídá za škodu, kterou by způsobila příjemci balíku jeho nedoručováním.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2016 18:56, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.