Společnost


CALPRA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#11059Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 21 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.06.2016, před 9 lety

Eva Braunova

Znění stížnosti

Podprsenka nemohu ji nosit dělá mi na těle modřiny,reklamaci mi neuznali,že vada nevznikla vadou materiálu.Prádlo nemohu nosit leží mi ve skříni.Domnívám se,že firma se nezachovala správně,každou hodinu mají placenou reklamu v televizi a výměna za jiné zboží je pro ně problém.


Požadované řešení

výměna zboží,nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.6.2016 11:34, před 9 lety

Při nákupu v kamenné prodejně, není prodávající povinen přijmout zboží zpět, rozmyslí-li si spotřebitel nákup z jakéhokoliv důvodu. Jinak je tomu při uzavírání spotřebitelských smluv prostřednictvím internetu, telefonu nebo mimo obchodní prostory prodejce. Zde by měl spotřebitel jako kupující obecně nárok na odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží podle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Při nákupu v kamenné prodejně nemá však ze zákona nárok na odstoupení či výměnu bez uvedení důvodů.

Nad rámec zákonných povinností je však prodejce povinen dodržovat svoje obchodní podmínky. Zavázal-li se ve svých obchodních podmínkách (obdobně také v kupní smlouvě nebo jiným způsobem), že poskytuje garanci vrácení zboží, je povinen tento závazek dodržet. Sám si však může stanovit podmínky, za kterých to učiní.

Nehodí-li se však zakoupená věc k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá, potom může spotřebitel takový výrobek reklamovat pro nesplnění jakosti při převzetí dle § 2161 odst. 1 písm. b) občanského zákoníku.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.11.2016 20:25, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.