Počet nahlášených stížností: | 370 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den
Dne 28.5.2016 jsme s manželkou cestovali z Havířova do Olomouce ráno (Návsí (Jablunkov) → Praha (RJ, RJ 1006)) a odpoledne zpět(Praha → Návsí (Jablunkov) (RJ, RJ 1013)). Cesta do Olomouce naprosto v pořádku a maximální spokojenost. Při zpáteční cestě jsme vstoupili do kupé a na místech, která byla zaplacena pro nás (2/12, 2/13) byla obsazena. Sedadlo 12 taštou a sedadlo 13 starší paní (mohu doložit fotografie). Slušně jsem se zeptal jestli nedošlo k omylu, ale že by to měly být naše sedadla. Paní mi sdělila, že to sice neví, ale že tam sedí a že ji tam posadila stevardka a nikdo už nebude přistupovat. To jsem sdělil, že to musí být omyl, ale paní si trvala na svém a sdělila, že počkáme na stevardku. Po rozjezdu vlaku jsem stevardku slušně oslovil s tím, že kde je problém, že paní sdělila, že ji tam posadila, že už nikdo nebude přistupovat (že by na nás zapomněla?). Stevardka bez JAKÉKOLIV OMLUVY vzala do ruky tablet a dívala se jestli někdo přistoupí až do Havířova nikdo a ať si sednu kamkoliv jinam. Dále se se mnou o tom nebavila a šla si po svém. Paní v kupé nám ještě sdělila, že jí je špatně, když jede proti směru - pardon ale to jsem mohl říct i já. Poté jen stevardka v rychlosti rozdala pití a zeptala se ještě něco dalšího z nabídky. Káva, noviny zdarma nic.
Snažil jsem se tedy slušně domluvit se stevardkou, ale ta nejevila sebemenší snahu k tomu se aspoň omluvit, že tam někdo sedí. Bohužel jsem se ničeho nedočkal. To jsem rovnou mohl ČD a sednout si kam mě napadne.
Regiojet jsem považoval za společnost s kvalitními službami a byl jsem s ní až doposud maximálně spokojen. Pevně věřím v nápravu a že toto byla ojedinělá situace.
Elektronická jízdenka č. 4637023586 Spoj: Praha → Návsí (Jablunkov) (RJ, RJ 1013) Vůz/Sedadla 2/12, 2/13
Mým řešením by bylo navrácení peněz za tuto cestu z Olomouce do Havířova nebo možnost dvou jízdenek z Havířova do Olomouce nebo zpět.
|
Tweet |
Společnost RegioJet a.s. na svých stránkách uvádí, že cestující je povinen při usazování respektovat pokyny stevarda/ky. Všechny spoje dopravce jsou doporučeně místenkové. Tzn. Cestující může do vlaku nastoupit bez platného jízdního dokladu. V případě, že není volné místo po celou dobu jízdy, určí cestujícímu místo stevard, které musí cestující akceptovat.
Konkrétní zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Z tohoto důvodu se jako nejlepší možné řešení jeví konzultovat tento problém přímo s vedením společnosti, která by měla mít zájem na profesionálním chování zaměstnanců k zákazníkům a plnění jejich pracovních povinností, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance.
S reklamacemi je nutné se písemně obrátit adresu sídla dopravce: RegioJet, a.s., nám.Svobody 17, 602 00 Brno nebo e-mailem na: reditel@regiojet.cz.
Lze využít rovněž internetový formulář na stránkách: https://www.regiojet.cz/servis/vase-podnety/
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.