Počet nahlášených stížností: | 258 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
chtěl bych tímto podat stížnost na zaměstnance, který měl doručovat zásilku, číslo 05072285639.
Celý den jsem byl doma a čekal na doručení zásilky. Poté jsem ještě ve 14.08 volal na Vaši linku, kde jsem se telefonistky ptal ,kdy mi bude balík doručen a že podle sms, se měl pracovník který bude zásilku doručovat, dopoledne ozvat s časem doručení. Telefonistka sdělila,že to nedodržují a ze dává vědět na depo do Ostravy, aby mě rozvozce kontaktoval a ze určitě hodinu dopředu zavolá. Stejně jsem nikam nejel, dokonce jsem zmeskal i besidku od syna ve školce a čekal až rozvozce dorazí. K jakému překvapení jsem ale došel ,kolem 18.30 kdy jsem se podíval na stav balíku online, ze prej jsem nebyl doma k zastižení. Doručovatel tam vůbec nebyl, nikdo nevolal a ve schránce taky nic.Nechám si klidně vyžádat záznam hovoru od operátora kde bude zřejmé ze doručovatel nevolal a nesnažil se zásilku doručit. Žádám o sjednání nápravy a přeji si být informován jak se věc řešila s daným dorucovatelem.
S pozdravem Tomáš Lasota.
Číslo zásilky: 05072285639
Proškolení zaměstnanců a u daného doručovatele řešit jako neplnění povinností a klamání zákazníka.
|
Tweet |
Pokud je uzavřena zasilatelská smlouva, jsou smluvními stranami příkazce a zasílatel. Reklamaci dodání zásilky proto musí uplatňovat příkazce. Vzhledem k tomu, že v daném případě zasílatelskou smlouvu uzavíral prodávající (odesílatel zboží), ten je také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou. Jestliže by zásilka byla dodána později, než bylo stanoveno ve smlouvě, resp. obchodních podmínkách, a v důsledku toho vznikla škoda, mohl by se příkazce domáhat její náhrady na zasílateli.
Bylo by proto třeba, aby reklamaci uplatnit příkazce a trval na jejím řádném vyřízení. Reklamaci je třeba uplatnit písemně podle obchodních podmínek společnosti.
Občanský zákoník stanoví v § 2558, že dopravce provede přepravu do místa určení s odbornou péčí v ujednané době, a nebyla-li ujednána, bez zbytečného odkladu. Má se za to, že tato doba počíná běžet dnem následujícím po převzetí zásilky dopravcem.
Spotřebitel by mohl upozornit prodávajícího na to, že uvedená přepravní společnost nedoručuje řádně balíky. Prodávající má s přepravní společností uzavřenou smlouvu, a proto jako jediný může ovlivnit, zda do svojí nabídky vloží jiné přepravce, aby mohl předcházet problémům v budoucnosti. Má-li prodávající na výběr i jiné přepravce, může si spotřebitel zvolit pro doručování balíku primárně je. Zároveň si může spotřebitel stěžovat na centrále přepravní společnosti na to, že zásilka nebyla řádně doručována. Přepravní společnost odpovídá za škodu, kterou by způsobila příjemci balíku jeho nedoručováním.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.